Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko masentunut ihminen ilkeä? Auttakaa!

Vierailija
14.11.2013 |

Veljeni on ilmeisesti pahasti masentunut, tietääkö kukaan kuuluuko masennukseen ilkeä käytös? Hän syyttää minua ongelmistaan, vaatii rahaa ja laittoi lopulta välit täysin poikki rumalla tavalla. En ole hänelle tehnyt mitään pahaa, joten tuntuu todella pahalta tuollainen käytös. Hän syö masennuslääkkeitä, mutta ne eivät ilmeisesti toimi kovin hyvin.  Haluaisin auttaa häntä, mutta olen toisaalta loukkaantunut, sillä hän sanoi minulle rumemmin kuin kukaan koskaan ja pisti välit poikki.. Kuuluuko ilkeys masentuneen käytökseen? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. kuullostaa päihdeongelmaisen käytökseltä. Rahaa menee ja kun ei tule, krapulassa tai muissa tärinöissä masentuneena ja vihaisena sitten sanotaan ihan mitä sattuu kaikkein lähimmillekin.

Olen pahoillani jos osun oikeaan.

Voimia sinulle.

Vierailija
2/8 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lääkkeetkin voi vaikuttaa. Ystäväni on ollut ilkeä ja ainakin välillä käyttänyt lääkkeitä.

Aikoinaan sai hirveitä raivareita. Keskellä kylää huusi mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen tätä palstaa selaillut, niin kyllä.

Vierailija
4/8 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei masennuksen diagnostisiin piirteisiin kuulu ns.ilkeys. Ärtynyt mieli voi olla vähän, mutta ei tuollainen käytös. Tosiaan, joko lääkkeet/päihteet taustalla tai sitten joku muu psykiatrinen sairaus.

Vierailija
5/8 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on masennus ja voin sanoa, että ei kuulu. Ihan oon ystävällinen kaikille niinkuin ennenkin. :) Ahdistuneena saattaa mennä hermot nopeampaan ja ärsyttää herkemmin, mutta se taitaa riippua ihan ihmisestä, että miten sen purkaa..

Vierailija
6/8 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus tuskin on syynä. Voisiko hänellä olla lisäksi persoonallisuushäiriö, esimerkiksi epävakaa persoonallisuus?

Vierailija
7/8 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahdettatoista vuotta tukihenkilönä ihmiselle, jonka diagnoosi on vaikea masennus. Hän on entinen opiskelukaverini, perusluonteeltaan sosiaalinen ja diplomaattinen. Tänä masennusaikana tullut koko ajan yhä ilkeämmäksi. Kuvaus osui aivan nappiin.

On kuluttavaa seurata sitä häijyyttä. Näinä vuosina olen välillä hankkinut työnohjausta ja vertaistukea muilta tukihenkilöiltä, omaishoitajilta yms. ja jutellut tapauksesta myös erikoistuvalle psykiatrille, joka valmistelee aiheesta tutkimusta. Kaikki ovat yhtä mieltä siitä, että tuollainen käytös on luultua yleisempää. Masennus kuitenkin on pyhä lehmämme, eikä tällaisesta "huonosta käytöksestä" voida oikein puhua ilman, että tulee uhri/marttyyrireaktio masentuneilta.

Olen totta kai yrittänyt puhua myös tuettavalleni. Hän huusi suu vaahdossa, ettei ole vihainen eikä pahantahtoinen... Kyllä, aion lopettaa tukihenkilönä toimimisen. Jaksaisin vain, jos hän olisi perhettä. Voimia, ap.

Vierailija
8/8 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha olo purkautuu herkästi pahoina puheina kun voimia ei ole muuhunkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi