Oletko kokeillut joskus huumeita?
Jos olet niin mitä ?
käytätkö edelleen? tai miksi olet lopettanut käytön ?
jos oli pelkkä kokeilu; mitkä fiilikset jäi käteen ?
Ja viimeisenä, miten suhtautuisit jos oma lapsesi jäisi kiinni huumausaineiden kokeilusta?
Kommentit (83)
Ei paljon päätä pakota sillä joka itseensä laittaa tai työntää aineita, kenties kemikaaleja joista ei tiedä mitään ja kaiken lisäksi tuntemattomat aineet voivat sisältää ihan mitä vaan kuka tietää. Tyhmäähän se on oma terveytensä riskeerata mutta oma valinta.
Itse pystyn nauttimaan elämästä ihan sellaisenaan en tarvitse siihen keinotekoista apua, enkä kyllä halua minäkään sekaantua käyttäjiin, en millään tasolla, pysykööt narkit kaukana elämästäni.
Ikäviä tuollaiset kuten aamun uutinen kertoo, taisi olla Lahden seutu..lapsille myydään huumeita ja myyjät lisäävät niihin omiaan, ties mitä haitallisia aineita.
Mutta heillähän ei ole mitään moraalia pääasia että raha liikkuu ja siinä bisneksessä voittavat vain myyjät, häviäjiä ovat he jotka menettävät rahansa, terveytensä kenties henkensä. Kuka voisi tuollaista toimintaa puolustella, en minä ainakaan, hävetkööt mutta eväthän he välitä tietenkään.
Juon alkoholia maltillisesti silloin tällöin, mutta useammin käytän kannabista. Asumme omakotitalossa, joten sätkän voi polttaa joko ulkona tai kuistilla, eikä tuoksu häiritse ketään. Lasten hereillä ollessa kannabista ei käytetä. Joskus viikonloppuisin saatamme miehen kanssa ottaa yhdet lasilliset viiniä tai olutta ruuan kanssa, mutta pääsääntöisesti säästämme senkin iltaan. Emme kumpikaan ole koskaan sillä tavoin päihtyneitä, ettemme voisi lähteä esimerkiksi sairaan lapsen kanssa lääkäriin tms.
Kannabiksen ostan sitä kasvattavalta tutulta. Tiedän mitä poltan enkä ole tekemisissä varsinaisen huumerikollisuuden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 09:37"]
Juon alkoholia maltillisesti silloin tällöin, mutta useammin käytän kannabista. Asumme omakotitalossa, joten sätkän voi polttaa joko ulkona tai kuistilla, eikä tuoksu häiritse ketään. Lasten hereillä ollessa kannabista ei käytetä. Joskus viikonloppuisin saatamme miehen kanssa ottaa yhdet lasilliset viiniä tai olutta ruuan kanssa, mutta pääsääntöisesti säästämme senkin iltaan. Emme kumpikaan ole koskaan sillä tavoin päihtyneitä, ettemme voisi lähteä esimerkiksi sairaan lapsen kanssa lääkäriin tms.
Kannabiksen ostan sitä kasvattavalta tutulta. Tiedän mitä poltan enkä ole tekemisissä varsinaisen huumerikollisuuden kanssa.
[/quote]
Tällaisista pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus!
Never. Sen verran vaikuttava oli ala (vai ylä?) asteen huumekuja. lisäksi olin kyllin fiksu tajutakseni että jäisin varmasti heti koukkuun jos kokeilisin, koska sama kävi tupakan kanssa jo ensi henkosista.
Monilla ihmisillä tuntuu olevan huumeiden käyttäjistä sellainen kuva, etteivät he kestä elämää ilman kemikaaleja / osaa nauttia elämästä selvänä ja että huumeiden käyttäjät on kaikki piikittäviä narkkeja. Todellisuudessa suurinosa on mietoja huumeita käyttäviä viihdekäyttäjiä (=käyttää pelkästään viihteellä ollessa esim. baari/yökerho/festari), jotka eivät arkena tai joka viikonloppu käytä.
Itse käyn baanalla yleensä kerran tai maksimissaan kahdesti kuukaudessa. Mieluummin otan alkoholin sijasta kipuihin määrättyjä resepti lääkkeitä tuomaan nousuhumalan kaltasta euforiaa ja rentouttamaan ja tulemaan sosiaallisemmaksi (en kyllä ole mikään ujo muutenkaan), kuin alkoholia, josta liikaa otettu tulee krapula, morkkis ja alkoholia otettua monesti ihmiset tekevät typeryyksiä, kun päättelykyky laskee. Puhumattakaan monilla alkoholin aiheuttamasti väkivaltaisuudesta.
Ennen kaikkea alkoholi on syöpää aiheuttava aine, ja ei ole mitään turvallista minimi määrää mikä ei aiheuttasi syöpää. Kohtuu käyttäjätkin ovat syöpä riskissä, kun juovat alkoholin kaltaista karsinogeeniä. Ei yhtää sen fiksumpaa kuin tupakankaan poltto.
Jos on kipuihin määrätty vahvoja resepti lääkkeitä (sisältävät eri opiaatteja ja ilman reseptiä nekin on huumeita) niin ne ovat ensinnäkin laillisia ja niistä saa kaikki alkoholin hyvät puolet ilman alkoholin aiheuttamia negatiivisia puolia. Toki niihinkin voi jäädä koukkuun, jos niitä jatkuvasti syö, mutta kukaan ei niihin koukutu syömällä tyyliin 1-2 kertaa kuukaudessa. Ja ne ei aiheuta syöpää.
Oman lapseni aion kyllä kasvattaa huumevastaiseksi ja käyttämään alkoholiakin kohtuudella. Lapset jos erehtyvät kokeilemaan jotain niin eivät välttämättä ymmärrä pysyä siitä erossa, jos huomaavat sen olevan kivaa.
Anna 32v
En ole itse kokeillut, vaikka jotkut tuttavani ovat jotain kokeilleetkin. Mieleeni ei tulisi koskaan ( tämä onkin ainoita asioita joille sanon ei koskaan ) edes kokeilla, menetin entisen isäpuoleni huumaavien lääkkeiden väärinkäytön tähden ja entinen poikakaverini meni huumejuttujen tähden ryöstämään pankin, siispä ryhdyin itse selvittämään mistä on kyse ja teen vapaaehtoisita päihdetyötä. Jos en olisi jo aiemmin tehnyt päätöstä huumevapaasta elämästä, opiskeltuani olisin sen varmaan viimeistään tehnyt, huumeet voi oikeasti olla p**seestä !
Miksi pitää saada nuppi sekaisin (alkoholilla, huumeilla)?
Mikä siinä omassa elämässä on niin pielessä ettei sitä selvänä kestä?
Järkyttävää, että kommentit "en ole kokeillut, enkä halua" saavat peukkuja alaspäin ja nämä "kokeillut/käytän huumeita x, x, x, ja x" saavat peukkuja ylös. Ei näin.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 23:12"]
Järkyttävää, että kommentit "en ole kokeillut, enkä halua" saavat peukkuja alaspäin ja nämä "kokeillut/käytän huumeita x, x, x, ja x" saavat peukkuja ylös. Ei näin.
[/quote]
Samaa mieltä, ihmisiä pitäisi kannustaa päihteettömyyteen.
Toki onhan se kyllä kaksinaismoralistista saarnata huumeiden vaarallisuudesta ja samalla kiskoa alkoholia kurkusta alas.
En ole kokeillut, enkä tule kokeilemaankaan. En myöskään tupakoi, juo alkoholia tai kahviakaan, teetä tai kaakaota hyvin harvoin, enkä niitäkään kaipaa jos ilman olen.
Lapsiini uskon myös, olen heille puhunut päihteistä asiallisesti ja vaikka he ovat täysi-ikäisiä, esikoispoika on absolutisti ( avovaimonsa tavoin ) ja tytär saattaa ottaa siiderin saunan jälkeen, kuten myös hänen avopuolisonsa. Lapset tietävät suhtautumiseni päihteisiin ja tietävät myös sen että jos kokeilisivat, he olisivat edelleen rakkaita, mutta edes huumeiden kokeilua en hyväksy ja tämä on puhtaasti turvallisuus- ja terveellisyysnäkökohta.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 08:56"]
Ikäviä tuollaiset kuten aamun uutinen kertoo, taisi olla Lahden seutu..lapsille myydään huumeita ja myyjät lisäävät niihin omiaan, ties mitä haitallisia aineita.
Mutta heillähän ei ole mitään moraalia pääasia että raha liikkuu ja siinä bisneksessä voittavat vain myyjät, häviäjiä ovat he jotka menettävät rahansa, terveytensä kenties henkensä. Kuka voisi tuollaista toimintaa puolustella, en minä ainakaan, hävetkööt mutta eväthän he välitä tietenkään.
[/quote]
Puhutko Alkosta?
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 22:56"]
Miksi pitää saada nuppi sekaisin (alkoholilla, huumeilla)?
Mikä siinä omassa elämässä on niin pielessä ettei sitä selvänä kestä?
[/quote]
Varmaan sama syy, kuin koko ihmis- ja eläinkunnalla on ollut koko olemassa olonsa ajan. Oletko muuten pelle?
Käytin, ei nyt niin järkyttäviä määriä, mutta kuitenkin teininä ja parikymppisenä vähän kaikenlaista piristävää ja muutakin. Hasista, marihuanaa, essuja, MDMA:ta, amfetamiinia, GHB:tä, kokaiinia ja joitain muita kokeellisia/luonnollisia aineita. Näin kirjoittaessa tuntuu paljolta, kaverit kuitenkin käytti paljon enemmän joten itse tunsin itseni puhtoiseksi pulmuseksi.
Nykyään oon päälle kolmikymppinen äiti, ja korkealle koulutettu. En mitään enää käytä, enkä ole vuosiin käyttänyt. Ainoat mistä jäi positiiviset mielikuvat olivat puhdas MDMA, mut sekin jäi jo kelkasta kuutisen vuotta sitten.
Jos lapsi kokeilisi olisin melko pettynyt ja olisi keskustelun paikka. Tuntuisi kuitenkin tekopyhältä, ehkä mietittäisiin yhdessä juurtajaksaen huumeitten ongelmat ja miksei niitä kannata käyttää.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 23:33"]
Käytin, ei nyt niin järkyttäviä määriä, mutta kuitenkin teininä ja parikymppisenä vähän kaikenlaista piristävää ja muutakin. Hasista, marihuanaa, essuja, MDMA:ta, amfetamiinia, GHB:tä, kokaiinia ja joitain muita kokeellisia/luonnollisia aineita. Näin kirjoittaessa tuntuu paljolta, kaverit kuitenkin käytti paljon enemmän joten itse tunsin itseni puhtoiseksi pulmuseksi.
Nykyään oon päälle kolmikymppinen äiti, ja korkealle koulutettu. En mitään enää käytä, enkä ole vuosiin käyttänyt. Ainoat mistä jäi positiiviset mielikuvat olivat puhdas MDMA, mut sekin jäi jo kelkasta kuutisen vuotta sitten.
Jos lapsi kokeilisi olisin melko pettynyt ja olisi keskustelun paikka. Tuntuisi kuitenkin tekopyhältä, ehkä mietittäisiin yhdessä juurtajaksaen huumeitten ongelmat ja miksei niitä kannata käyttää.
[/quote]
Käytätkö alkoholia? Ja jos, niin miksi. Käyttäisitkö joitakin noista muista päihteistä, jos niitä saisi kaupasta, eikä niihin liittyisi sosiaalista stigmaa?
Miltähän Alkon myyjästä tuntuu maksaa lastensa ruuat alkoholistin viimeisillä rahoilla? Kohta myrkkyyn kuolevan ihmisen viimeisillä rahoilla.
Varmaan kivalta.
Hollannista moi! XTC, speed, koksua ja pilvea on tullu kokeiltua... Kahta ekaa noista kaytan ehka 2-3 kertaa vuodessa, puhtaasti viihdekayttoon. Olen reilu nelikymppinen akateeminen.
Kaksikymppisenä vaihdoin alkoholin kokaiiniin ja ekstaasiin, kun kyllästyin krapuloihin ja morkkiksiin. Viihteellä käydessä pelkästään tosin käytän, alkoholia nykyisin en käytä enää ollenkaan.
Lapseni saisi isot ja muistutuvat torut, oli sitten käyttö alkoholia tai jotain muuta huumetta.
34-vuotias kahden lapsen äiti. Koulutukseltani olen kauppatieteiden maisteri ja ei tuo viihdekäyttö ole mitenkään elämääni haitannut (opiskeluja, töitä tai muutakaan). Jos käyttää vain radalla, niin ei se sen kummempaa ole kuin se perisuomalaisen alkoholinkaan otto viihteellä.
Olen kokeillut kukkaa, parikin kertaa. Vaikutus oli itsellä samanlainen kuin kännissä, tosin ilman krapulaa.
En pössyttele enkä juo, ellei joku tarjoa. Olen nuuka.
Rennossa seurassa varmaan ihan jees, mutta en yksin pössyttelisi enkä muutenkaan joisi.
Oikeastaan inhoan sitä kontrollin häviämistä, mutta pakko on estoja laskea kun small talk ei ainakaan vielä suju ilman päihteitä.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 20:02"]
Kuinka moni teistä huumevastaisista muuten polttaa tupakkaa tai juo kahvia? Luultavasti aika moni ja vielä joka päivä ja useamman kerran päivässä. Ja tulee vierotusoireita jos on ilman. Koetteko todella olevanne oikeutettuja mollaamaan huumeiden satunnaiskäyttäjiä? Miksi? Itse olette paljon pahempia nistejä.
[/quote]
Minä en ainakaan, kahvia juon harvemmin, tupakkaa en polta enää ja alkoholia juon hyvin harvoin ja silloinkaan en känniin asti. Ja en minä sinänsä huumeidenkäyttäjiä mollaa, jokainen tehkään miten haluaa, mutta itse en halua sekaantua niihin tai niitä käyttäviin ihmisiin..
t.19