Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, miksi haluatte raskautua vaikka miehenne ei selvästikään -

Vierailija
14.11.2013 |

.. haluaisi alkaa elämään perhe-elämää, ja tekevät siittämisen sitten sosiaalisesta pakosta tai siksi kun "biologinen kello tikittää" naisella?

Olen niin törkeä, että olen kysynyt useiltakin lapsen saaneilta halusiko mies myös lasta/lapsia. Hyvin monella oli vastaus epäröivä "No joo" tai "No ei se mitenkään erityisesti, mutta on se nyt tykänny". Eivät todellakaan olisi halunneet ja eivtä ole tykänneet. Eroja ja niin ei-todellakaan-normaalia-lämmintä-perhe-elämää sitten joudutaan viettämään. 

Eräskin tuttuni tehnyt kolme lasta, vaikka mies on ollut väkivaltainen heti kahden lapsen syntymän jälkeen ja saanut raivokohtauksia humalassa kun on vaadittu jäämään yöksi kotiin. Toisen sukulaisnaisen mies huutaa kotona lapsilleen eikä osallistu arkeen ja lähtiessään illanviettoon laittaa sormuksen taskuunsa, "olen sydämessäni naimisissa". Ja monia muitakin tapauksia, lievempiä mutta ei sen parempia. 

Ettehän siskot ihan oikeasti luule, että elämä muuttuu paremmaksi kun väkisin muodostatte perheen? Ja ihan oikeasti, tiedän että teitä on täällä, ihan kaiken ikäisiä. 

Miksi ette kerää rahaa ja hankkiudu raskaaksi lääketieteen avulla, ilman sitä huonoa miestä, jos ette perhettä haluavaa miestä löydä?

Kurjuutta surkea katsella, ja kun monesti äidit vielä väkisin yrittävät saada asiat hoitumaan, vaikka ulkopuolisetkin näkevät että äiti ja lapsetkin joissakin tapauksissa voivat huonosti. Puhumuttakaan miehestä, joka ei halunnut sitovaa perhe-elämää.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tekeminen ilman miestä ei ole mikään kevyt vaihtoehto sille nihkeälle miehelle. Ja jos ikäkin alkaa jo tulla vastaan...

Vierailija
22/62 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaksan aina ihmetellä ihmisiä jotka jaksaa kantaa näin paljon huolta toisten valinnoista- pitäen sisällään ajatuksen että itse on tietenkin valinnut sen oikean tavan elää ja tehdä valintoja. Elämä on monimuotoista ja mitä enemmän ajattelee itse olevansa oikeassa , sen vähemmän siitä monimuotoisuudesta tajuaa. kerran eleli eräs Adolf-niminen herra joka oli vakuuttunut siitä että hän tieää mikä on oikein ja millainen on hyvä ihminen. Seurauksista olet ehkä sinäkin kuullut. Ihmisten motiivit kumpuavat jo lapsuudenperheen ajoilta ja ovat usein tiedostamattomia. Itse olen valinnut sellaisen tavan, että kunnioitan toisten valintoja. Lisäksi ap, tekstisi huokuu naisten väheksyntää. Ikäänkuin nainen olisi joku miehen jatke jonka tahtop pitäisi olla myötäkarvaa miehen tahdon kanssa. Olisi ihmiskunta varmaan kuollut jo sukupuuttoon jos naiset olisivat kiltisti istuneet sitoutumiskammoisten miesten jaloissa odottelemassa koska herralle sopii vastuunotto. On tietysti ihanaa jos kaikki elämässä käy yhtä mieltä, hyvin harvoin käy. Moni miehen mielipidettä odotellut on jäänyt lapsettomaksi ja sitten mies onkin vaihtanut nuorempaan.Misasähän prinsessalinnassa mahdta elellä; nimittäin sai se lapsi alkunsa järjestä tai houreesta, elämä on raadollista ja epäreilua joka tapauksessa. Ei kontrolloitavissa eikä suunniteltavissa etukäteen. Täydellistä elämää tai lapsuutta ei ole olemassakaan.  MInusta sinä kohtelet ihmisiä epäkunnioittavasti "herättelyilläsi". Kärsitkö ehkä jostakin ylemmyyskompleksista? Se on tyypillinen keino kieltää elämän realiteetit ja epäreiluus omalla kohdalla. Jos oikeasti haluat auttaa, niin ota niiden väsyneiden tuttavaäitiesi lapset hoitoon. Hurskastelusi ei auta ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 22:40"]

Onko sulla ap muutenkin tapana udella lapsentekoasioista? Ootko sä se, joka kyselee, että no, koskas teille tulee perheenlisäystä tai olettekos jo alkaneet vauvaa yrittämään jne.

[/quote]
En kysy noita kysymyksiä joita mainitsit. Kysyn vasta myöhemmin, että halusiko mies myös lasta. Omalle siskollenikin olen sanonut, hän kun haaveilee lapsesta ja mies ei, että älä pakota äläkä painosta. Ja ihan vasta kysyin vastasyntyneen äidiltä, hänen toinen lapsi, että halusiko "Jaska" myös vielä toisen. Vastaus oli rehellinen kyllä ja olen onnellinen heidän puolestaan. Heilllä menee hyvin. Keskustelimme myös tästä nyt puhuttavasta aiheesta hänen kanssaan hyvin luontevasti, enkä tosiaan loukannut häntä kysymykselläni. ap

[/quote]

Ovatko kaikki sinulle tilivelvollisia? Mistä tiedät, ettei kaverisi pidä sinua salaa tungettelevana moukkana?

[/quote]
Eivät ole ja voivat jokainen vastata että asia on perheensisäinen. En siitä loukkaannu. Minultakin kysytään aika ajoin asioita, sellaiset ihmiset joille ei tulisi mieleenkään vastata rehellisesti. Toiset kyselevät pirullisen kiertelevästi mikä on minusta vielä inhottavampaa kuin rehti mutta tahdikas suoraan kysyminen. Saatan itsekin joskus vastata hymyillen että en koe tarpeelliseksi jakaa tietoa asiasta perheen ulkopuolisille, esimerkiksi. Ja sitten sujuva keskusteluaiheen vaihto. That's it. ap.

Vierailija
24/62 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 23:17"]

Mä jaksan aina ihmetellä ihmisiä jotka jaksaa kantaa näin paljon huolta toisten valinnoista- pitäen sisällään ajatuksen että itse on tietenkin valinnut sen oikean tavan elää ja tehdä valintoja.  - - - - Se on tyypillinen keino kieltää elämän realiteetit ja epäreiluus omalla kohdalla. Jos oikeasti haluat auttaa, niin ota niiden väsyneiden tuttavaäitiesi lapset hoitoon. Hurskastelusi ei auta ketään.

[/quote]
Natsi-kortti, ai ai.
Ap ei tässä nyt todellakaan väitä että olisi elämässään onnistunut. Ja se on totta että elämä on epäreilua ja raadollista kaikille. Silti jokaisen naisen ja miehen tulisi vakavasti miettiä, voivatko taata lapselle parhaat mahdolliset kasvuolot. Ja siihen liityy hyvin vahvasti perheen vankka yhteenkuuluvuus, aikuisten tasapainoinen suhde, ei ongelmatonta parisuhdetta olekaan ettette siihen vain tartu. Vankkaan yhteenkuuluvuuteen liittyy se että pariskunta on valmis muutoksille, eli lapsen saamiselle, molemmat. Ei vain toinen, eikä vain toinen ja toinen puoliksi tai sinne päin.

Ja ap voi vielä hurskastelultaan kertoa: omien lasteni ollessa isällään (kyllä vain) otin tuttuni alle kouluikäiset meille viikonlopuksi vaikka olisin pitkän työrupeaman jälkeen saanut vain olla ja tehdä mitä huvittaa. Eikä minun tarvinut siellä perheessä vieraillessa arvailla, olisiko apu tarpeen, kaikkea läheltä seuranneena. 

Ja ennen vanhaan on ollut ennen vanhaan. Kivikausi oli ja meni, nykyään naisten ei pitäisi eikä tarvitse lisääntymisen vallassa tehdä lapsia. Mikään perustelu lapsen tekemiselle huonoon suhteeseen tai lapsi-haluttoman miehen kanssa ei ole se, että kyllä ennen olisi naiset kuolleet sukupuuttoon jos eivät olisi niin tehneet. Älkää katselko niitä kivoja pastellisävy bodeja mikäli se luo paineen lisääntyä huonossa elämäntilanteessa.  ap.

Vierailija
25/62 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta röyhkeyttä kyllä kysellä ihmisiltä tuollaista.

Vierailija
26/62 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 23:44"]

[/quote]
On kyllä. Tässä Suomen sivistysvaltiossa, jossa tälläkin hetkellä yli 17 000 lasta on sijoitettuna kodin ulkopuolelle. Sivistysvaltiossa myös joka viikonloppu kohtaavat miehet, naiset ja lapset perheväkivaltaa etenkin kun mukana on alkoholia.

Siinä muutama kysymys elämän virrassa ole mitään, eikä kannata alkaa liian nirpaksi. Hyvät yöt. ap.

Vierailija
27/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä siitä enää on kysellä, jos lapsi on jo tulossa tai syntynyt?

Vierailija
28/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut nuorilta miehiltä, että mieluummin tappaa itsensä kuin hankkii lapsia tai itse puukolla irroittaa omat kiveksensä kuin hankkii lapsia. Kuitenkaan kumpikaan miehistä ei ole näin tehnyt? Miksi?

Nuoret miehet eivät ole missään tekemisissä lasten kanssa, elleivät ole kätilöjä tai lastentarhanopettajia. Lapset on joku kaukainen juttu, ja "iha tyhmää ja tylsää", yhden kuullut sanovan että elämä loppuu siihen, ja hän haluaa olla baareissa vielä 40-50 vuotiaana.

Ensimmäiset kokemukset lapsista tulee sitten omien lasten myötä ja sit ehkä herätään siihen, miten kivoja ne voi olla.

Itsekin ajattelin, että tuskin hommaan lapsia ikinä, mutta sitten tulinkin vahingossa raskaaksi. Tein abortin, mutta se herätti ajattelemaan, että ehkä en ole loppuikääni kykenevä saamaan lapsia. Jos haluan lapsia, ne kannattaa tehdä tiettyyn aikaan, ei joskus 50v.

En ole kelvollinen adoptiovanhemmaksi, enkä käyttämään hedelmällisyyshoitoja, joten miespuolisten kavereiden apu on ainut oljenkorteni.

Valitettavasti toiset meistä haluavat lisääntyä ja suurin osa löytää jonkun muun samanhenkisen. Itsellä ei ole tälläistä vaihtoehtoa, että voisin odotella vielä parikymmentä vuotta josko joku löytyisi joka joskus haluaisi. Oon vaa liian ruma.

Jos miehillä olisi ainut hedelmällinen ikä 20-30 vuoden välissä, jonka jälkeen lapsia ei voisi saada, niin aika moni mies saattaisi kiirehtiä jälkikasvun hommaamista, kenen tahansa kanssa.

Vierailija
29/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 22:28"]

Anteeksi, mutta mun mielestä tää aloitus kuulostaa jo lähtökohtaisesti asenteelliselta, siis takana jonkinlainen olettamus, että useimmat miehet eivät halua lapsia. Siis totta kai olen samaa mieltä siitä, että perheen perustaminen väärän henkilön kanssa on typerää, mutta anteeksi vaan, mun mielestä on aika törkeää kysyä joltakulta, että halusitko sää ny oikeesti lapsia hei. Jos joku esittäisi mulle tuon kysymyksen, menisin aika hämilleni moisesta käytöstapojen puutteesta.

[/quote]

Komppaan. Meillä mies olisi halunnut vielä viidennen ja kuudennenkin. Itse en enää suostunut. Mutta törkeänä pitäisin sitä, joka tulisi asiaa kyselemään

Vierailija
30/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap kyselee asiaa lasten äideiltä? Eikö tuollaista asiaa pitäisi kysyä suoraan lasten isiltä, eikä kierrättää kysymystä äidin kautta? Vai eikö ap:lla riitä pokka?

Vierailija
31/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 23:50"]

[/quote]
On kyllä. Tässä Suomen sivistysvaltiossa, jossa tälläkin hetkellä yli 17 000 lasta on sijoitettuna kodin ulkopuolelle. Sivistysvaltiossa myös joka viikonloppu kohtaavat miehet, naiset ja lapset perheväkivaltaa etenkin kun mukana on alkoholia.

Siinä muutama kysymys elämän virrassa ole mitään, eikä kannata alkaa liian nirpaksi. Hyvät yöt. ap.

[/quote]

Susta olisi varmaan ihan ok myös, jos sulta tai mieheltäsi kyseltäisiin ohimennen, että vieläkös sinä rakastat puolisoasi vai oletteko yhdessä vain lasten tähden?

Vierailija
32/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 23:44"]

[/quote]

[/quote]

Sun siis pitäisi kysyä lapsista ENNEN raskautta eikä vasta syntymän jälkeen :)

Anteeksi mutta tuo syysi kysyä on huono ja myöhässä tuossa vaiheessa :)

No kait sitä pitää jotenkin selitellä itselleen miksi on niin utelias :)

Vierailija
33/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 23:50"]

[/quote]

[/quote]

Jos et ole viranomainen tai joku taho, joka tekee asian hyväksi jotain, tuo on pelkkää uteliaisuutta, jeesustelua ja röyhkeyttä.

Vierailija
34/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jälleen kerran aloitus, jossa huolella pohditaan muiden elämää ja muiden valintoja moralisoinnin kannalta. Täydellisiä ihmisiä ei ole olemassakaan. Jos vertaamme nykyelämää historiaan, huomaamme että lapsilla ja aikuisilla ei ehkä koskaan ole asiat olleet paremmin. Jos vertaamme Suomea muihin maihin, asumme erittäin hyvässä maassa. 

Olen itse syntynyt ei-toivottuna sekä isän että äidin mielestä. Vaikka tämä tieto onkin aiheuttanut tuskaa, olen kiitollinen syntymästäni ja elämästäni. Jos saisin itse valita, valitsisin ihan ehdottomasti syntymiseni puolesta. En erityisesti arvosta vanhempiani, mutta enpä heitä syyttelekään. Oma elämä on ollut jo kolmattakymmenettä vuotta...

Vierailija
35/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 22:28"]

anteeksi vaan, mun mielestä on aika törkeää kysyä joltakulta, että halusitko sää ny oikeesti lapsia hei. Jos joku esittäisi mulle tuon kysymyksen, menisin aika hämilleni moisesta käytöstapojen puutteesta.

[/quote]

Ja vapaaeht.lapsettomiltahan tätä kysellään jatkuvasti muodossa "etkö muka oikeasti halua lapsia", ja jatketaan vielä diagnoosilla "ootpa kylmä, itsekäs ja sairas päästäsi".

Tuntuu että monet puoliväkisin miehestä isän "tehneet" vielä vakuuttelee itselleenkin jatkuvasti että "kyllä se Pekka ihan oikeasti halus lapsen, halus se, se ei vaan tajunnut itse mikä sille on parasta", vaikka irl Pekkaa ei ois voinu vähempää kiinnostaa perheenperustaminen.

Vierailija
36/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on helpompi kysyä av-palstalta kuin täräyttää suoraan huithaitvälittävän miehen puolisolle :D

joo mäkin joskus mietin, ihan oikeasti kuunteleeko jotkut miehiään että haluaako niitä lapsia vai päättääkö vaan että nyt jätän pilsut. jos SINULLA ei ole näin niin et voi väittää että kaikilla on yhtä hienosti asiat. katse pois omasta navasta.

minä synnyin ei-toivottuna eli avaruusvauvana (naimisiinmenosta n 2kk syntynyt lapsi) 70-luvulla mutta vanhempani ovat vielä vaan yhdessä, ihan onnellisiltakin nuo näyttää. ehkä tämmöinen yhteinen murheenkryyni yhdistää :D

minun ex-mieheni halusi enemmän lapsia kuin minä mutta tavoitteena olikin saada kotiin mamma joka huolehtii. onneksi huomasin ajoissa enkä ruvennut lapsikoneeksi.

kaverilla oli tyttöystävä, tai no, pano? joka kerto ettei "pysty enää saamaan" lapsia ja tadaa, kohta oli raskaana. siellä tämä nainen nyt yksinhuoltajana elelee kun ei mun kaveri lähtenytkään remmiin vaikka vauvat "on niin ihania ja onhan se perhe-elämä kivaa". nojoo, miehen moka mitäs ei käyttänyt kortsua mutta nyt maksaa tuhansia erheestään.

niih. kaikenlaisia tarinoita sitä on.. kyllä mäkin mietin ihmisten motiiveja mutta varmaan on ihmisiä jotka vaan tekee eikä mieti yhtään?

Vierailija
37/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran eleli eräs Adolf-niminen herra joka oli vakuuttunut siitä että hän tieää mikä on oikein ja millainen on hyvä ihminen. Seurauksista olet ehkä sinäkin kuullut.

[/quote]

Oh mein Gott, nyt jo APta verrataan Hitleriin, taisi todella kalikka kalahtaa joihinkin.

Vierailija
38/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 10:24"]

kerran eleli eräs Adolf-niminen herra joka oli vakuuttunut siitä että hän tieää mikä on oikein ja millainen on hyvä ihminen. Seurauksista olet ehkä sinäkin kuullut.

[/quote]

Oh mein Gott, nyt jo APta verrataan Hitleriin, taisi todella kalikka kalahtaa joihinkin.

[/quote]

joo jotkut vetää herneen nenään ihan huimista asioista, pistää sekin miettimään. miksi samaistui näin kovin? natsi-kortti on aika rankka veto koska kysymys ei ollut henkilökohtasesti kenellekään osoitettu

Vierailija
39/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 23:34"]

Mä jaksan aina ihmetellä ihmisiä jotka jaksaa kantaa näin paljon huolta toisten valinnoista- pitäen sisällään ajatuksen että itse on tietenkin valinnut sen oikean tavan elää ja tehdä valintoja.  - - - - Se on tyypillinen keino kieltää elämän realiteetit ja epäreiluus omalla kohdalla. Jos oikeasti haluat auttaa, niin ota niiden väsyneiden tuttavaäitiesi lapset hoitoon. Hurskastelusi ei auta ketään.

[/quote]
Natsi-kortti, ai ai.
Ap ei tässä nyt todellakaan väitä että olisi elämässään onnistunut. Ja se on totta että elämä on epäreilua ja raadollista kaikille. Silti jokaisen naisen ja miehen tulisi vakavasti miettiä, voivatko taata lapselle parhaat mahdolliset kasvuolot. Ja siihen liityy hyvin vahvasti perheen vankka yhteenkuuluvuus, aikuisten tasapainoinen suhde, ei ongelmatonta parisuhdetta olekaan ettette siihen vain tartu. Vankkaan yhteenkuuluvuuteen liittyy se että pariskunta on valmis muutoksille, eli lapsen saamiselle, molemmat. Ei vain toinen, eikä vain toinen ja toinen puoliksi tai sinne päin.

Ja ap voi vielä hurskastelultaan kertoa: omien lasteni ollessa isällään (kyllä vain) otin tuttuni alle kouluikäiset meille viikonlopuksi vaikka olisin pitkän työrupeaman jälkeen saanut vain olla ja tehdä mitä huvittaa. Eikä minun tarvinut siellä perheessä vieraillessa arvailla, olisiko apu tarpeen, kaikkea läheltä seuranneena. 

Ja ennen vanhaan on ollut ennen vanhaan. Kivikausi oli ja meni, nykyään naisten ei pitäisi eikä tarvitse lisääntymisen vallassa tehdä lapsia. Mikään perustelu lapsen tekemiselle huonoon suhteeseen tai lapsi-haluttoman miehen kanssa ei ole se, että kyllä ennen olisi naiset kuolleet sukupuuttoon jos eivät olisi niin tehneet. Älkää katselko niitä kivoja pastellisävy bodeja mikäli se luo paineen lisääntyä huonossa elämäntilanteessa.  ap.

[/quote]

Eiköhän se lisääntymishaluinen mies osaa ihan itse huolehtia siitä ettei lisäänny jos ei halua. Jos ei kiinnosta huolehtia, niin ei se ole naisen vika. Nainen ei ole vastuussa miehestä. Ja kyllä vain, ihminen edelleenkin on tunteilla ja vaistoilla toimiva ihminen, siihen mukaan mahtuu tietysti järkeä ja tietoisuuttakin jonkin verran. Mutta ihminen tekee edelleen suuren osan valinnoistaan tunteilla. Paitsi sitten ehkä päähänsa asumaan muuttaneet kontrollifiikit. Ja edelleenkin ihmisten motiiveihin vaikuttavat lapsuudenkodista peerityt toimintamallit, joista suurin osa ihmisistä ei ole mitenkään tietoisia.  Lapsten saaminen on asia, jonka todellisuutta harva osaa etukäteen kuvitella, vaikka kuinka tulisi ja pitäisi. Sulla on kova tarve kertoa muille mikä on se oikea tapa elää... Siitä olen samaa mieltä että lapsille pitää tarjota parhaat mahdolliset olot. Mitä ne sitten ovat- vaihteleekin sitten hurjasti.

Vierailija
40/62 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä molempien lasten kohdalla mies oli se ensin vauvakuumeinen ja sitten taivutteli minutkin ja todellakin nyt lapset ovat ehdottomasti tärkeintä ja rakkainta maailmassa vaikka ensin en ollut varma osaanko ja jaksanko.