Voiko kolmevuotiaan jättää isälleen viikoksi?
Siinähän se kysymys olikin. Olen kolmevuotiaan yksinhuoltaja. Lapsella on hyvät välit isäänsä, ja he näkevät vähintään kerran viikossa. Minulle tarjoutui mahdollisuus lähteä edullisesti viikon matkalle. Voinko jättää lapsen isänsä hoitoon siksi ajaksi?
Kommentit (14)
Minkälaisen miehen kanssa olet mennyt lisääntymään jos pelottaa jättää lasta isälleen? Kantsii seuraavalla kerralla vähän miettiä tasoa, kenen kanssa niitä muksuja väsää.
Riippu täysin isästä. Piste.
Alkomahoolin suurkuluttajalle en jättäisi.
Etköhän sinä sen päätöksen osaa tehdä, isän ja lapsen kun parhaiten tunnet? Jos kysyt palstalta vastausta siihen onko moraalisesti väärin että äiti jättää kolmevuotiaan viikon loman ajaksi, saat vastauksiksi kyllä ja ei.
Hän on lapsen isä, miksei voisi? Samalla tavallahan Se jäisi isänsä hoidettavaksi, jos olisitte yhdessä, eikö?
Ainiin, ja isältä ja lapselta kysyt tietysti myös. Eiköhän se sillä parhaiten ratkea.
Mutta onko viikko liian pitkä aika lapselle? Viikonloput isän luona menevät tietenkin hyvin kun niihin on totuttu, eikä lapsi ole isän lomamatkoista järkyttynyt, kun asuu kuitenkin minun kanssani.
Jos lapsi voi olla kaikki viikot toisen vanhempansa kanssa niin miksi se lapsi ei voisi yhtä viikkoa olla sen toisen vanhemman kanssa? Jos mies rakastaa lastaan niin ei kai tässä ole mitään ongelmaa?
Sinä tosiaan tunnet lapsen parhaiten. Minusta tuo matka ei ole mahdoton ajatus, jos isällä ja lapsella on läheiset välit, eikä lapsi ole kova ikävöimään. Tärkeintä, että lapsella on turvallinen olo.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 17:01"]
Mutta eikö ollut joku sääntö että yö per ikävuosi?
[/quote]
No herranen aika. Pitääkö noudattaa samaa sääntöä äidillekin?
Jos isä on todellain läheinen, niin voi. Yleinen nyrkkisääntö on yö/ikävuosi poissa kotoa.
Itse kysyisin exältä, voisiko yöpyä tuon viikon ajan pojan ja sinun kodissa? Sehän olisi vaatteiden yms kannalta kätevintäkin.
Tuossa olisi se hyvä puoli, että lapsi saisi olla omassa kodissaan, eli tuntisi sitä kautta olonsa turvallisemmaksi kuin isän luona, joka kuitenkin on enemmän kyläpaikka.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 17:07"]
Jos isä on todellain läheinen, niin voi. Yleinen nyrkkisääntö on yö/ikävuosi poissa kotoa.
Itse kysyisin exältä, voisiko yöpyä tuon viikon ajan pojan ja sinun kodissa? Sehän olisi vaatteiden yms kannalta kätevintäkin.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 17:07"]
[/quote]
Se ei kyllä ole mahdollista. Kyseessä on kuitenkin minun kotini, ei eksän.