Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, miksi haluatte raskautua vaikka miehenne ei selvästikään -

Vierailija
14.11.2013 |

.. haluaisi alkaa elämään perhe-elämää, ja tekevät siittämisen sitten sosiaalisesta pakosta tai siksi kun "biologinen kello tikittää" naisella?

Olen niin törkeä, että olen kysynyt useiltakin lapsen saaneilta halusiko mies myös lasta/lapsia. Hyvin monella oli vastaus epäröivä "No joo" tai "No ei se mitenkään erityisesti, mutta on se nyt tykänny". Eivät todellakaan olisi halunneet ja eivtä ole tykänneet. Eroja ja niin ei-todellakaan-normaalia-lämmintä-perhe-elämää sitten joudutaan viettämään. 

Eräskin tuttuni tehnyt kolme lasta, vaikka mies on ollut väkivaltainen heti kahden lapsen syntymän jälkeen ja saanut raivokohtauksia humalassa kun on vaadittu jäämään yöksi kotiin. Toisen sukulaisnaisen mies huutaa kotona lapsilleen eikä osallistu arkeen ja lähtiessään illanviettoon laittaa sormuksen taskuunsa, "olen sydämessäni naimisissa". Ja monia muitakin tapauksia, lievempiä mutta ei sen parempia. 

Ettehän siskot ihan oikeasti luule, että elämä muuttuu paremmaksi kun väkisin muodostatte perheen? Ja ihan oikeasti, tiedän että teitä on täällä, ihan kaiken ikäisiä. 

Miksi ette kerää rahaa ja hankkiudu raskaaksi lääketieteen avulla, ilman sitä huonoa miestä, jos ette perhettä haluavaa miestä löydä?

Kurjuutta surkea katsella, ja kun monesti äidit vielä väkisin yrittävät saada asiat hoitumaan, vaikka ulkopuolisetkin näkevät että äiti ja lapsetkin joissakin tapauksissa voivat huonosti. Puhumuttakaan miehestä, joka ei halunnut sitovaa perhe-elämää.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 23:17"]

kerran eleli eräs Adolf-niminen herra joka oli vakuuttunut siitä että hän tieää mikä on oikein ja millainen on hyvä ihminen. Seurauksista olet ehkä sinäkin kuullut.

[/quote]

Oh mein Gott, nyt jo APta verrataan Hitleriin, taisi todella kalikka kalahtaa joihinkin.

[/quote]

joo jotkut vetää herneen nenään ihan huimista asioista, pistää sekin miettimään. miksi samaistui näin kovin? natsi-kortti on aika rankka veto koska kysymys ei ollut henkilökohtasesti kenellekään osoitettu

[/quote]

Joo, anteeksi nyt sitten tuo natsiveto, ehkä oli hieman epäasiallinen.  Muhun kalahti tässä aiheessa tasan se, millä ylimielisellä röyhkeydellä ap jakelee elämänohjeitaan. MInä olen kantapään kautta oppinut että ainoa tapa kohdella ihmisiä on kunnioitus. Toinen asia mikä pöyrityttää on tuo ap:n ajatus siitä  että idioottinaiset pakottavat miehiä puoliväkisin isäksi. Kyllä se mieskin on 100% ihminen ja vastuussa itsestään. Tyhmä mies jos ei kykene vastaamaan teoistaan. Että ap on tuollainen piilosovinisti.

Vierailija
42/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit Ap myös kysyä naisilta oliko lapsi vahinko vai toivottu. On myös paljon miehiä, jotka haluavat lapsia, vaikka eivät niitä ole ole vaatimassa.

Mutta kyllä minäkin olen ihmetellyt tapauksia, jossa nainen lopettaa pillerit miehelle kertomatta. Kumma juttu, että mies ei olekaan kovin iloinen raskaudesta. Sama kuin mies kävisi katkaisemassa piuhat kertomatta. Ehkäisy on yhteinen vastuu ja sen lopettamisenkin pitäisi olla yhteinen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemän voisi ihmetellä miksi lapsia haluava ihminen alkaa suhteeseen lapsia haluamattoman kanssa. 

Vierailija
44/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jokseenkin samaa mieltä ap:n kanssa, ei tosin tulisi koskaan mieleenkään kysyä keneltäkään että halusiko mies varmasti lapsen myös jne. Olen ap:n kanssa siitä samaa mieltä että ihmisten pitäisi oikeasti miettiä.. Miettiä ja keskustella kumppanin kanssa omista odotuksistaan vauvaan ja tulevaan arkeen liittyen (mitä odotan itseltäni? entä kumppanilta?) Kuulostaa ehkä tylsältä mutta on oikeasti tärkeää. Vaikka se arki olisikin erilaista mitä ehkä luuli niin keskusteleminen siitä voi auttaa. Ap (vai oliko se joku muu) sanoi että lapselle pitäisi tarjota mahdollisimman hyvät olosuhteet. Se on mielestäni hyvin sanottu. Eli tuoda lapsi parisuhteeseen joka toimii. Kukaanhan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullesaan (esim. ero), mutta jos olosuhteet ennen vauvaa ovat huonot niin tuskin siitä paranee kun vauva-aika on kuitenkin normaalia haastavampaa.

Vierailija
45/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kysyisi minulta, halusiko miehenikin lapsen,todellakin loukkaantuisin. Minulla on oikeus odottaa, että ihmiset tajuavat meidän tehneen päätöksen asiasta yhdessä. Sairasta kuvitella lähtökohtaisesti että mies on vastentahtoinen isä. Sitähän tuolla kysymyksellä haetaan.

46/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varsin totta, että suurimmassa osassa tapauksista nainen on ollut se lapsia haluava osapuoli, mutta asiassa kuin asiassa on turha alkaa yleistää: meillä esim. mies kinusi reilun 3:n vuoden ajan vauvaa, kunnes itse lopulta kypsyin ajatukseen vähitellen ja nyt olen raskaana.

Vierailija
47/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt tulisi oikeaan keskusteluun... Mutta ei saakeli :D tätä butthurtin määrää. Hitlerkortti ja kaikkea! Kyllä saa taas päivän viihdeannoksen.

Vierailija
48/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on kummallista olettaa, että mies on joku tahdoton olio joka väkisin pakotetaan johonkin, ja sitten kun se lapsi on syntynyt ja mies osoittautuu paskaksi isäksi, niin vika on yksin äidissä. Ei pidä suostua sellaiseen, mitä ei halua. Kyllä minunkin mieheni haluaisi että ostaisimme omakotitalon, ja harkitsen asiaa parhaillaan, mutta jos suostun, niin sitten olen suostunut ja mutinat pois. Ei siinä vaiheessa voi enää ruveta valittamaan elämän epäreiluutta kun muuttolaatikot on jo pakattu. 

Tuo lapsiasia tuppaa muutenkin olemaan sellainen, että naisella on biologinen kiire tehdä päätökset omalta osaltaan, siis haluaako lapsia vai ei. Mies voi venyttää asiaa ikuisuuksiin, ja siksi on ihan luonnollista, että nainen useammin on se aloitteentekijä asiassa (ei toki aina).

Meillä kävi juurikin noin, että ehdotin miehelleni, pitäisiköhän meidän ruveta nyt hankkimaan niitä lapsia. Mieheni ei suoralta kädeltä hihkunut innosta, mutta muutaman päivän mietittyään totesi minulle että on valmis ja haluaa tehdä tämän nyt. Kun lapsia ei sitten alkanutkaan kuulua, oli mieheni enemmän huolissaan kuin minä. Nyt olen vihdoin raskaana pitkän yrityksen jälkeen, ja mies on tosi innoissaan. 

Kysymys voi siis olla vain siitä, kumpi tekee aloitteen. Toki on sitten näitä vastentahtoisiakin isejä, ja paska tuuri on sillä naisella joka sellaisen saa. Ei naista voi kuitenkaan asiasta syyttää, jos lasten teosta on yhdessä sovittu. Eri asia tietenkin nämä pillereiden salaa poisjätöt ja muut. Mutta ne lienevät vähemmistössä kuitenkin. 

Vierailija
49/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 10:40"]

Joo, anteeksi nyt sitten tuo natsiveto, ehkä oli hieman epäasiallinen.  Muhun kalahti tässä aiheessa tasan se, millä ylimielisellä röyhkeydellä ap jakelee elämänohjeitaan. MInä olen kantapään kautta oppinut että ainoa tapa kohdella ihmisiä on kunnioitus. Toinen asia mikä pöyrityttää on tuo ap:n ajatus siitä  että idioottinaiset pakottavat miehiä puoliväkisin isäksi. Kyllä se mieskin on 100% ihminen ja vastuussa itsestään. Tyhmä mies jos ei kykene vastaamaan teoistaan. Että ap on tuollainen piilosovinisti.

[/quote]

Ei miehiä tarvitse pakottaa puoliväkisin isäksi. Riittää että markkinoi asian siten, että mies ei sano ei. Ei mainitse seksielämän vähenemistä vauva- ja odotusaikana, ei valvotuista öistä ja bilettämiesn loppumisesta.

Tuon jälkeen, kun mies  ei ole täysin asiaa vastaan, harrastetaan suojaamatonta seksiä ja se on siinä. Mies voi kasvaa isäksi tai voi olla, että toteaa homman olevan paskaa ja painuu kavereiden kanssa pubiin tai pleikkaria pelaamaan.

Vierailija
50/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 22:28"]

Anteeksi, mutta mun mielestä tää aloitus kuulostaa jo lähtökohtaisesti asenteelliselta, siis takana jonkinlainen olettamus, että useimmat miehet eivät halua lapsia. Siis totta kai olen samaa mieltä siitä, että perheen perustaminen väärän henkilön kanssa on typerää, mutta anteeksi vaan, mun mielestä on aika törkeää kysyä joltakulta, että halusitko sää ny oikeesti lapsia hei. Jos joku esittäisi mulle tuon kysymyksen, menisin aika hämilleni moisesta käytöstapojen puutteesta.

[/quote]
Uskallan väittää, että moni alle 30v mies ei halua perustaa perhettä. Vähemmistössä ovat ne, jotka oikeasti hakuavat eivätkä vaan vahinko-raskauden tai naisen painostuksen takia ajaudu isyyteen. Siis ihan sellaisia miehiä jotka sanovat puolisolleen, että hei, mitä ajattelet jos alkaisimme miettiä perheen perustamista? Hyvin harva. Todella harva.

Vanhemmiten miehet ovat saaneet elää ja rellestää, harrastaa ja tehdä omiaan ja olisivatkin valmiita perheelle. Oman näkemykseni mukaan 35+ vuotiaina. Naisilla lastenhankinta alkaa siinä 20-26 vuotiaana ja puoliso usein samaa ikäluokkaa suunnilleen. 

Kyllä kaikkien lapsien tulisi olla haluttuja myös isän puolelta. Se vaikuttaa koko perhedynamiikkaan.

Ehkä mulla on tämä asenne, kun näen vain harvoja perheitä, jossa asiat ovat menneet kuin kuuluisikin. ap

Mielenkiinnosta kysyn miten kummassa sinua noin paljon kiinnostaa miten jotkut lapset ovat alkunsa saaneet?

Ja muutenkin näin leimaat suurimmanosan miehistä tahdottomiksi nössyköiksi...ja jos ne olisi tahdottomia nössyköitä niin jonkun on päätökset tehtävä..eli?

[/quote]

Vierailija
51/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä siihen lapsentekoon tarvitaan kaksi. Kyllä miehen pitää osata sanoa "ei", vaikka nainen kuinka vinkuisi. Jos nainen haluaa erota, koska ovat henkisesti niin eri elämäntilanteissa, miksi mies haluaa kuitenkin jatkaa ja perustaa perheen, jotta ei vain menetä naista?

Itsellä oli tilanne, että vahingossa tulin raskaaksi. Lapsi ei oltu suunniteltu millään tavalla ja kaksi viivaa tuli ihan puskista. Soitin miehelle, että ajattelee asian nyt loppuun asti ja jutellaan illalla, mitä kumpikin haluaa tehdä asialle (emme ole aborttivastaisia). Itselle homma oli vähän "ihan sama". Elämäntilanne rahallisesti oli hyvä, mutta muuten elämä oli kiireellistä aikaa muista syistä.

Illalla sitten olin aivan normaalisti ja kysyin mieheltä, mihin tulokseen hän oli päätynyt. Hän halusi pitää lapsen, ja minä menin siihen kelkkaan mukaan.

Lopputuloksena se, että hoidin lasta yksin ensimmäiset 2 vuotta, kun miehellä oli menoja sinne ja tänne. Lapsi nyt 2,5v ja on nyt enemmän isänsä kanssa, kun käymme nyt molemmat töissä.

Rakastan poikaani enemmän kuin mitään, mutta kyllähän se kyrpi, että jouduin hoitamaan lasta lähes yksin ja hoitoapua ei mieheltä tippunut, vaikka olisin ollut kuinka väsynyt. Luulin, että yhdessä hommaan ryhdyttiin ja siitä selvittäisiin, mutta ei.

Haluaisin toisen lapsen ja mieskin puhunut, että tässä lähiaikoina ehkä, mutta itseäni pelottaa suunnattomasti, että olen sitten kahden lapsen kanssa yksin. Pelkoni on ainut asia, mikä rajottaa toisen lapsen hankkimista.

Näinkin siis voi tapahtua, enkä varmasti ole ainut. Olen monen ihmisen kertomusta lukenut siitä, kuinka mies on muuttunut lapsen saamisen myötä. Sitä en kyllä ymmärrä, että huonoon suhteeseen jäädään pykäämään lisää lapsia ja sitten ollaankin ihan suoranaisesti kusessa.

Vierailija
52/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsikortti oli kyllä tosi paska veto, koska nyt kaikki ap:n komppaajat tarttuvat vain siihen. No, yritän edistää keskustelua rakentavammin.

Ap, minullekin tuli viestistäsi kuva, että vaikka pohdit sinänsä asiallisiakin kysymyksiä (esim. miten lapset voivat väkivaltaisissa perheissä) niin asenteesi on hieman ylimielinen ja harrastat uteluitasi osittain päästäksesi pätemään sillä, että omat lapsesi on mielestäsi tehty "oikeanlaisten olosuhteiden" vallitessa eli oma miehesi on halunnut lapsia yhtä paljon kuin sinä. Ymmärrät myös varmaan itsekin, että väkivaltaa ja alkoholismia esiintyy yhtä lailla niissä perheissä, joissa lapset on tehty täydessä yhteisymmärryksessä. Motiiviesi jalous siis hieman epäilyttää.

Kääntäisin mielelläni keskustelua pois ääripäästä, koska uskon ääritilanteiden olevan aika harvinaisia. Tarkoitan siis sellaista, että nainen joko salaa jättää ehkäisyn pois tai jotenkin manipuloi täysin urpon ja vastuuttoman, lapsia lainkaan haluamattoman miehen lastentekoon.

Lievemmät tapaukset lienevät sen sijaan varsin yleisiä. Siis sellaiset, että nainen esim. biologisen kellon tikittäessä "joutuu" hieman painostamaan miestä lastentekoon. Sukupuolet ovat tässä eriarvoisia biologian takia, ja sille ei vaan voi mitään: naisella aika on rajallinen, miehellä ei. Minäkin uskon, että jos jokainen nainen vain odottaisi hiljaa kunnes mies oma-aloitteisesti ilmoittaa "no NYT mä haluan lapsia, juuri NYT on oikea hetki!", niin ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon. Kaikille miehille ei tule varsinaista vauvakuumetta koskaan. Useimmat heistä - en nyt tarkoita mitään baarijormia vaan tavallisia kunniallisia veronmaksajia - kuitenkin rakastavat lapsiaan niitä saatuaan eivätkä hetkeäkään kadu heidän hankkimistaan. Omassa tuttavapiirissäni on useita tällaisia tapauksia. Näissä on siis ollut niin, että mies olisi halunnut lapsia "sitten joskus" ja nainen nopeammin, asiasta on kenties riideltykin, ja lopulta yritykseen on ryhdytty hieman aiemmin kuin "sitten joskus". Olennaista näissä tapauksissa on, että moni pari olisi saattanut jäädä lapsettomaksi, jos olisi jäänyt odottamaan milloin mies saa konkretisoitua näkemyksensä siitä, koska se "sitten joskus" on. Miehen on helppo luvata jotain niin kauan, kun se tuntuu absraktilta eikä siitä siten tarvitse kantaa heti vastuuta. Naista kohtaan se on kuitenkin epäreilua, koska monet naiset tuhlaavat sitten joskus-miesten kanssa ison osan hedelmällisestä iästään.

Sellaisia tapauksia, että mies olisi sanonut ehdottoman ein lastenteolle koskaan ja nainen olisi saanut hänet silti painostettua, en tiedä yhtään. Yleensä lapsia haluava ei kai alakaan suhteeseen lapsia koskaan haluamattoman kanssa.

Uskon, että on jopa harvinaista, että molemmat puolisot haluaisivat lasta täsmälleen yhtä paljon täsmälleen samalla hetkellä. Silti useimmiten lapset syntyvät ihan onnellisiin olosuhteisiin. Kuten joku sanoikin, vauva-aika on toki aika rankkaa, ja ongelmiin voi yhtä hyvin ajatua pari, joka teki lapsensa täydellisissä ihanneolosuhteissa.

Vierailija
53/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta nainen voi jättää ehkäisyn salaa pois, koska HALUAA lapsen. Mitäs ei mies käyttänyt tuplaehkäisyä, vaikka oli sovittu, että nainen syö pillereitä. Naisen ei kato tarvi pitää sopimuksista kiinni, kun jos mies ei halua lisääntyä, niin käyttää kortsua tai steriloi itsensä. Onhan se hienoa, että parisuhteessa voi omaan rakkaaseen luottaa, vai mitä?

Vierailija
54/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä itsekseen pohtia mitä vaan ja anonyyminä kirjoitella vaikka kuinka paljon.. Mutta tuollainen kysymys on niin röyhkeä eikä muutenkaan muille kuulu. Siis toivon että ap provoilee ja jos ei niin naurattaa.. Ihan yhtä asiatonta töksäyttää lihavalle että oletko varma ettei miehesi halua hoikempia?!?

Tai udella mieheltä halusiko naistansa alunperinkään?

Tai omilta vanhemmilta miten seksi sujuu kun isä näyttää olevan allapäin?

Jos on olemassa niin ap:n kaltainen ihminen sopisi hyvin sketsihahmoksi

Vierailija
55/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näen suurimmaksi ongelmaksi sen, että miehet haluavat lapsia myöhemmin ja naiset pariutuvat suunnilleen samanikäisten kanssa. 25:sena olisi oikeasti ollut ranteiden aukasun paikka jos olisin isäksi joutunut. 35:na ois jääny ranteet aukasematta, mutta elämä ohi joka tapauksessa. Katellaan mikä on fiilis kun tuo 45 tulee vastaan...

Vierailija
56/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ltä olisi jonkun tutun nyt hyvä kysyä onko hän koskaan pohtinut ihmissuhde taitojaan?  Onko koskaan pysähtynyt miettimään kannattaako sanoa kaikki mitä sylki suuhun tuo.. mutta näin ei sanota koska se ei ole korrektia.

Vierailija
57/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap...kattoppa nyt itseäsi peilistä...mitä sieltä näkyy?

voi, voi, lapsiparka. yritä jaksaa.

Vierailija
58/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän neljä tapausta, jossa nainen on huijannut miehen isäksi. Jokainen meni lähes samalla kaavalla: 1. Nainen haluaa lapsen NYT, mutta mies ei. 2. Nainen "unohtaa" pillerit (eli jättää tarkoituksella ottamatta) tai ottaa/teeskentelee antibioottikuurin/vatsataudin/whatever. 3. Nainen tulee "vahingossa" raskaaksi eikä suostu aborttiin. Kaikki naiset ovat myöntäneet tehneensä näin, eikä heistä ketään edes hävetä! Tuntuvat suorastaan ehkä jopa ylpeilevän asialla.

Yhdessä tapauksessa nainen teki saman tempun kahdesti samalle miehelle. Siinä voi jo kyllä mieskin hieman katsoa peiliin... Fool me once, shame on me ja niin poispäin.

Itse haluaisin lapsen nyt heti eikä sitten joskus, mutta mies on juurikin tätä hieman jahkailevaa sorttia. Alan lähestyä kovaa vauhtia sitä kriittistä 35 vuoden ikää, joten otan asian puheeksi miehen kanssa säännöllisin väliajoin urkkiakseni, että olisiko se joskus vaikkapa nyt. En kuitenkaan aio turvautua yllä kuvattuun tahallisen vahingon menetelmään, sillä en kestäisi sitä syyllisyyden taakkaa, jonka normaalin moraalin omaavat ihmiset saisivat moisesta tempusta kantaakseen.

Vierailija
59/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 10:40"]

[/quote]

Ei miehiä tarvitse pakottaa puoliväkisin isäksi. Riittää että markkinoi asian siten, että mies ei sano ei. Ei mainitse seksielämän vähenemistä vauva- ja odotusaikana, ei valvotuista öistä ja bilettämiesn loppumisesta.

Tuon jälkeen, kun mies  ei ole täysin asiaa vastaan, harrastetaan suojaamatonta seksiä ja se on siinä. Mies voi kasvaa isäksi tai voi olla, että toteaa homman olevan paskaa ja painuu kavereiden kanssa pubiin tai pleikkaria pelaamaan.

[/quote]

Kuinka tyhmänä täällä miehiä pidetään? Se, että yhteisymmärryksessä harrastetaan seksiä ilman ehkäisyä tarkoittaa, että on valmis lapsen saamiseen. Mitä tarkoittaa "kun mies ei ole täysin vastaan"? Että suhtautuu asiaan kuitenkin myönteisesti eli suostuu? Se on joko kyllä tai ei, kun lapsia hankitaan. Ei niitä voi hankkia vain osittain tai palauttaa jonkin määräajan kuluessa, jos ei ookaan kivaaaaa.

Vierailija
60/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seksin harrastaminen on lupaus siitä, että vauva saa tulla :) ja mies haluaa sen just sun kanssa...

En onneksi tunne yhtään niin kusipäistä akkaa, joka olisi jättänyt ehkäisyn salaa pois. Oikeasti, inhottaa ja kuvottaa, että joukossamme ihan oikeasti on semmoisia "naisia".