Hotellisiivooja vastaa kysymyksiinne!
Koska viesti on pakollinen, sanon heti aluksi että ammattini ei ole siivooja, vaan teen työtä opiskelujen ohella. Minulla on toinen ammatti joka ei kuitenkaan ole mieleinen. Eli kenenkään ei kannata tuhlata aikaansa kysymyllä kysymyksiä kuten: "Oletko tyhmä kun et ole muuta työtä saanut?", tai "Miksi haluat siivota ihmisten p****ja ja oksennuksia yms.?" Lopetin edellisessä, "paremmassa" työpaikassani vapaaehtoisesti koska en tykännyt siitä ja vapaaehtoisesti hain hotellisiivoojan töitä koska pidän siivoamisesta. En myöskään ole tyhmä. Tämä työ on siis väliaikainen siihen saakka kunnes olen valmistunut.
Kommentit (48)
Itse olin joskus RTK:lla siivoamassa, ja moni RTK:n asiakas vaihtoi lopulta SOLiin koska se oli halvempi.
Herää kysymys että kuinka paljon Solin työntekijät saavat palkkaa kun ei RTK:llakaan palkoilla juhlittu? :O
Vierailija kirjoitti:
Mä oon jo pitkään toivonut, että joku perustaisi vaikka nettisivun tai jotenkin muuten siivoojat järjestäytyisivät ja keräisivät yhteen tietoja noista eri hotellien käytännöistä, jotta niitä voisi vertailla.
Mieluummin voisi sitten valita hotellin, jossa siivoojilla on hyvä palkka ja omasta mielestäni varsinkin kohtuullinen siivoustahti. Tän pitäis ehdottomasti olla yksi kriteeri, millä voisi vertailla hotelleja.
Odotan ihan oikeasti, että joku toteuttaisi tämän. (Voipi olla kiellettyä sopimuksissa, mutta kapinoikaa!) Vaadin tyytyväisten työntekijöiden hotelleja ja ravintoloita! Vähän niin kuin meillä on kotimaista ja luomuruokaa ja vastaavaa. Olen oikeastaan vähän ihmeissäni kun tähän ei ole vielä tartuttu. Olisi uudenlainen kilpailuetu.
Tämä olis huikea! Mitenhän voisi toteuttaa?!
Vierailija kirjoitti:
Itse olin joskus RTK:lla siivoamassa, ja moni RTK:n asiakas vaihtoi lopulta SOLiin koska se oli halvempi.
Herää kysymys että kuinka paljon Solin työntekijät saavat palkkaa kun ei RTK:llakaan palkoilla juhlittu? :O
Ihan perussiivoojan palkkaa. Mulla oli jotain 10,70 hotellisiivoojana.
Aivopieru kirjoitti:
Hei vieläkö löytyy hotellisiivoojia vastaamaan?
Vaihdetaanko huoneissa olevat kahvikupit/lasit konepestyihin vai pesettekö ne lavuaarissa vai pyyhitäänkö vaan jollain rätillä?
Pitääkö paikkansa väittämä, että tietyn maalaiset naiset pesee kalsarinsa hotellin vedenkeittimissä?
Jos ei näkynyt likaa ei tehth mitään, muuten sitten hanan alla vähän huljutettiin ja pyyhkeellä kuivaksi. Ja oli mukana puhtaitakin laseja mutta ne loppukaina kesken. Js kiireessä 15 min/huone ei ehtinyt enää tehdä kunnolla.
Mutta itse en ikinä käyttäisi niitä laseja/kuppeja!!!
Olen kuullut tuosta kalsarijutusta mutta ei tietoa tapahtuiko..
Vierailija kirjoitti:
Aivopieru kirjoitti:
Vaihdetaanko huoneissa olevat kahvikupit/lasit konepestyihin vai pesettekö ne lavuaarissa vai pyyhitäänkö vaan jollain rätillä?
Pitääkö paikkansa väittämä, että tietyn maalaiset naiset pesee kalsarinsa hotellin vedenkeittimissä?
Jos ei näkynyt likaa ei tehth mitään, muuten sitten hanan alla vähän huljutettiin ja pyyhkeellä kuivaksi. Ja oli mukana puhtaitakin laseja mutta ne loppukaina kesken. Js kiireessä 15 min/huone ei ehtinyt enää tehdä kunnolla.
Mutta itse en ikinä käyttäisi niitä laseja/kuppeja!!!Olen kuullut tuosta kalsarijutusta mutta ei tietoa tapahtuiko..
Kiitos vastauksesta. 15 minuuttia on kyllä naurettavan vähän. Ei isoa ongelmaa vaadi, että jää aikataulusta jälkeen.
Jos asiakas jättää huoneeseen käyttökelpoista tavaraa, saako siivooja pitää ne ?