Punaviini maanantai-iltapäivänä...
Punaviinipullo kierrekorkilla, avattu maanantaina, säilytetty huoneenlämmössä(korkki visusti kiinni)... Voiko vielä juoda, vai onko wasted???? vastauksia tarvitaan... :)
Kommentit (5)
Kiitos vastauksestasi! :) Eli siis toissapäivänä olisi pitänyt käyttää, jos olisi halunnut joko juomana/ruoan mausteena? No huh. Aika nopeasti avattu viini vanhenee. Luulin, että varsinkin punkku säilyisi pidempään. :/ Itsellä tosissaan ei yhtään viinikokemusta/tuntemusta pahemmin ole, mikä on sääli... :(
Kehottaisin kuitenkin itse maistamaan. Voihan olla että viinisi on ihan ok.
Itse muuten jätän punaviinin aina huoneenlämpöön mieluummin kuin jääkaappiin. Jääkaapissa maku muuttuu sillä varsinkin punaviini ei kestä lämpötilanvaihteluita ollenkaan.
Hämmentävän ristiriitaista. Televisiossa esim. Nigella on antanut vinkiksi pakastaa ylijääneet viinit, jotta niitä voisi myöhemmin käyttää ruoanlaittoon. Ilmeisesti näin ei sitten kannatakaan tehdä?
Maistoin ja maistui mielestäni vieläkin ihan hyvältä. Sellainen tuntu minullakin on aina ollut, että punaviinin on parempi olla huoneenlämmössä. Kiitos vastauksista! :)
Pitäisi juoda viimeistään seuraavana päivänä. Missään ei näin sanota mutta itse olen huomannut. Maista toki itse ja päätä sitten.
Mihinkään ruokiin sitä ei sitten kannata tunkea sillä maku kitkeröityy ja pilaa ruoan helposti.