Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hotellisiivooja vastaa kysymyksiinne!

Vierailija
15.11.2013 |

Koska viesti on pakollinen, sanon heti aluksi että ammattini ei ole siivooja, vaan teen työtä opiskelujen ohella. Minulla on toinen ammatti joka ei kuitenkaan ole mieleinen. Eli kenenkään ei kannata tuhlata aikaansa kysymyllä kysymyksiä kuten: "Oletko tyhmä kun et ole muuta työtä saanut?", tai "Miksi haluat siivota ihmisten p****ja ja oksennuksia yms.?" Lopetin edellisessä, "paremmassa" työpaikassani vapaaehtoisesti koska en tykännyt siitä ja vapaaehtoisesti hain hotellisiivoojan töitä koska pidän siivoamisesta. En myöskään ole tyhmä. Tämä työ on siis väliaikainen siihen saakka kunnes olen valmistunut.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko paljon tippiä? Jätän yleensä hotellista uloskirjautuessa hiukan kolikoita siivoojan tipiksi, mutta olen miettinyt, olenko ihan vähemmistössä.

Joudutko siivoamaan kiireen vuoksi niin, että näyttää nätiltä, mutta oikeasti on likaista, esim. putsaamaan samalla harjalla pöntön ja lavuaarin?

Vierailija
2/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on pahin löytö mitä olet hotellihuoneesta tehnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahdutko, jos kirjoitan sinulle viestin? Siis ihan "jotakin" kirjepaperille, joka siinä pöydällä lojuu?

Vierailija
4/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättääk joku tosiaan vessan vetämättä kun lähtee

Vierailija
5/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näetkö paljon ukkomiehiä pettämispuuhissa?

Kuuluko ovien takaa seksin ääniä?

Itse kun tein vastaavaa hommaa aloitimme jo aamu 4 alakerrassa baarien siivouksella..

Vierailija
6/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen palkka?

Vierailija
7/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 18:44"]

Saatko paljon tippiä? Jätän yleensä hotellista uloskirjautuessa hiukan kolikoita siivoojan tipiksi, mutta olen miettinyt, olenko ihan vähemmistössä.

Joudutko siivoamaan kiireen vuoksi niin, että näyttää nätiltä, mutta oikeasti on likaista, esim. putsaamaan samalla harjalla pöntön ja lavuaarin?

[/quote]

Saan useinkin tippiä. Usein huoneeseen jätettynä mutta joskus myös käytävällä, jos esimerkiksi haen asiakkaalle puhtaat pyyhkeet ja liinavaatteet (ei vaihdeta hotellissamme päivittäin paitsi tietysti uutta asiakasta varten). Et ole siis vähemmistössä:) Joskus myös viestin kanssa, jossa kiitetään siivouksesta. 

Vierailija
8/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 18:46"]

mikä on pahin löytö mitä olet hotellihuoneesta tehnyt?

[/quote]

Hotellimme asukkaat ovat useimmiten suhteellisen siistejä, mutta poikkeuksiakin tietysti aina löytyy. Pahin löytö on varmaan sitten käytetty kondomi sängyn alla:D Sen lisäksi olen joutunut myös siivoamaan yleisesti erittäin huonossa kunnossa olevaa huonetta.

Vierailija
9/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein kerrossiivousta joskus opiskeluaikana 30 vuotta sitten. Kerran oli huoneeseen ikkunaan tullut lentomuurahaisyhdyskunta ja siihen pomo laitoi vain Raidia ja verhot kiinni.

Onko sulla jotain saman tyyppisiä kokemuksia, missä jäit ihmettelemään toimintaa?

Vierailija
10/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 18:46"]

Ilahdutko, jos kirjoitan sinulle viestin? Siis ihan "jotakin" kirjepaperille, joka siinä pöydällä lojuu?

[/quote]

Kyllä ilahdun!:) Olen kerran saanutkin yksinkertaisen viestin asiakkaalta: "Kiitos siivouksesta!" Pikku juttu mutta ilahduttaa kummasti!

Vierailija
11/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 18:49"]

[/quote]

Useinkin. Ja se onkin yksi asia mitä ei jaksa ymmärtää. En tiedä onko kyse unohduksesta (jos on niin aika huolimaton täytyy ihmisen olla) vai tuottaako se oikeasti jotain mielihyvää jollekin kun siivooja sen vessan joutuu vetämään:o Tai sitten on kyse jostain mielenosoituksesta tms tai ajatellaan että sitä varten ne "ala-arvoiset luuserit" ollaan olemassa ettei maksavan asiakkaan tarvi itse sitä vessaa vetää:D

Vierailija
12/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 18:53"]

Näetkö paljon ukkomiehiä pettämispuuhissa?

Kuuluko ovien takaa seksin ääniä?

Itse kun tein vastaavaa hommaa aloitimme jo aamu 4 alakerrassa baarien siivouksella..

[/quote]

En näe enkä ole kuullut mitään ääniä. Onneksi:D

Vierailija
13/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 18:56"]

Millainen palkka?

[/quote]

Aloituspalkka 9,71€ /h. 

Vierailija
14/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 19:03"]

Mä tein kerrossiivousta joskus opiskeluaikana 30 vuotta sitten. Kerran oli huoneeseen ikkunaan tullut lentomuurahaisyhdyskunta ja siihen pomo laitoi vain Raidia ja verhot kiinni.

Onko sulla jotain saman tyyppisiä kokemuksia, missä jäit ihmettelemään toimintaa?

[/quote]

Enpä voisi kuvitella mitään tuollaista nykypäivänä:o Ei ole vielä tullut vastaan mitään ihmeellistä:) 

Vierailija
15/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipataanko joka asiakkaan jälkeen ne käyttämättä jääneet pikkupakkaukset roskiin? Jos on vaikka neljä pikku putelia (shampoo, hoitoaine, kosteusvoide, suihkusaippua) sekä yksi palasaippua laitettu esille ja asiakas on ottanut siitä vaan sen palasaippuan. Kun eihän sitä mistään näe että onko se käyttänyt siitä shampoo-pikkupullosta vähäsen vai onko se avaamaton..

Vierailija
16/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rankka päivä maisteletko baarikaapista viinaksia? :)

ihan vain pikku huikka

Vierailija
17/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 18:57"]

[/quote]

Saan useinkin tippiä. Usein huoneeseen jätettynä mutta joskus myös käytävällä, jos esimerkiksi haen asiakkaalle puhtaat pyyhkeet ja liinavaatteet (ei vaihdeta hotellissamme päivittäin paitsi tietysti uutta asiakasta varten). Et ole siis vähemmistössä:) Joskus myös viestin kanssa, jossa kiitetään siivouksesta. 

[/quote]Ilmoitatko tipit veroilmossa

Vierailija
18/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 18:49"]

[/quote]

Useinkin. Ja se onkin yksi asia mitä ei jaksa ymmärtää. En tiedä onko kyse unohduksesta (jos on niin aika huolimaton täytyy ihmisen olla) vai tuottaako se oikeasti jotain mielihyvää jollekin kun siivooja sen vessan joutuu vetämään:o Tai sitten on kyse jostain mielenosoituksesta tms tai ajatellaan että sitä varten ne "ala-arvoiset luuserit" ollaan olemassa ettei maksavan asiakkaan tarvi itse sitä vessaa vetää:D

[/quote]Minkä maalaisista kyse?

Vierailija
19/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko voit käyttää yhden huoneen siivoukseen aikaa?

Vierailija
20/48 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kakkosen viesti jäi osittain vastaamatta...En ole ikinä siivonnut lavuaaria ja pönttöä samalla harjalla. En edes kiireessä. En itsekään haluaisi  että minua varten siivottu huone olisi siivottu miten sattuu (vaikka valitettavasti tällaista varmasti tapahtuu). Asiakas ei mielestäni saa joutua kärsimään siitä että työmäärä on liian suuri. Ne huoneet mihin on asiakas tulossa kyseisen päivän aikana, pyrin siivoamaan ennen muita. Joskus joutuu siirtämään huoneita seuraavan päivän listalle kiireen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi