Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää tätä helsinkiläistä feikattua tekokiireyskulttuuria

Vierailija
19.09.2020 |

Toivottavasti pystyn muuttamaan johonkin rauhallisempaan ja aidompaan paikkaan yliopistosta valmistumisen jälkeen.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tule pilaamaan meidän muiden aitoa aitoutta.

Vierailija
2/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täällä ruikonperällä ei ole kire

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadilaissi jaarituksi ne kiireet vaan ova.

Vierailija
4/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sinne kehä kolmosen ulkopuolelle? Sieltähän mäkin oon alunperin kotoisin.:-)

Vierailija
5/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla on ihan oikea kiire. 🙂

Vierailija
6/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija kun pääsee töihin, oppii mitä on kiire.

Vierailija
7/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sinne kehä kolmosen ulkopuolelle? Sieltähän mäkin oon alunperin kotoisin.:-)

Mutta asenteesi perusteella sovit sinne Helsinkiin.

Vierailija
8/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kantakaupungin alueella joo kun sen kaupunkisuunnittelu on aika päin mäntyä.

Ap

Vierailija
9/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmettä nyt taas? Joinain päivinä on kiire, joinain ei. En ole ikinä ajatellut että se olisi jokin "kulttuuri", tai että jotain pitäisi feikata.

Vierailija
10/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku ’feikkaisi kiirettä’? Jos on kiire, niin on.

Toisaalta ymmärrän tuon tunteen kyllä, koska itse koin saman ollessani New Yorkissa - jumalaton tohina ympärillä ja itse tunsin olevani niin hidas, liian hidas. 😁

Vierailija
11/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ihmetelly. Aina kaikilla on hirvee kiire, ihan hyökyy päälle sellanen ahdistuksen ilmapiiri, kun asemalla junasta poistuu. Onneks ei tarvi usein käydä.

Vierailija
12/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se kiire on juuri vapauttavaa, ja antaa happea hengittää.

Oletuksena kukaan ei jää möllöttämään sinua ja kahtommaan, että on siinä immeinen lähtenä kylille.

Kahviloissakin voit sitten istua vaikka 4 tuntia läppärin kanssa ja se on normaalia. Pikkukylässä olisit nopeasti suljetulla.

Vierailija
13/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koin ensin ahdistusta täällä Tukholmassa tästä. Sitten totesin, että mun elämä ja mä elän sen miten haluan. Ja olen vain huonosti organisoinut elämäni jos on kiire johonkin.

Vaihdoin työpaikkaan, jossa joustava työaika ja harrastukset valitsin niin, että ovat välillä 18-21. Tapaamisista jos olen myöhässä niin se on voi ja leipä. Loppui se muka kiire.

Vierailija
14/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja ihan rennosti täällä on aina saanut olla. Olen asunut täällä 25 vuotta. En tiedä mistä puhut.

Vierailija
15/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitenköhän se kiireys mielestäsi ilmenee? Ei minulla ole kiire minnekään, mutta en myöskään halua määräänsä enempää hengailla keskustan/metropysäkkien roskasakin parissa. 

Vierailija
16/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku ’feikkaisi kiirettä’? Jos on kiire, niin on.

Toisaalta ymmärrän tuon tunteen kyllä, koska itse koin saman ollessani New Yorkissa - jumalaton tohina ympärillä ja itse tunsin olevani niin hidas, liian hidas. 😁

No lähinnä tuolla keskustan alueella tuntuu että ihmisillä on niin kiire joka paikkaan ettei nää kunnolla kadulla kanssakävelijöitään. Oon kyllä itsekin kasvanut kaupungissa puolet lapsuudestani mutta onneks Helsinkiä pienemmässä kaupungissa, jossa tätä tekokiireyttä ei hirveesti tunnistanu.:-)

Ap

Vierailija
17/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Hesarihan se tätä kiireys/stressi/burnout-myllyä on pyörittämässä. Ja aina siirtämässä syytä pois stressaajasta itsestään. Aina.

Vierailija
18/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävelen luonnostani aina todella nopeasti, en ollenkaan ymmärrä keskellä katua löntysteleviä ihmisiä. Sovin siis hyvin Helsinkiin, ilmankos onkin ollut niin kotoisa olo😂

Vierailija
19/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi tarvii kytätä toisia ihmisiä? Jos jollain on kiire niin on kiire. Jos ihmiset kävelee päin tai tönii niin ymmärrän ketutuksen, mutta muuten en. Kai siellä keskustassa nyt saa kävellä tai juosta ihan vapaasti. Siellä on paljon ihmisiä ja ihmisillä omat aikataulunsa.

Vierailija
20/44 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pystyn hankkimaan asunnon Sipoosta tulevaisuudessa koska iskä asuu siellä naisystävänsä kanssa, jos asun tulevaisuudessa vielä Suomessa. Kehyskunnissa on jo paljon mukavampi ja leppoisampi ilmapiiri.:-)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme