Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranvihaajille olisi yksi kysymys

Vierailija
15.11.2013 |

Että, uusimmassa Koiramme-lehdessä oli taas 16 sankarikoiraa, jotka palkitaan siitä että ne ovat pelastaneet ihmisen hengen. Ne ovat ihan tavallisia koiria, mutta ovat tehneet tuon eikä ne pelastetut ole edes välttämättä koiran omistajia, vaan ihan ulkopuolisia henkilöitä.

Sitten jos ajattelet, miten poliisikoirat, rajavartiokoirat, tullin huumekoirat toimivat, niin eihän tämä yhteiskunta edes toimisi ilman koiria.

Koko Suomi olisi täynnä huumeita.

Puhumattakaan siitäkään, mikä apu opaskoirista on näkövammaisille.

Kysymys tulee nyt tässä: Oletko ihan varma, että vihaat koiria?

Vai vihaatkohan vaan niitä ihmisiä, jotka ottavat itselleen koiran mutta jättävät sen kouluttamatta, eivät opeta sille mitään tapoja, eikä niillä  ihmisillä itsekään ole mitään tapoja? Eivät siivoa koiriensa paskoja, eivät kunnioita toisten ihmisten mielipiteitä?

Nimittäin sehän on mielipide, jos joku ei halua olla koiraa asuntoonsa "vierailulle" eikä halua silitellä kenenkään toisen koiraa, eikä edes tykätä siitä.

Mulla on koira, mutta olen kouluttanut sen kunnolla, siivoan koirani jätökset ja elän kaikilla tavoin niin, ettei siitä aiheudu haittaa muille.

Vihaatko siis minunkin koiraani?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 19:13"]

Koiraihmiset on juuri tuollaisia: koirat, koirat, KOIRAT!!! Minun koirani! Minun KOIRANI!!! Yhteiskunta ei toimisi ilman koiria! Ihan täyttä sekopäisyyttä.

[/quote]

Jep. Facebook on täynnä näitä koiraihmisiä, jotka tunkevat piskinsä kuvia ja juttuja joka väliin. Ketä kiinnostaa? Lapsikuvatkin ovat mielenkiintoisempia, lapsilla on sentään eri ilmeitä ja vaatteita, koira näyttää aina samalta.

[/quote]

Vihaan lapsikuvia, saman näköistä mukulaa jokaisella. Vauvakuvat ovat pahimpia, jokaisen vauva näyttää ulkopuolisen silmään samalta vaikka kuinka olisi omasta mielestä eriryislaatuinen. Eläimissä (koirissa) on sentään edes rodusta johtuvia ulkonäköeroja. Ihmislapsissa, varsinkaan vauvoissa, ei ole.

Vierailija
2/29 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhh, vauvat on rumia, eikä tee muuta kuin paskoo alleen, huutaa ja parkuu. Koira oppii jo muutamassa kuukaudessa sisäsiistiksi, lapsi hoitaa itse vessatoimensa milloin... eskari-ikäisenä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan yorkkipennun!

Vierailija
4/29 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 22:29"]No, hyvät koiraihmiset; kumman siis pelastaisitte tosipaikan tullen, sen oman rakkaan koiran vai tuntemattoman IHMISEN? Jos kumpaankin olisi yhtä hyvä mahdollisuus. Oman koiranko tosiaan?[/quote]

Kyllä, oman pelastaisin ennen tuntematonta. Ihan niinkuin sinäkin pelastaisit omasi ennen vierasta. 

Vierailija
5/29 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 17:49"]

Että, uusimmassa Koiramme-lehdessä oli taas 16 sankarikoiraa, jotka palkitaan siitä että ne ovat pelastaneet ihmisen hengen. Ne ovat ihan tavallisia koiria, mutta ovat tehneet tuon eikä ne pelastetut ole edes välttämättä koiran omistajia, vaan ihan ulkopuolisia henkilöitä.

Sitten jos ajattelet, miten poliisikoirat, rajavartiokoirat, tullin huumekoirat toimivat, niin eihän tämä yhteiskunta edes toimisi ilman koiria.

Koko Suomi olisi täynnä huumeita.

Puhumattakaan siitäkään, mikä apu opaskoirista on näkövammaisille.

Kysymys tulee nyt tässä: Oletko ihan varma, että vihaat koiria?

Vai vihaatkohan vaan niitä ihmisiä, jotka ottavat itselleen koiran mutta jättävät sen kouluttamatta, eivät opeta sille mitään tapoja, eikä niillä  ihmisillä itsekään ole mitään tapoja? Eivät siivoa koiriensa paskoja, eivät kunnioita toisten ihmisten mielipiteitä?

Nimittäin sehän on mielipide, jos joku ei halua olla koiraa asuntoonsa "vierailulle" eikä halua silitellä kenenkään toisen koiraa, eikä edes tykätä siitä.

Mulla on koira, mutta olen kouluttanut sen kunnolla, siivoan koirani jätökset ja elän kaikilla tavoin niin, ettei siitä aiheudu haittaa muille.

Vihaatko siis minunkin koiraani?

[/quote]

Tiedatteko miten huume-koiria koulutetaan loytamaan niita huumeita? Ne ihmiset eivat totisesti ole mitaan elainten-etuja ajavia ihmisia. Totta, homma hoituu, ja hyva etta hoituukin, mutta aika turha spekuloida tata. Inhoan taalla Amerikassa tv mainoksia joissa anellaan rahaa elaimille, kun olisi ihmisia jotka asuvat siltojen alla....Olen itse koira ihminen ja omista kaksi sellaista karvakasaa. Ne ovat ihania, mutta rajansa kuitenkin kaikella. :)

Vierailija
6/29 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vihaa koiria, vain niiden tyhmiä omistajia.

(Kaikki koiranomistajat eivät ole tyhmiä).

Millainen sitten on "tyhmä koiranomistaja"?

Tyhmä omistaja antaa lemmikkinsä tehdä tarpeensa toisten pihoille eikä huolehdi kakkoja roskikseen. Tyhmä omistaja käyttäytyy, kuin muita tiellä liikkujia ei olisi olemassa; kävelee itse toisessa laidassa, koira toisessa -  ja naru välissä. Tyhmä omistaja pitää koiransa irti paikoissa, jossa se on sopimatonta, jopa kiellettyä. Tyhmä koiranomistaja ei osaa kouluttaa koiraansa, vaan koirasta tulee perheen pomo ja häirikkö - kylässä ei ole enää kiva käydä (näitä koiria kyllä inhoan).

Oliko vielä muuta?

Vierailija
7/29 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suhtaudun koiriin samoin kuin ihmisiin. En luota yhteenkään koiraan(/ihmiseen) tai pidä yhdestäkään koirasta vain siksi että se on koira(/ihminen). Jos/kun opin tuntemaan, voin alkaa pitää ja luottaa tai voin olla pitämättä ja luottamatta. 

Jotkut koiraihmiset vaan tuntuvat kuvittelevan että heidän koirastaan on pidettävä intuitiivisesti ja siihen on luotettava heti, koska "hekin luottavat". Ja jos ei automaattisesti ole bestis niitten koiran kanssa, niin heti on "koiravihaaja". 

Ylipäänsä kaikki koiraintoilijat on vähän tyhmiä. Ne joilla on järki päässä ja jotka ymmärtää että kyseessä on eläin ja jotka kantaa vastuun siitä omasta eläimestään, niitä ymmärrän ja kunnioitan, mutta muita koirahörhöjä en. 

Vierailija
8/29 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta ei toimisi ilman koiria? Höpöhöpö :D

Juu, ihan oikeasti inhoan koiria.

Vierailija
9/29 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä koirista koska ne haisevat ja niistä irtoaa karvaa. En kuitenkaan vihaa niitä noin yleisesti. Ka arvostan koirien tekemää työtä, mutta se ei saa minua pitämään niistä.

Vierailija
10/29 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään vihaa koiria, "vihaan" tai inhoan niiden tyhmiä omistajia. Annetaan koirien paskoa keskelle jalkakäytävää, kävelytetään koiraa leikkipuistossa, annetaan koirien kulkea taajamassa vapaana, oletetaan että kaikki (lapset) haluavat rapsuttaa heidän ihania koiriaan. Annetaan koiran tulla kiehnäämään vastaantulijan jalkoihin ja hymyillään vaan ja hymistään, että tää on ihan kiltti.

Jatkuvasti näkee meidän asuinalueella isojakin koiria vapaana. Tässä on talojen välissä tuollainen iso puistoalue, siinä ne niitä hurttiaan juoksuttaa. Ja siitä on niin kovin kätevä mennä sitten kotiin - kytkemättä koiraa hihnaan. Aina kuumottaa mennä lastenvaunujen kanssa vapaana olevan koiran ohi, koska koskaan ei voi tietää jos koira pelkääkin niitä vaunuja ja hyökkää. Toiseksi en halua yhtäkään hurttaa itseeni kiehnäämään, eikä sitä pitäisi joutua perustelemaan mitenkään.

Vierailija
11/29 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä koirat nyt hain ovat äärettömän rumia kuolaavia karvakasoja, jotka eivät herätä minkäänlaista sympatiaa. Olen koiraihminen, mutta ymmärrän kyllä heitä, jotka eivät koirista pidä. En minäkään pidä käärmeistä tai tarantelloista, en pitäisi vaikka pelastaisivat tuhansittain ihmisiä.

Vierailija
12/29 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykkää koirista. Eikä maailma tietenkään täyttyisi huumeista ja  pysähtyisi ilman koiria! AP:lta aikamoista liioittelua.

En tykkää koirista, koska ne kuolaavat ja haisevat pahalle. En pidä koirista, koska ne yleensä tunkevat liian lähelle, syöksyvät nilkkoihin vaikka olisivat remmissä. Enkä voi sietää turhasta räksyttävää koiraa: naapurissa piski räksyttää aina ollessaan yksin kotona, uliseekin välillä, tuntitolkulla joka päivä. Olen valittanut asiasta naapurille ja isännöitsijälle useaan otteeseen, ei mitään vaikutusta.

Enkä pidä koirista, koska ne on niin arvaamattomia. Esim. tänä aamuna menin töihin ja polttelin kävellessä tupakkaa. Yhtäkkiä vastaantuleva piski syöksyi mun käteen kiinni, siihen missä tupakka oli. Tuli kunnon hampaanjäljet. Jatkoin vaan matkaani, koiran isäntä totesi perääni lakonisesti, ettei kai vaan tupakka polttanut käteen.

Viereisen talon koiralla on kuonokoppa, koska se on purrut monia lähinaapureita. Muutama koira tässä lähellä haukkuu ja vinkuu kamalasti ja vetävät hihnasta täysillä aina kun pääsevät ulos. Ei jaksaisi kuunnella sitä räksytystä.

Suurin osa näistä asioista on koiran omistajan syytä, mutta se ei poista sitä, että koirat näin käyttäytyvät. Eli minä olen totaalinen koiranvihaaja.

Omistan kaksi söpöä ja huoletonta kissaa.

Vierailija
13/29 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä koirista, enkä tahdo niitä kotiini, mutta ymmärrän kyllä, että jotkut pitävät. Ymmärrän myös sen, että ihmiset haluavat niitä lemmikeikseen. Olenkohan siis koiravihaaja.

Vierailija
14/29 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma.

Vierailija
15/29 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraihmiset on juuri tuollaisia: koirat, koirat, KOIRAT!!! Minun koirani! Minun KOIRANI!!! Yhteiskunta ei toimisi ilman koiria! Ihan täyttä sekopäisyyttä.

Vierailija
16/29 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi linkki näihin tänä vuonna palkittaviin sankarikoiriin.

http://www.kennelliitto.fi/uutiset/kennelliiton-16-sankarikoiraa-palkitaan-ihmishenkien-pelastamisesta

Vierailija
17/29 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jep. Facebook on täynnä näitä koiraihmisiä, jotka tunkevat piskinsä kuvia ja juttuja joka väliin. Ketä kiinnostaa? Lapsikuvatkin ovat mielenkiintoisempia, lapsilla on sentään eri ilmeitä ja vaatteita, koira näyttää aina samalta.

Itse en juuri pidä koirista, vaikka lapsena toivoinkin kovasti omaa koiraa. Ärsyttää kun ihmiset antavat koirien kulkea vapaana, eivät korjaa koiriensa jätöksiä, antavat koirien tulla vastaantulijoiden jalkoihin pyörimään ja niin edelleen.

Vierailija
18/29 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 18:06"]

Mä suhtaudun koiriin samoin kuin ihmisiin. En luota yhteenkään koiraan(/ihmiseen) tai pidä yhdestäkään koirasta vain siksi että se on koira(/ihminen). Jos/kun opin tuntemaan, voin alkaa pitää ja luottaa tai voin olla pitämättä ja luottamatta. 

Jotkut koiraihmiset vaan tuntuvat kuvittelevan että heidän koirastaan on pidettävä intuitiivisesti ja siihen on luotettava heti, koska "hekin luottavat". Ja jos ei automaattisesti ole bestis niitten koiran kanssa, niin heti on "koiravihaaja". 

Ylipäänsä kaikki koiraintoilijat on vähän tyhmiä. Ne joilla on järki päässä ja jotka ymmärtää että kyseessä on eläin ja jotka kantaa vastuun siitä omasta eläimestään, niitä ymmärrän ja kunnioitan, mutta muita koirahörhöjä en. 

[/quote] Eika koiriin voikaan luotta tuosta noin vain. Sehan on elain. Ihmiset luulevat etta omaan koiraan voi luottaa sata prosenttisesti, mutta ne toimii vaiston varaisesti, eli koskaan ei voi olla varma. Tykkaan koirista, ja minulla on kaksi isoa koiraa, mutta ne eivat ole lapsiani, eivatka totisesti lapsieni kanssa samalla tasolla. :)

Vierailija
19/29 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mielestäni tapasi yleistää, sekä kirjoittaa on täyttä sekopäisyyttä.

Vierailija
20/29 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Vihaan koiria. Palveluskoirat on niin häviävän pieni prosentti lemmikkikoiriin verrattuna, että en ole kokenut tarpeelliseksi mainita niitä erikseen. Mutta joo, palveluskoiria (huume-, opas-, mitä niitä nyt on) en vihaa, joskaan en niistä myöskään pidä enkä halua joutua tekemisiin niiden kanssa.

Koirat haisee pahalta ja pitä meteliä kerrostaloissa. Niillä on pelottavat hampaat ja ne levittää karvoja. En tykkää, ei onneksi ole pakkokaan.

Vaikka vihaan koiria, niin en minä kulje niitä potkimassa. Sitä en sen sijaan tajua, miksi koiranomistajille on niin vaikeaa ymmärtää, että kaikki ei tykkää siitä niiden turresta. En halua, että koira tulee haistelemaan minua kadulla. Ihan sama, vaikka kuinka paljon se omistaja siellä hihnan toisessa päässä sanoo, että rekku vain tahtoi tulla tervehtimään, ei se mitään pahaa tarkoita ja on kiltti kuin mikä, niin minä jäädyn ja olo on epämiellyttävä.

Jos näen, että vastaan tulee koira, niin vaihdan kadunpuolta. En ota sitä riskiä, että koira alkaa tehdä tuttavuutta millään tasolla. En alkaisi seurustella ihmisen kanssa, jolla on tai joka tahtoo koiran. En käy kylässä paikoissa, joissa on koiria, ellei ole ihan pakko (eli käytännössä pakkosukuloinnit).

Ei mua vaivaa muiden ihmisten koirat tippaakaan, jos vain en itse joudu olemaan niiden läheisyydessä tai kuuntelemaan niiden haukkumista tai ulinaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi