Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yläkoulun opettajalla olla tatuointeja?

Vierailija
19.09.2020 |

Opiskelen aineenopettajaksi ja samanaikaisesti kanssani opettajaksi opiskelee nuori mies, jonka kädet ovat tatuoidut.

Hän pitää lähes aina yllään pitkähihaista paitaa, mutta olen nähnyt nuo tatuoinnit, jotka yltävät ranteisiin saakka. Jos sillä on merkitystä, niin eivät esitä mitään ”mörköjä”, ainakaan kyynärpäistä alaspäin.

En tiedä tähtääkö tämä opiskelija yläkoulun vai lukion opettajaksi, joten oikeastaan voisin kysyä molemmista: voiko yläkoulun tai lukion opettajalla olla tatuointeja, tai oikeastaan niin päin, että voiko tatuoitu saada opettajan töitä?

Eihän asia oikeastaan minulle kuulu, mutta pohdin vain.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi olla. Olen itse opettajana yläkoulussa ja ainakin kolmella kollegalla tatuointeja. Tervetuloa 2020-luvulle.

Vierailija
2/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin voi olla.

Olen itse alkuopettaja (siis 1.-2. luokilla) ja minullakin on tatuointeja, samoin usealla kollegalla alakoulussamme. Omani saan tarvittaessa piiloon, mutta esim. nilkassa ja jalkapöydän päältä kulkevaa vesivärityyliin toteutettua abstraktia kukkaköynnöstä en ole enää vuosiin piilotellut missään tilanteessa. Useampikin oppilas on halunnut sitä katsella ja ihastella.

En ehkä itse laittaisi tässä ammatissa kuvaa kovin kiistanalaiseen tai näkyvään paikkaan (esim. kasvot, kämmenselkä), mutta esim. hiha olisi minusta ihan ok. Ne ovat kuitenkin vain minun omat rajani, kollega saisi päättää omista rajoistaan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän koulussa ainakaan. Puolivuosittain on tarkastus rehtorin edessä alasti, ettei vaan kukaan opettaja ole ottanut tatuointia.

Nyt oikeesti vitt* perkel* saatan*... enää ei eletä 50-lukua, ei ole elety pitkiin aikoihin.

Vierailija
4/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään aivan kenellä tahansa voi Suomessa olla tatuointeja.

Vierailija
5/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kysymys tämä nyt on? Ei opettajien edessä nykyään niiatakaan enää, tiedoksi ap:lle, jos ajattelit niin edellyttää.

Ope yläkoulusta

Vierailija
6/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ahdasmielinen rehtori niin ei voi olla. Erityisluokanopettajalla voisi olla jopa plussaa. ;)

Vierailija
7/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuule voi olla kirkkoherralla, pörssiyrityksen toimitusjohtajalla ja aivokirurgillakin tatuointeja, ja onkin joillain :D

Voi luoja, missä kiven alla aikaluupissa osa ihmisistä oikein elää?

Vierailija
8/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain tapaamisessa, konferenssissä tms. voi joku koservatiivisemmasta maasta oleva. Hämmästellä kuinka hyvin Suomen vankeinhoitolaitos on onnistunut kun entisestä naisvangista on tehty opettaja.

Vierailija
9/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yhdellä opettajalla pienen kissatatuoinnin. Ilmoitin heti koulutoimenjohtajalle ja opettaja irtisanottiin välittömästi.

Terv. äiti hell.srk

Vierailija
10/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meidän koulussa ainakaan. Puolivuosittain on tarkastus rehtorin edessä alasti, ettei vaan kukaan opettaja ole ottanut tatuointia.

Nyt oikeesti vitt* perkel* saatan*... enää ei eletä 50-lukua, ei ole elety pitkiin aikoihin.

Jos tatuointi löytyy, joutuuko silloin vähän pyllistämään ja saa karttakepistä? Pitäisköhän hakea opiskelemaan.... ;P

Vierailija
11/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kysymys tämä nyt on? Ei opettajien edessä nykyään niiatakaan enää, tiedoksi ap:lle, jos ajattelit niin edellyttää.

Ope yläkoulusta

Tiedän että oli retorinen kysymys, mutta vastaan toisella:

Mitä vttua? Aloitus oli kokonaisuudessaan _kysymys_!?

Ap

Vierailija
12/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon rehtori ja meijän yritykseen en palkkaa sellasia työntekijöitä joillon tatskoja. Ne on rumia. Muutkin rehtorit joita tunnen sanoo samaa. Ei saa työpaikaa jos on tatuointeja. Yhtää linnakundia ja hu oraa ei palkata. Jämpti on näin.

Vierailija
13/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan pitää olla esimerkillinen, eli jos tatuointeja on ne eivät saa näkyä.

Vierailija
14/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajan pitää olla esimerkillinen, eli jos tatuointeja on ne eivät saa näkyä.

Juuri tämä oli pohdintani taustalla. Eli se, että opettaja näyttää aina esimerkkiä.

Ap

Vierailija
15/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa suomalaisista on oikeesti jumissa jossain 1950-luvulla. Nykymaailma näyttää varmasti kaoottiselta sieltä käsin.

Vierailija
16/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ehkä paras esimerkki lapsillemme tatuoitu spurgu.

Vierailija
17/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi, ainakaan näkyvät, isot ja monenkirjavat tatskat.

18/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen lääkärin, jolla on tatuointeja. Nuoruuden hölmöilyaikana otettuja ja katuu niitä - toisaalta ovat osa hänen historiaansa. Vähentävät joidenkin potilaiden silmissä uskottavuutta lääkärinä.

Tatuoinnit eivät saa olla este muuten pätevän palkkaamiseen, raja taitaa mennä lävistyksissä? Jos opettajan naama on ammuttu täyteen reikiä, joissa killuu erilaisia härpäkkeitä, ne voivat olla riski ainakin lastentarhassa, kun lapset tarttuvat niihin. Tunnen yhden, jonka korvannipukka on revennyt halki tällaisessa tilanteessa.

Vierailija
19/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen arvo suorastaan romahtaa, jos havaitsen hänellä tatuointeja, oli hän sitten minkä alan ammattilainen tahansa. Itseään arvostava ihminen ei pilaa ihoaan ja samalla ulkonäköään mauttomilla kuvilla.

Vierailija
20/34 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meikkaaminen ja erilaiset lävistykset (mukaanlukien korvissa olevat) ovat syntiä ja niitä ei sallita. Eikä naisilla housuja tahi pitkiä hiuksia miehillä (naisillakaan ei saa olla auki).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän