Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä ainaiseen väsymyksen!

Vierailija
15.11.2013 |

Mä oon aina väsynyt. Nukun lähen joka yö yli 9 tuntia, tosin heräilen välissä säännöllisesti n. 3-7 kertaa yössä.

Mulla on fyysinen työ, lenkkeilen sen päälle koirien kanssa n. 1,5h arkipäivinä ja useita tunteja vapaapäivinä, ja lisäksi treenaan erikseen vielä n. 1-3 kertaa viikossa. Painoindeksi on kaiketi normaali kun mitat on 175/66.

Pyrin syömään vihanneksia ja hedelmiä ja välttämään hiilareita ja huonoja rasvoja mutta tää nyt ei ole mikään aamen kirkossa. Yrityksenä on syödä mahdollisimman terveellisesti mutta tulee kyllä välillä herkuteltuakin.

Mutta en tajua miten voin olla aina väsynyt. Nukahdan samantien kun menen sänkyyn ja voin nukkua ihan milloin vain. Jos menen keskellä päivää sänkyyn makaamaan niin nukahdan. Tuntuu etten ole milloinkaan pirteä. Mitä ihmettä te teette ollaksenne pirteitä?

Niin ja melatoniinia ja unettavia mielialalääkkeitä olen kokeillut mutta ilman huomattavaa vaikutusta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja otsikko onkin vähän hassu, parempi lieneisi "vinkkejä selättää ainainen väsymys" ;)

ap

Vierailija
2/8 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kai joku heti vinkkaa että men kilpirauhaskokeisiin. Itselläni on lääkitys siihen mutta silti ongelmana väsymys. En jaksa edes urheilla ellen lepää hiukan töidein jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntapasi ja ruokavaliosi tuntuvat aika hyviltä, eikä sinulla näytä olevan uniongelmiakaan, mikä selittäisi ainaista väsymystä. Oletko väsynyt myös keväällä ja kesällä, vai lähinnä syksyllä ja talvella, pimeään aikaan? Jos näin, niin syötköhän tarpeeksi D-vitamiinia? Näin syksyllä ei suositeltu annos enää riitä, kannattaa ottaa moninkertaisesti, itse syön multitabsia ja lisäksi vielä D vitamiinia (sellaista jossa on 25 yksikköä, en muista mikä se mitta oli, mikrogramma tms). Myös C vitamiina kannattaa syödä tarpeeksi. Tai ehkä et saa tarpeeksi rautaa ruokavaliostasi, sekin asia kannattaa tarkastaa.

Vierailija
4/8 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita ottaa jonkin aikaa vähän rennommalla aikataululla. Jätä vaikka kuukauden ajan koiralenkkien lisäksi olevat treenit kahteen kertaan viikossa. Ja jos juot teetä, kahvia tms. kofeiinia (myös suklaa), jätä ne pois. Jos heräät herätyskelloon, kokeile rytmittää aamut niin että saat herätä vapaasti ilman herätyskelloa (jos vaan työ sallii). 

Vierailija
5/8 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mittauttaa myös hemoglobiini, kun naisilla se tuppaa helposti laskemaan. Alhainen hemoglobiini aiheuttaa väsymystä. :)

Vierailija
6/8 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen väsymys johtuu tästä vuodenajasta.. Kauan sulla on ollut tuota väsymystä? Oliko kesällä samanlainen väsymys?

Vierailija
7/8 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 13:23"]

Mulla samanlainen väsymys johtuu tästä vuodenajasta.. Kauan sulla on ollut tuota väsymystä? Oliko kesällä samanlainen väsymys?

[/quote]

Mulla sama juttu, ja joka vuosi. Kaamosmasennus, joka iskee arviolta joka neljänteen suomalaiseen. Minulla ei ainakaan toimi oikein ne keinot mitä siihen suositellaan: kirkasvalolamppua aamuisin, tryptofaanipitoisia elintarvikkeita, tavallista enemmän lepoa. liikuntaa... Täytyy vaan jotenkin rämpiä taas kevääseen asti, sitten piristyy..

Vierailija
8/8 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin syy väsymykseen on syöpä ja olet noin laihakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan