Te, joilla on kystia rinnoissa
Ei kai niitä voi hoitaa mitenkään? Mä kävin pari vuotta sitten kiireellisessä mammografiassa patin takia ja selvisi, että oikeassa rinnassa on useita kystia. En hoksannut kysyä niistä mitään, eikä lääkäri sen kummemmin kertonut aiheesta. Se rinta, jossa on kystia, on välillä kipeä pitkiä aikoja, mutta ei kai sille voi mitään?
Kommentit (10)
Minulla oli kerran yksi. Gyne lähetti ultraan, jossa se tyhjennettiin nesteestä samantien.-Olisi muutoin vain kasvanut. Ei ole uusiutunut onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kerran yksi. Gyne lähetti ultraan, jossa se tyhjennettiin nesteestä samantien.-Olisi muutoin vain kasvanut. Ei ole uusiutunut onneksi.
Ok! Mulle radiologi vaan sanoi, että on kystia, siis useita. Pitää sitten vissiin soitella terveyskeskukseen. Nytkin mulla on ollut varmasti kaksi kuukautta rinta kipeänä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok! Mulle radiologi vaan sanoi, että on kystia, siis useita. Pitää sitten vissiin soitella terveyskeskukseen. Nytkin mulla on ollut varmasti kaksi kuukautta rinta kipeänä.
Ap
Siis heti lääkärille, jos on kipeä!
Minulla ei ehtinyt kipeytyä. Oli ilmeisesti kehittynyt nopeasti, koska vahingossa huomasin peilistä - näkyi siis tietyssä asennossa.
Kävin yksityisellä - hoidettiin pois neljäntenä päivänä siitä kun huomasin sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis heti lääkärille, jos on kipeä!
Minulla ei ehtinyt kipeytyä. Oli ilmeisesti kehittynyt nopeasti, koska vahingossa huomasin peilistä - näkyi siis tietyssä asennossa.
Kävin yksityisellä - hoidettiin pois neljäntenä päivänä siitä kun huomasin sen.
Jännä, ettei lääkäri antanut mitään ohjeita. Mulla siis on tuon diagnoosin jälkeen, josta on nyt pari vuotta, ollut useamman kerran noita pitkiä kipuja, välillä toki on ollut pitkäänkin kivuttomana.
Ap
Ja nämä ei näy mitenkään ulospäin, tai edes tunnu, mutta joskus rinta kyllä turpoaa.
Ap
Pari kertaa on tyhjennetty. Toinen lääkäri sanoi, että niitä ei ole tapana tyhjentää. Häviävät onneksi kokonaan kun vaihdevuodet alkavat.
Vierailija kirjoitti:
Ja nämä ei näy mitenkään ulospäin, tai edes tunnu, mutta joskus rinta kyllä turpoaa.
Ap
Mene hyvä ihminen lääkäriin, jos on ollut noin kauan ja on tuollaisia oireita.
Itse olen niin kipuherkkä rinnoista ja syöpäkauhuinen, etten kestäisi elää epätietoisuudessa.
Yksityiselle gynelle pääsee nopeasti ja ovat yleensä empaattisia kko rahan edestä (suosin aina samaa läääkäriä :).
Minulla ei ole käsitystä siitä, miten nopeasti tervari hoitaa tällaisia pidempään jatkuneita vaivoja, kun ei ehkä ihan päivystykseen voi mennä ellei ole äkillinen tilanteen huononeminen kyseessä.
Tsemppiä kovasti ja hoida rinnat kuntoon :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mene hyvä ihminen lääkäriin, jos on ollut noin kauan ja on tuollaisia oireita.
Itse olen niin kipuherkkä rinnoista ja syöpäkauhuinen, etten kestäisi elää epätietoisuudessa.
Yksityiselle gynelle pääsee nopeasti ja ovat yleensä empaattisia kko rahan edestä (suosin aina samaa läääkäriä :).
Minulla ei ole käsitystä siitä, miten nopeasti tervari hoitaa tällaisia pidempään jatkuneita vaivoja, kun ei ehkä ihan päivystykseen voi mennä ellei ole äkillinen tilanteen huononeminen kyseessä.
Tsemppiä kovasti ja hoida rinnat kuntoon :)
No mulla on tosiaan tuo mammografia ja ultra tehty aika vähän aikaa sitten eikä mulla ole rintasyöpää suvussa, joten en oo syöpää niin pelännyt.
Täällä saa terveyskeskuksesta yleensä ihan hyvin hoitoa. Mun kokemukset paikkakuntani yksityisestä puolesta eivät ole kovin hyviä, menen aina terveyskeskukseen, jos mahdollista.
Ap
Tuttavallani on tulee kipeitä turpoamia rintoihin välillä ( vaiva ollut jo 25 vuotta) ja sanoi, että kun rupesi käyttämään pakuria, niin kipu häviää muutamassa päivässä.
Tietenkään, jos ei ole vaarattomaksi todettu niitä, niin ei pidä lääkitä itse.
up