Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antibioottikuuri raskauden aikana. APUA!

Vierailija
14.11.2013 |

Olen ollut kohta kaksi viikkoa kipeä. Kuumetta viikon ja vieläkin kurkkukipeä ja limaa erittyy. Olin tänään töissä, mutta en koe olevani vielä työkuntoinen. Nieluviljelyssa löytyi +++ Moraxella catarrhalis. Neuvolalääkäri määräsi antibiootiksi Zeclar nimisen antibiootin, minkä vaikuttava-aine on klaritromysiini. Olen raskausviikolla 18+4. Uskallanko syödä kuurin? 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolalääkäriin luulisi voivan luottaa. Työterveyslääkärit taas oli määräämässä mulle viime raskauden aikana sekä antibioottia, joka ei ole suositeltava, että kielletyn suuruista d-vitamiinilisää. Kaksi keskenmenoa kokeneena onneksi tarkistin kaikki asiat moneen kertaan omatoimisesti ja valitsin vain turvalliset vaihtoehdot.

Vierailija
22/24 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokka C - > itse olisin pyytänyt antibiottia luokassa B, jos olisin tämän tiennyt silloin kun lääkkeen sain. Kyllä lääkäreiden intressissä on myös varmistaa käyttökokemuksien synty myös riskiluokissa (raskaana olevat). 

Suomessakin tavataan korruptiota, jos ette tienneet ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokka C: Eläinkokeet ovat osoittaneet haitallisia vaikutuksia ja ei ole riittävästi tutkittu raskaana olevilla naisilla tai ei eläinkokeissa ole tehty ja ei ole riittävästi tutkittu raskaana olevilla naisilla.

Vierailija
24/24 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasjaus- ja imetystietokannan mukaan Zedlar on turvallinen koko raskauden ajan. 

lääkäri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi