Mulla jää kuussa käteen verojen jälkeen 1850€. Olisitko tyytyväinen?
Bruttona palkka on 2290 ja verojen jälkeen jää 1850. Siisti toimistotyö, ei mitään ylimalkaisen vaativaa.
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 12:29"]
Bruttona palkka on 2290 ja verojen jälkeen jää 1850. Siisti toimistotyö, ei mitään ylimalkaisen vaativaa.
[/quote]
Höh. Mulla on brutto 2700 ja käteen jää 1900. Miten sun tarvii maksaa noin vähän veroja? Minäkin helpossa toimistotyössä.
[/quote]
Mun bruttotulot on sen verran pienemmät, ni menee veroja kohtuu vähän. ap
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 12:31"]
No on tuo tavallisesta toimistotyöstäkin ihan liian vähän. Mun äiti tekee aika lailla samanlaista hommaa ja sen brutto on 3800 euroa kk eli siihen verrattuna sun palkka on tosi pieni. Mikä ala sulla on, ootko julkisella vai yksityisellä työssä ja mikä sun koulutus on?
[/quote]
Rakennusala, yksityisellä ja liiketalouden tradenomi + yo-merkonomi.
[/quote]
Ok, mun äiti on myös yksityisellä puolella, tosin kyseessä on teknisen alan pörssiyhtiö. Koulutukseltaan äiti on ns. vanhan kauppiksen ajan yo-merkonomi, jolla on jotain täydennyskoulutuksia vuosien varrella. On kyllä huikea palkkaero. Voisko asuinpaikka selittää sitä? Mun äiti työskentelee ja asuu Vaasassa, missäs päin aloittaja sinä asut? Äidin tehtävänkuva on kyllä ihan perushommia, ei sisällä mitään erikoista joten siihenkin nähden alkoi nyt kiinnostaa.
[/quote]
Mä asun Jyväskylässä. ap
En supertyytyväinen, mutta jos tykkäisin työstäni, niin tuo riittäisi.
Ihmettelen vaan kovasti näitä av:n palkkoja, kun minä tai hyvin koulutettu lähipiiriin eivät paria poikkeusta lukuunottamatta ole ikinä päässeet niitä lähellekään..
Palkka 2320 käteen 1800. Sairaanhoitaja. Joo en ole tyytyväinen.
En olisi tyytyväinen, omalla ura- ja koulutustaustallani. Mutta sinulle tuo kuulostaa hyvältä liksalta.
Jännästi tässäkin taas vaan huomaa, että vaikka liksaa saa 25 vuoden alallaolon ja esimiestehtävien ja akateemisen koulutuksen myötä bruttona tuplasti enemmän (4400e), niin verottaja pitää huolen siitä, että ei se käteen jäävä osuus nyt NIIN runsas olekaan (2700e).
Mulla käteen jää 1700e/kk ja pärjätään ihan hyvin (mies ja yksi lapsi, toinen tulossa). Jos ajattelee mun koulutusta (olen maisteri ja sen lisäsi toiselta alalta kandi, kohta väittelen tohtoriksi), niin onhan mun palkka ihan surkea.
Minä sain samaa palkkaa merkonomina kivasta toimistotyöstä, joten jos olisin paremmin koulutettu, niin en olisi tyytyväinen.
No itse asiassa... Olen nyt paremmin koulutettu ja etsin työtä, joissa valitettavasti palkka on monessa samalla tasolla, loistotuurilla mahdollisuudet johonkin 2600 - 2800 palkkaan ... Huoh!
Kuolisin onnesta. Minäkin olen toimistotöissä ja nettopalkkani on n.1400 e. Kyllä silläkin on pärjätty mutta enempi on parempi.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 13:50"]
En olisi tyytyväinen, omalla ura- ja koulutustaustallani. Mutta sinulle tuo kuulostaa hyvältä liksalta.
Jännästi tässäkin taas vaan huomaa, että vaikka liksaa saa 25 vuoden alallaolon ja esimiestehtävien ja akateemisen koulutuksen myötä bruttona tuplasti enemmän (4400e), niin verottaja pitää huolen siitä, että ei se käteen jäävä osuus nyt NIIN runsas olekaan (2700e).
[/quote]
Sehän tässä hatuttaakin! Mun mies tienaa reilu 5000€ kuukaudessa mutta käteen jää 2600€, minä tienasin täysaikaisena 3440€ ja käteen 2400€..... no miehellä verottaa autoetu n 400€ mutta silti!! Ja nyt kun teen vain 60-70% työajasta käteen jää reilu 1800€ eli 75% aiemmasta.
Perheemme nettotulot 8000e/kk ja näin on hyvä. Sinulla kituuttamista!
mulla jää vähemmän verojen jälkeen ja oon kuitenki sh =-O
Olisin. Mulla jää nykyään noin 1300 mutta teen vain 24 tai 32 tuntia viikossa vaihtelevasti. Vapaa-ajastani en olisi valmis tinkimään enempää.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 14:58"]
Perheemme nettotulot 8000e/kk ja näin on hyvä. Sinulla kituuttamista!
[/quote]
Jos nyt tarkoitit ap:n perhettä, niin et tiedä onko kituuttamista vai ei. Puhuin vain mun tuloista, en koko perheen.
ap
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 12:56"]
Mä saan satkun vähemmän käteen ja tienaan jonkun 300 enemmän. Reilua?
[/quote]
Suomessa on progressiivinen verotus ja ihmisten verovähennysten määrä vaihtelee. Se on nimenomaan reilua.
[/quote]
Mulla on jumalaton asuntovelka ja 4 lasta. Reiluus on, missä?
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 12:31"]
No on tuo tavallisesta toimistotyöstäkin ihan liian vähän. Mun äiti tekee aika lailla samanlaista hommaa ja sen brutto on 3800 euroa kk eli siihen verrattuna sun palkka on tosi pieni. Mikä ala sulla on, ootko julkisella vai yksityisellä työssä ja mikä sun koulutus on?
[/quote]
Rakennusala, yksityisellä ja liiketalouden tradenomi + yo-merkonomi.
[/quote]
Ok, mun äiti on myös yksityisellä puolella, tosin kyseessä on teknisen alan pörssiyhtiö. Koulutukseltaan äiti on ns. vanhan kauppiksen ajan yo-merkonomi, jolla on jotain täydennyskoulutuksia vuosien varrella. On kyllä huikea palkkaero. Voisko asuinpaikka selittää sitä? Mun äiti työskentelee ja asuu Vaasassa, missäs päin aloittaja sinä asut? Äidin tehtävänkuva on kyllä ihan perushommia, ei sisällä mitään erikoista joten siihenkin nähden alkoi nyt kiinnostaa.
[/quote]
Nyt täytyy kyllä tähän oikaista, että äitisi on harvinaisen hyvätuloinen eli tuota summaa ei voi mittarina pitää normi toimistotöistä.
Olisin, jos olisin sinkku ja elättäisin tuolla summalla vain itseni.
Olisin erittäin tyytyväinen. Oltaisiin suorastaan rikkaita ja tienaisin enemmän kuin mieheni. Tällä hetkellä olen opintotuella ja pian äitiyspäivärahalla.
En vaadi paljon, minulle riittävät elämän välttämättömyydet kuten miehellenikin. Kun on ruoka, asunto, vaatetus yms. tarpeelliset asiat, olemme tyytyväisiä. Tietoinen valinta.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 15:56"]
Olisin erittäin tyytyväinen. Oltaisiin suorastaan rikkaita ja tienaisin enemmän kuin mieheni. Tällä hetkellä olen opintotuella ja pian äitiyspäivärahalla.
En vaadi paljon, minulle riittävät elämän välttämättömyydet kuten miehellenikin. Kun on ruoka, asunto, vaatetus yms. tarpeelliset asiat, olemme tyytyväisiä. Tietoinen valinta.
[/quote]
Enpä minäkään ihmeitä vaadi, mutta minusta pienissä tuloissa on se ongelma, että niistä on vaikea säästää, jolloin koko ajan saa pelätä että työt loppuu, jolloin ei voi maksaa noita perusasioitakaan, eli aiheuttaa paljon stressiä.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 12:40"]
Mulla jää 2500 käteen. Asunto on miehen työsuhdeasunto, auto miehen. Ei lainaa, ei lapsia. Silti tuntuu ettei tuo palkka ihan riitä koko kuukaudeksi. En ole edes ostellut mitään erityistä. Puhelinlasku oli viimeks 128 euroa, koska olin ulkomailla tuohon aikaan.
Tammikuulle katsellaan jotain matkaa lämpimään 3 viikoksi.
Aika pienenä pidän palkkaasi. En tiedä, miten olet perheenne talouden suunnitellut, mutta mulla tekis tiukkaa.
[/quote]
Onks tää vitsi? Minä ole kahden lapsen yh ja sain työpaikan pitkän työttömyyden jälkeen. Nyt mulla jää 2500 euroa käteen, enkä tiedä mihin rahaa tunkisin :) Oikeasti 2500 euroa saat kulumaan vaikka et maksa vuokraa, etkä autosta mitään? Mulla on vuokra 850 euroa ja auto bensoineen ja kuluineen. Toki saan lapsilisät ja elarit, mutta on mulla paljon enemmän peruskulujakin.
Taidetaan elää ihan eri todellisuuksissa.
No, jos saisin tuon rahan käteen eikä työpäivään kuluisi enempää kuin 8 tuntia matkoineen eikä työ rasittaisi vapaa-ajalla, olisin erittäin tyytyväinen.