Mikä älypuhelin 12 vuotiaalle?
En halua sitä halvinta Lumiaa, oliko se nyt 510, olen kuullut siitä vain huonoa.
Puhelimessa pitäisi olla paljon tilaa kuville, pystyy pyörittämään pelejä ja mahtuu monta sovellusta.
Hintaa en ole vielä päättänyt, mutta ehkä jotain 200 euroa maksimissaan.
Jos olisin rikas, niin ostaisin iPhonen, mutta nyt en uskalla, kun lapsi on vielä turhan huolimaton.
Kommentit (28)
Ai pystyy vai? Kiitti tosi paljon!
Ap =)
Meillä 12 v kinuaa i phonea. Nelonen maksaa 350. On muuten hyvä puhelin, vaikka näyttö saisi olla isompi. Jospa se kallis puhelin olisi hyvä tilaisuus opettaa, että huolellinen on pakko olla. Meillä poika ainakin on luvannut tsempata, niin että säilyisi tallella ja ehjänä. Hankintaa harkitaan.
Lumiaa nyt en ostaisi pahimmalle vihollisellekaan.
Miksi Applen laatutuotteet eivät kelpaa? Ne ovat kalliita, mutta kestävät vuosia ja sovellustarjonta on rajaton. Ovat myös helppokäyttöisiä. Kuori on metallinoloinen (toisin kuin Nokian muovileluissa) ja lasi on tehty erikoismateriaalista joka hylkii likaa ja kestää iskuja.
En itse näe mitään syytä, miksi en tukisi Applea ostamalla Heidän tuotteitaan.
Mulla ja mun vanhimmalla tyttärellä on iPhone 5. Itse odotin noita Applen uutuuksia, mutta hinnathan pompsahtivat Suomessa paljon korkeammalle kuin muualla. Mä mietin tuota nelosta, mutta se on kuulemma huono (jos nyt Applea voi huoksi sanoa) ja 4S:ää, mutta mietin käykö sen kanssa samoin kuin vanhentuneilla pelikoneilla: siihen ei hetken päästä löydy enää uusia sovelluksia eikä pelejä?
Niiinhän mun nuorimmainenkin väittää, että jos saa kalliin puhelimen (nimenomaan Applea haluaa), niin osaa pitää siitä sitten huolta. Tiedä sitä sitten miten se juttu oikeasti menee.
ap
Kannattaa myös harkita vesitiivitä androideja, joita löytyy pariltakin valmistajalta. Ei tykkää pahaa jos käyttää sateessa ja yleisesti kestää kolhuja paremmin.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 09:50"]
Mulla ja mun vanhimmalla tyttärellä on iPhone 5. Itse odotin noita Applen uutuuksia, mutta hinnathan pompsahtivat Suomessa paljon korkeammalle kuin muualla. Mä mietin tuota nelosta, mutta se on kuulemma huono (jos nyt Applea voi huoksi sanoa) ja 4S:ää, mutta mietin käykö sen kanssa samoin kuin vanhentuneilla pelikoneilla: siihen ei hetken päästä löydy enää uusia sovelluksia eikä pelejä?
Niiinhän mun nuorimmainenkin väittää, että jos saa kalliin puhelimen (nimenomaan Applea haluaa), niin osaa pitää siitä sitten huolta. Tiedä sitä sitten miten se juttu oikeasti menee.
ap
[/quote]
Eipä ole huonoa tuotetta Applelta tullut vastaan. Arvostelut aina positiivisia (jos ei lasketa niitä Nokian fanipoikia ja Applea systemaattisesti vihaavia rassukoita)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 09:56"]
Kannattaa myös harkita vesitiivitä androideja, joita löytyy pariltakin valmistajalta. Ei tykkää pahaa jos käyttää sateessa ja yleisesti kestää kolhuja paremmin.
[/quote]
Androidien käyttöjärjestelmä on todella epävakaa verrattuna iOS:iin... Windows Phonesta en sano edes mitään kun alkaa oksettamaan.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 09:56"]
[/quote]
Androidien käyttöjärjestelmä on todella epävakaa verrattuna iOS:iin... Windows Phonesta en sano edes mitään kun alkaa oksettamaan.
[/quote]
Aika asenteellista. Onko sulla kokemusta androidista tai windows phonesta ollenkaan? Minulla on nimittäin molemmista sekä myös iPhonesta ja sanoisin, että niistä android (Samsungilla esim. paljon malleja) olisi 12-vuotiaalle sopivin, jos ei halua laittaa enempää rahaa kuin sen n. 200 €.
Aika usein ihmiset, jotka fanittavat jotain tiettyä merkkiä ja dissaavat muita eivät oikeasti ole käyttäneetkään muita kuin sitä yhtä ja perustavat mielipiteensä luuloihin. Ehkä kokeilleet kerran tai pari, mutta eivät oikeasti käyttäneet kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 09:37"]
Miksi Applen laatutuotteet eivät kelpaa? Ne ovat kalliita, mutta kestävät vuosia ja sovellustarjonta on rajaton. Ovat myös helppokäyttöisiä. Kuori on metallinoloinen (toisin kuin Nokian muovileluissa) ja lasi on tehty erikoismateriaalista joka hylkii likaa ja kestää iskuja.
En itse näe mitään syytä, miksi en tukisi Applea ostamalla Heidän tuotteitaan.
[/quote]
Hyvä tietää! :D :D Tähän mennessä olen nimittäin varonut sitä näyttöäni todella paljon! Monilla olen nähnyt, varmaankin sitten tarroja, joiden avulla näyttää kuin lasi olisi säröillä ;) :D
Mulla oli aiemmin käytössä Lumia 800, jonka annoin lapselle kun hankin itselleni uusimman version.
Kivan kokoinen, kestävä puhelin. Näyttöön ei jää sormenjälkia ja onn helppo puhdistaa. Kestää jonkun verran iskuja, mutta olen kuullut että kulma edellä ei kannata tiputtaa lattialle, näyttö ei tykkää hyvää ja saattaa haljeta. Mutta en usko että mikään puhelin kestää pudottelua, varsinkin isku tuohon kulmaan hajottaa näytön kuin näytön todella herkästi.
Me ostettiin vajaan vuoden käytetyt iPhonet, ei mitään eroa huomaa uusiin. Uudet kuoret niin johan kelpaa.
Mun lapsilla on mun ja miehen vanhat iPhone neloset. Eivät tosiaan ole mitään huonoja puhelimia! Siriä ei ole, mutta ei haittaa menoa, ei sillä mitään teekkään. Useimmista appeista löytyy 4/4s versiot. Käyttöjärjestelmäksi sai uuden iOs7.
Itselläni on iPhone 5 ja vähän turha ostos oli 4->5 mutta saivatpahan lapsetkin mieluisat luurit. Muita puhelimia olisivat tuskin huolineet käytettyinä. :)
Minusta nelonen on myös kompaktimman kokoinen ja parempi kädessä kuin 5.
Entä jos Ap ostaisi iPhonen, ja laittaisi siihen kunnon kaksipuoleiset kuoret ja näytönsuojan? Eli sellaiset kuoret että lapsi saisi myös visan ja esim kmelakortin samaan koteloon? Suojaa puhelinta todella hyvin! Meilläkin käytössä sellaiset, ja minusta ovat todella tyylikkäät.
t.14
[/quote]
Anteeksi nyt, mutta et taida tietää mistä puhut...
Mulla on Lumia, jossa on ALUMIINIKUORI, siis oikeasti metallinen eikä "metallinoloinen" ja myöskin lasi on tehty erikoismateriaalista joka hylkii likaa ja kestää iskuja (ns. Gorilla Glass 2). Helppokäyttöinen on ja sovelluksiakin löytyy. En näe mitää syytä miksi en kannattaisi Heitä ostamalla Heidän tuotteitaan :)
Kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin alkaa julistamaan iSanomaa...
iPhonea täälläkin hehkutetaan! On kokeiltu Samsungit ja Lumiat ja viimeisen neljän vuoden aikana olen omistanu 5 eri puhelinta kaiken maailman vikojen takia. Samsungeista varsinkaan ei ole mitään muuta kuin huonoa sanottavaa! Noin vuosi sitten vaihdoin iPhone 5:seen enkä ole katunut kyllä yhtään. Ei pienintäkään vikaa ole löytynyt ja pelittää vieläkin kuin uusi.
Hintaseurannan sivuilta voisit löytää joitain tarjouksia esimerkiksi iPhone 4:sta.
Apple ei ole vain älypuhelin, se on jo jotain paljon enemmän. Mieti tätä ja voit todeta saatko rahallesi vastinetta.
Kiitos vastauksista! Nyt alkaa olemaan viimeiset hetket puhelimien vertailuun, lähempänä joulua se on aivan turhaa, koska halvimmat ja suosituimmat ovat loppuunmyytyjä.
ap
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 10:24"]
[/quote]
Anteeksi nyt, mutta et taida tietää mistä puhut...
Mulla on Lumia, jossa on ALUMIINIKUORI, siis oikeasti metallinen eikä "metallinoloinen" ja myöskin lasi on tehty erikoismateriaalista joka hylkii likaa ja kestää iskuja (ns. Gorilla Glass 2). Helppokäyttöinen on ja sovelluksiakin löytyy. En näe mitää syytä miksi en kannattaisi Heitä ostamalla Heidän tuotteitaan :)
Kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin alkaa julistamaan iSanomaa...
[/quote]
Se mitä tuotteen kuoren alla on ja miten se toimii käytännössä ovat kaksi eri asiaa. Tiedän että Nokiat ja Samsungit ovat tehokkaampia, kamera on parempi jne. Mutta iPhone on meillä todettu hyväksi, helppokäyttöiseksi, turvalliseksi ja ennen kaikkea luotettavaksi. Kyllä, puhelimesta saanäytön hetkessä rikki jos on huolimaton. Tämäkin on koettu. Samsungeissa on tietoturvaongelmaa ja keskusmuisti täyttyy hetkessä. Minua ainakin turhautti välilehtien kaatuminen, hidas nettiselain ja yleinen toimimattomuus omistaessani samsung galaxy beamin. Lumia minulla oli lainapuhelimena 2vk samsungini ollessa huollossa. Minusta käyttöliittymä oli sekava.
Minun käyttötarkoituksiibi iPhone on paras, ja siinä on ne ominaisuudet mitä minä arvostan. Ja voin lämpimästi suositella sitä kaikille. :) Myös Sonysta ok kokemukset, minusta Sonyn puhelimet ovat lähimpänä iPhonea. Mutta jokin jää puuttumaan.
Voit hyvinkin ostaa sen 4S:n, ei sovellustarjonta tms. mihinkään lopu. :) Loistava puhelin, ei ole edes suurta eroa vitoseen.
Samsungilta joku perusmalli, helppokäyttöinen ja paljon sovelluksia saatavilla. Esim. Samsungin sivulla pystyy vertailemaan missä malleissa on eniten muistitilaa jne.