Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ompelutaitoiset!

Vierailija
20.07.2006 |

Mä olen ihan tumpelo näissä ompeluasioissa. Elikkäs, kun yritän kappaverhoa tehdä, niin miten mä yhdistän ne kankaat toisiinsa? Siis leveydeltä ei yksi kangas riitä, vaan pitää yhdistää n. 2,5 palasta toisiinsa. Miten siitä saumakohdasta saa siistin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova hinku olis päästä ompelemaan! :-)

Ap

Vierailija
2/6 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit vaan ompelukonneella tai saumurilla kiinni. Ei siinä voi kummosia tehdä. Toivottavasti on rypytettävää mallia tää sun kappas, muuten saumat tosiaan näkyy rumaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitat kankaan oikeat puolet vastakkain ompelet yhteen, silität sauman auki ja huolittelet reunat (yhteen tai erikseen). Sen jälkeen vasta ompelisin ala- ja yläreunat.

Vierailija
4/6 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistät ne palat oikeat puolet vastakkain neuloilla (harsi, jos tuntuu että tarvitsee). Huom! kohdista kuviot, mikäli on tarpeen! Ompele n. 1cm päästä reunasta suoralla tikillä. Ompele vielä kapea siksak reunojen päälle, ettei purkaannu. Avaa sauma kunnolla silittämällä.

Sitten, jos ei ole valmis kappakangas, teet ylä- ja alakäänteet sen mittaisiksi kuin haluat.

Auttoikohan yhtään??

Vierailija
5/6 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kuviot yhdistelen kyllä kohdilleen. :-)

Ehkä en sitten ihan niin tumpelo olekaan, koska noin suunnittelin itsekin sen tekeväni. Täytyi taas vaan saada vähän varmistusta hommaan. Ja ei kun ompelemaan! :-)

Ap

Vierailija
6/6 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimipyyhe, tänään tehdyt tilaukset ilman postikuluja, koodilla : Rahtivapaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi