Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelimen laturihan pitää irroittaa pistorasiasta sähkön säästämiseksi. Mihin

Vierailija
14.11.2013 |

se sähkö laturissa kuluu, jos sen jättää pistorasiaan ilman puhelinta?

Ei se sähkö sieltä pistorasiasta kaiketi johtoa pitkin ilmaan liukene.

Mistä ja miksi tämä ohjeistus on peräisin? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmöntuottoon se energia kuluu. Ainakin mun laturi tuntuu lämpimältä, jos se on seinässä kiinni, vaikkei olisi puhelimeen kytkettynä.

Vierailija
2/8 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuu lämmöksi ja haihtuu taivaan tuuliin. Kokeile pistorasiassa olevaa laturia, niin huomaat, että se on lämmin. Eihän se sinun sähkölaskussasi paljoa tunnu, mutta maailmanlaajuisesti se on iso hukkaerä, on itse asiassa jo maanlaajuisestikin.
Täältä http://www.mvnet.fi/?osio=Sekalaista&sivu=Laitteiden_virrankulutus löytyy aiheesta lisää. Siellä kerrotaan mm., että
"Nokian selvitysten mukaan kaksi kolmasosaa puhelinten viemästä sähköstä on pistokkeessa turhaan olevien laturien aiheuttamaa hukkakulutusta. Jos pistokkeet irrotettaisiin aina heti akun latauduttua, saataisiin maailman matkapuhelinten aiheuttama kulutus pudotettua kolmasosaan. Suomessa sähköä säästyisi vuosittain niin paljon, että sillä voisi toimittaa sähköt 85 000 talouteen."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 23:17"]

Muuttuu lämmöksi ja haihtuu taivaan tuuliin. Kokeile pistorasiassa olevaa laturia, niin huomaat, että se on lämmin. Eihän se sinun sähkölaskussasi paljoa tunnu, mutta maailmanlaajuisesti se on iso hukkaerä, on itse asiassa jo maanlaajuisestikin.
Täältä http://www.mvnet.fi/?osio=Sekalaista&sivu=Laitteiden_virrankulutus löytyy aiheesta lisää. Siellä kerrotaan mm., että
"Nokian selvitysten mukaan kaksi kolmasosaa puhelinten viemästä sähköstä on pistokkeessa turhaan olevien laturien aiheuttamaa hukkakulutusta. Jos pistokkeet irrotettaisiin aina heti akun latauduttua, saataisiin maailman matkapuhelinten aiheuttama kulutus pudotettua kolmasosaan. Suomessa sähköä säästyisi vuosittain niin paljon, että sillä voisi toimittaa sähköt 85 000 talouteen."

[/quote]

Ok kiitos! On mukavampi ottaa ne laturit sieltä pistorasiasta irti, kun tietää miksi ihan oikeasti niin tekee..=))

t. ap

Vierailija
4/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästö on niin minimaalinen ettei se tässä konkurssipesässä tunnu missään, en irrota =)

Vierailija
5/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun laturi ei kyllä ole lämmin. Enkä myöskään viitsi irroittaa sitä muutaman sentin säästön takia. Ja sama se minkä verran sähköä kulutan, säästänkö vai en, Fortumin siirtomaksut sen kun nousee.

Vierailija
6/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 23:17"]

Muuttuu lämmöksi ja haihtuu taivaan tuuliin.

[/quote]

Pihallako puhelintasi lataat? Sehän vaan lämmittää, niinkuin patterikin. Jos on sähkölämmitys, on sama tuleeko lämpö patterista vai laturista. Lämmön hinta on sama.

Vierailija
7/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minäkin olin juuri lisäämässä että sähkölämmitystalossa asialla ei juuri merkitystä ole, vähän sama juttu kuin hehkulamppujen kanssa.

Vierailija
8/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 19:23"]

Joo, minäkin olin juuri lisäämässä että sähkölämmitystalossa asialla ei juuri merkitystä ole, vähän sama juttu kuin hehkulamppujen kanssa.

[/quote]paitsi kesällä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme