Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki eivät imetä?

Vierailija
15.11.2013 |

Moikka!

Semmosta olen miettinyt, että mikseivät kaikki äidit imetä? Sehän on terveellistä ja kätevää. Kertokaa.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 20:31"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 19:38"]

Tiheän imun kausi sekoitetaan siihen että "maito loppuu". Ihan imetyksen alussa turvaudutaan jo lisämaitoon kun "ei tuu maitoo" vaikka maito ei ole vielä ehtinyt edes nousta kunnolla synnytyksen jälkeen. Ei tiedetä että vastasyntyneen maha on marmorikuulan kokoinen, joten ei vaadi juuri mitään täyttyäkseen. Ihmiset ei ymmärrä että imemällä niitä tyhjiä tissejä vauva tilaa lisää maitoa.

[/quote]

Niin no, kaikilla se maito vain ei nouse missään vaiheessa, eikä siinä ole kyse mistään väärin tulkitsemisesta. Jos olisin antanut vain vauvan imeä rintaa, hän olisi kuollut oikeasti nälkään. Olin synnärillä neljä päivää synnytyksen jälkeen, eikä niillä laitoksen vahvoilla pumpuillakaan saatu irti niiden päivien aikana tipan tippaa. Erilaisilla pumpuilla ja itse pumppaamalla onnistuin muutaman viikon päästä kotona tiristämään rintamaitoa niin, että sain annettua yhden aterian verran joka kolmas päivä. Maidon nousua ei auttanut pumppaaminen, ei vauvan oma imeminen. Neljän kuukauden ikäisenä maidon tulo kerta kaikkiaan tyrehtyi ihan kokonaan jokapäiväisesti ahkerasta pumppaamisesta huolimatta. Mistään neuvoista ja apukeinoista ei ollut apua. Kun vauva imee ja imee ja huutaa nälkäänsä viikko toisensa perään, kyllä kovasydämisempikin äiti alkaa lämmittää Tuttelia.

Kaikki eivät ole lehmiä, joilta suihkuaa maitoa vaikka kymmentä vauvaa varten.

[/quote]

Voi kuinka mä symppasin sua kun luin sun viestiäsi! Ymmärrän hyvin miltä susta tuntuu, onhan se tutkittu että 2% naisista ei pysty imettämään, heille se on fysiologisesti mahdotonta. Se on kaksi naista sadasta. Sä taisit kuulua siihen pieneen prosenttiin joille imetys on yksinkertaisesti mahdotonta. Ikävä kyllä toi kirjoituksesi viimeinen lause nosti karvat pystyyn, voisi melkein sanoa että siihen loppui symppistely. Miksi ihmeessä olet niin vihamielinen? Sinun imetyksesi ei onnistunut vaikka yritit kaikkesi, se ei ole sinun vikasi vaikka se varmasti tekee kipeää. On silti täysin tarpeetonta kutsua imettäviä äitejä lehmiksi.

[/quote]

En tarkoittanut, että imettävät äidit ovat lehmiä ikään kuin loukkausmielessä, vaan mielessä häilyi kuva mummulan lehmistä, joilta suihkusi neljästä truutasta maitoa, kun vähän sormilla pusersi :) . Olisin todellakin halunnut itse imettää, eikä etukäteen tullut mieleenkään, ettei se onnistusi. Se oli ja on edelleen minulle suuri suru. Tämmöiset kirjoitukset täällä vain joskus niin suututtavat, kun syyllisestään siitä, ettei joku yritä tarpeeksi. No, joskus vain ei onnistu, vaikka kuinka yrittää.

[/quote]

Kuulun itsekin niihin, jotka eivät ole imettäneet, lisämaitoa annettiin jo synnärillä, koska maitoa tuli vain pari tippaa. Parin viikon sisällä sekin loppui, vaikka annoin lapsen imeä. Olen myös pahoitellut omaa sekä lapsen osaa tämän takia, mutta nyt kun luin täältä, että meitä on paljon muitakin, päätin lopultakin päästää tästä irti. Imetyksessä on kyse ravinnonsaannista ja läheisyydestä. Pitkä imetys on ihannetilanne, mutta kuinka usein elämässä ylipäätään voidaan taata se, että kaikki on täydellistä? Ajattelenkin mieluiten nykyään niin, että mahtavaa, kun minulla on lapset, jotka olen pystynyt kasvattamaan kohdussa ja synnyttämään, siinäkin on ihmettä kerrassaan. Lisäksi iloitsen siitä, että lapset ovat tyytyväisiä elämäänsä, upeaa, että olen itse terve ja joskus olen kiitollinen jo pelkästään siitä, että olen elossa ja lapsillani on äiti. Oma äitini kuoli, kun olin alle vuoden vanha. Tämän kaiken rinnalla en halua takertua ajattelemaan sitä, etten voinut imettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan