Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä sovinismia (baarit ja yökerhot)

Vierailija
18.09.2020 |

Olen länsi-Suomessa asuva 25v nainen, joka tykkää käydä kahvilla ja yksillä/muutamilla, yleensä ihan itsekseni mutta joskus myös kavereiden kanssa.
Viime aikoina tuntemattomat ihmiset ovat sanoneet minulle, että yksin oleskelu baarissa tms on outoa. Jotkut ovat olleet kännissä, jotkut selvinpäin. Myös kantapaikkani työntekijät ovat vähän tuijottaneet, tai ainakin siltä tuntuu.

Mietin että jos olisin vaikka keski-ikäinen mies, niin olisiko yksin oluella käyminen/ryyppääminen muiden mielestä jotenkin "normaalimpaa"? Yökerhoissa on aina joku yksittäinen mies, mutta naisena vedän kaiken huomion puoleeni ja mua jopa osoitellaan.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä outoa on baarissa ja yökerhoissa yksin kämyisessä. - Olen tosin laittanut merkille (miehnä) että jos olen baarissa yhdessä naispuolisen kaverin kanssa, niin saa hänen seurassaan usein melkeinpä paremmin seuraa kuin silloin kun on aivan yksin. - Saaden lähestymis yriyksiä niin muilta naisilta kuin miehiltä.

No onneksi olen saanu ja löytänyt myös yksin ollessani jos sellaista olen halunnut. Toisaale ei kannattane mennä baariin ta yökerhoon, jos haluaa olla aivan rauhsassa. - Eli vaikka menisin baariin, vaikka sitten vain lukemaan ilapäivälehdet tms, niin yrittää suhtautua ymmärryksellä, jos joku sattuisi keskeyttämään lukemisen.  

Mutta joo. Näiltä, joista on  outoa etää joku on yksin baarissa ja/ tai yökerhoissa haluaisin kysyä, että mikä sitten heistä on moraalisesti hyväksyttävä ja yleinen paikka, jossa olsii lupa ja oikeus hakea itselleen seuraa ja mahdollisesti yrittää kohdata muita ihmisiä? - Tai mahd. löytää itselleen jotain  enemmänkin...   

Vierailija
22/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin mitä joku poikaporukka puhui minusta kerran pubissa:

"varmaan se odottaa kaveriaan."

"No eipä ketään oo tullut, vieläkin yksin."

"joku haluaa trollailla sen kustannuksella."

Sitten he alkoivat arvostella jopa paitaani. Ja siis nainen olen, sovinismi vituttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ollut se yksinäinen mies baarissa, ja tunnistan tuon aloittajan kuvaileman ilmiön. Jostain syystä baarissa yksin olevia naisia tosiaan tunnutaan kummasteltavan helpommin kuin tuoppinsa ääressä jurottavaa yksinäsitä miestä. Höh.

Vierailija
24/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus ollut se yksinäinen mies baarissa, ja tunnistan tuon aloittajan kuvaileman ilmiön. Jostain syystä baarissa yksin olevia naisia tosiaan tunnutaan kummasteltavan helpommin kuin tuoppinsa ääressä jurottavaa yksinäsitä miestä. Höh.

Niin. Suomessa elää vielä ihmisiä, jotka muistanevat senkin ajan, kun baariin ei kaikin paikoin yksin saapunut nainen tulla sisään... Kun taas tänään taianee olla niin, että osa baareista saattaisi jopa maksaa siiä, että heillä asioisi naisia enemmän.... En tiedä mutta voi olla, että tällaiset yksin jurottava miehen köriltään saatetaan kokea agressiivisiksi ja siksi heihin kontakin ottamista saatetaan vältellä. Tai jos menet naisena ottamaan saat varoa, eei mies ymmärrä lähesymisäsi väärin joko tahallaan tai tahattomasti; näin vaikka ei Suomessa nykyisin pitäisi olla väljä onko se miws vai nainen joka ottaa ensimmäisen askeleen jos tai kun haluaa lähestyä toista.  

Vierailija
25/25 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin mitä joku poikaporukka puhui minusta kerran pubissa:

"varmaan se odottaa kaveriaan."

"No eipä ketään oo tullut, vieläkin yksin."

"joku haluaa trollailla sen kustannuksella."

Sitten he alkoivat arvostella jopa paitaani. Ja siis nainen olen, sovinismi vituttaa.

No tuo nyt on tuollaista. - Yhtä hyvin äijä porukka tai viihteellä oleva naisporukka voi lähteä arvailemaan ääneen, että mitähän  se tuo yksinäine mies täällä tekee.. On ollanen kilin olonen  ruipelo rillipää ei se varmaan ketään naista saa täältä. On se kyl siististi pukeutunut onkohan se tullu jäteykis vai onko se homo.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän