Voiko opettaja laittaa oppilaan hakemaan ...
kotiin jääneitä koulukirjoja kesken koulupäivän?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 16:49"]
Itse mietin myös tuota turvallisuus asiaa pienemmällä lapsella. Isompi on sitten eri asia ,mutta miksei isommallekkin voisi jotain sattua.
Ja jos jotain käy niin kuka on vastuussa.
[/quote]
Koulu, kouluhan on vastuussa myös aamuisin ja iltapäivälläkin, mihinkäs se tässä muuttuis...
Ihme pelkoja teillä kyllä on.
Ei se nyt mikään pelko ole ,mutta ei se paljo lohduta ,jos lapsi kiireessä (yrittää miellyttää opettajaa ja olla nopea) juoksee auton alle.
Lapsi on vakuutettu koulupäivän ajan. Mutta miten opiskella, jos ei ole kirjaa?
Eikös se ole että tyhmästä päästä kärsii jalat.
en todellakaan laittaisi alakouluikäistä - opettaja on vastuussa oppilaista koulupäivän ajan.
terveisin opettaja
Ei saa, sillä opettaja on vastuussa. Itse en halua ottaa vastuuta rekan alle jääneestä lapsesta kun voin käydä kopiokoneella tai antaa oman kirjan oppilaalle tunnin ajaksi.-ope
Minä en päästäisi oppilasta hakemaan unohtunutta kirjaa, vaikka hän itse haluaisi. En halua vastuuta siitä, jos jotain sattuu.
T: Opettajaopiskelija
Niin, eihän opettajalle enää kuulu kasvatusvastuu, eikä vissiin vanhemmillekaan:)
Yhteiskunta säätää lait ja sitten kymmenen vuoden kuluttua nähdään kuinka paljon meni pieleen. Ennen oli sanonta että "mitään ei opi jos ei tule nenä kipeäksi"
Kyllähän tuo sinällään voisi olla kasvattavaa, mutta... ihan oikeasti sillä opettajalla ja koululla on vastuu lapsesta koko koulupäivän ajan. Kuten edelliset opettajat totesivat, en haluaisi vastuulleni sitä, jos lapselle sattuisi matkalla jotakin.
Lisäksihän siinä on se, että joutuisihan oppilas sitten olemaan hakemisen ajan opetuksesta pois tai saattaisi jopa sitten lintsata loppupäivän.
En lähettäisi.
T. toinen opettajaopiskelija
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 18:10"]
voin käydä kopiokoneella tai antaa oman kirjan oppilaalle tunnin ajaksi.-ope
[/quote]Hieno tapa kannustaa oppilasta huolimattomuuteen ja vastuuttomuuteen.
Onko tuo kopiointi muuten laillista?
Ope on vastuussa oppitunnin ajan.