Kysy heikkolahjaiselta mitä haluat?
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:13"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:00"]
Älykkyysosamääräsi? Jos sulla on lääkärin lausunto ja sinut on oikeasti todettu heikkolahjaiseksi, niin tämähän imenee siitä myös.
[/quote]
85
[/quote]
85 ei tarkoita heikkolahjaisuutta, taidat puhua lööperiä.
[/quote]
Kyllä se tarkoittaa matalaa älykkyysosamäärää.
[/quote]
Mikä taas ei tarkoita "heikkolahjaisuutta", ne ovat kaksi ihan eri asiaa. Eikä nykyään edes käytetä tuollaista määritelmää. Ei kannattaisi hakea googlesta itselleen diagnooseja.
[/quote]
Olen ihan psykiatrilta tuon diagnoosin saanut en itse keksinyt.
[/quote]Psykiatris taisi olla joku konitohtori. Ei pidä uskoa kaikkea. Sanoi mullekin yks gyne, että mun voi olla vaikea saada lapsia. No ei ollut. Niin vaan tuli 2 että pätkähti. Se sussa on heikkolahjaista, että uskot jotakin tyhmää lääkäriä.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:13"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:00"]
Älykkyysosamääräsi? Jos sulla on lääkärin lausunto ja sinut on oikeasti todettu heikkolahjaiseksi, niin tämähän imenee siitä myös.
[/quote]
85
[/quote]
85 ei tarkoita heikkolahjaisuutta, taidat puhua lööperiä.
[/quote]
Kyllä se tarkoittaa matalaa älykkyysosamäärää.
[/quote]
Mikä taas ei tarkoita "heikkolahjaisuutta", ne ovat kaksi ihan eri asiaa. Eikä nykyään edes käytetä tuollaista määritelmää. Ei kannattaisi hakea googlesta itselleen diagnooseja.
[/quote]
Olen ihan psykiatrilta tuon diagnoosin saanut en itse keksinyt.
[/quote]
Minä vuonna?
[/quote]
Vuonna 1991
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:20"]
Oletko noin 40-vuotias, yhden lapsen äiti, mies yrittäjä? Koulut jääneet kesken, monet krooniset sairaudet estävät raskaan fyysisen työn?
[/quote]
Joo.
Äo 85 riittää monenlaiseen työhön. Eräs akateeminen ja urallaan menestynyt mies kertoi saaneensa älykkyystestissä alle 100 lukeman, joten uutteruudella ja kunnianhimolla voi paikata pieniä älyllisiä "puutteita".
Kyllä heikkolahjaisiksi luokitellaan ÄO 70-85, joten ap menisi siihen ryhmään kyllä määritelmän puolesta.
Kuitenkin ap:n ilmeisen hyvä kirjoitustaito pistää epäilemään, että onkohan tulos ÄO:sta varmasti ihan oikein. Missä iässä testaus on tehty esimerkiksi? Minäkin jouduin lapsena apukouluun heikkolahjaisena, mutta kyse oli enemmän motivaatio-ongelmista kuin älyn puutteesta. Nykyisin minulla on akateeminen koulutus ja kukaan tuskin epäilee minua heikkolahjaiseksi.
Omaa taustaa vasten pelottaa, että ei kai ap vaan ole antanut jonkun ikivanhan diagnoosin pilata elämäänsä? Uskonut sitä koskaan kyseenalaistamatta, ja jäänyt surkuttelemaan itseään, kun kerran oikein asiantuntija on todennyt vähemmän älykkääksi? Se voi vaikuttaa todella paljon minkään oppimistakaaan, jos valmiiksi on käsitys sisällä, että en minä varmaan opi, kun olen heikkolahjainen.
[/quote]
Olen mä yrittänyt opiskella ja saanut tukiopetusta,opiskellut myös erikoisammattikoulussa yms mutta aina vaan on opinnot tyssänneet kun ovat olleet liian vaikeita ja useamman kerran olen yrittänyt.
Tykkäätkö Cheekistä? (Varmasti tykkäät, jos olet oikeasti heikkolahjainen.)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:24"]
Kyllä heikkolahjaisiksi luokitellaan ÄO 70-85, joten ap menisi siihen ryhmään kyllä määritelmän puolesta.
Kuitenkin ap:n ilmeisen hyvä kirjoitustaito pistää epäilemään, että onkohan tulos ÄO:sta varmasti ihan oikein. Missä iässä testaus on tehty esimerkiksi? Minäkin jouduin lapsena apukouluun heikkolahjaisena, mutta kyse oli enemmän motivaatio-ongelmista kuin älyn puutteesta. Nykyisin minulla on akateeminen koulutus ja kukaan tuskin epäilee minua heikkolahjaiseksi.
Omaa taustaa vasten pelottaa, että ei kai ap vaan ole antanut jonkun ikivanhan diagnoosin pilata elämäänsä? Uskonut sitä koskaan kyseenalaistamatta, ja jäänyt surkuttelemaan itseään, kun kerran oikein asiantuntija on todennyt vähemmän älykkääksi? Se voi vaikuttaa todella paljon minkään oppimistakaaan, jos valmiiksi on käsitys sisällä, että en minä varmaan opi, kun olen heikkolahjainen.
[/quote]
Olen mä yrittänyt opiskella ja saanut tukiopetusta,opiskellut myös erikoisammattikoulussa yms mutta aina vaan on opinnot tyssänneet kun ovat olleet liian vaikeita ja useamman kerran olen yrittänyt.
[/quote]
Mihin se on tyssännyt tarkalleen ottaen? Laiskuuteesi?
Nykyään koulunkäynti on sitä, että teet itse ne työt, opettajat eivät enää opeta samalla tavalla kuin ennen. Sitten ehkä olit väärässä koulussa ja väärällä alalla. Kukaan ei ole nykyään niin heikkolahjainen, ettei mitään koulutusta saisi läpi.
Ei oo todellista, mikä taso tässäkin keskustelussa on.... Ap kertoi yhden ainoan piirteen itsestään (heikkolahjainen) ja sekin nyt sitten kiistetään täällä!! :)
Ei saa ihminen olla edes heikkolahjainen. ;)
Et taatusti ole heikkolahjainen, jos olisit niin tuskin kirjoittelisit noin sujuvasti ja osaisit vastata kysymyksiin. Sitäpaitsi, älykkyystestien tuloksiin vaikuttavat muutkin asiat kuin pelkkä älykkyys. Jos on vaikkapa vakavasti masentunut tekohetkellä, tai ihmisellä on keskittymishäiriöitä, ne saattavat mennä ihan plörinäksi senkin takia.
Tuntuu että sinä haluatkin uskoa tuollaiseen 20 v vanhaan testitulokseen, joka ihan ilmeisestikään ei pidä paikkaansa. Olet varmaan sitten työkyvyttömyyseläkkeelläkin? heikkolahjaisille kyllä kirjoitetaan eläkepaperitkin, kun siitä vaan on lääkärintodistus olemassa.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:30"]
Et taatusti ole heikkolahjainen, jos olisit niin tuskin kirjoittelisit noin sujuvasti ja osaisit vastata kysymyksiin. Sitäpaitsi, älykkyystestien tuloksiin vaikuttavat muutkin asiat kuin pelkkä älykkyys. Jos on vaikkapa vakavasti masentunut tekohetkellä, tai ihmisellä on keskittymishäiriöitä, ne saattavat mennä ihan plörinäksi senkin takia.
Tuntuu että sinä haluatkin uskoa tuollaiseen 20 v vanhaan testitulokseen, joka ihan ilmeisestikään ei pidä paikkaansa. Olet varmaan sitten työkyvyttömyyseläkkeelläkin? heikkolahjaisille kyllä kirjoitetaan eläkepaperitkin, kun siitä vaan on lääkärintodistus olemassa.
[/quote]
Olisi se psykiatri silloin eläkepaperit kirjoittanut mutta en niitä halunnut uskoin että jos sitkeesti opiskelen ja haen töitä niitä saan. Nyt 20v myöhemmin kaduttaa etten ottanut niitä eläkepapereita koska olen kovasti yrittänyt opiskella enkä pärjää ja miehen elättinä ei ole kiva olla.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:29"]
Ei oo todellista, mikä taso tässäkin keskustelussa on.... Ap kertoi yhden ainoan piirteen itsestään (heikkolahjainen) ja sekin nyt sitten kiistetään täällä!! :)
Ei saa ihminen olla edes heikkolahjainen. ;)
[/quote]
Tämä kyseinen ap on jo meidän vanha tuttu. Hän on kirjoittanut tämän saman stoorin jo niin monta kertaa, että me osataan se ulkoa. Olen lukenut hänen vuodatuksiaan useamminkin kerran ja nyt olen tullut siihen tulokseen, että sille on vaan jäänyt tämä levy päälle. Mitään todellista palstanäyttöä heikkolahjaisuudesta ei ole tullut. Ja toinen pointti, sille ei koskaan kelpaan mikään mitä me yritetään keksiä avuksi. Se on päättänyt olla vaan heikkolahjainen ja thats it.