Sinä aatteen edustaja (vegaani/luomu/jne), voisitko edes juhlissa olla paasaamatta?
Ei kuulu kohteliaisiin käytöstapoihin alkaa arvostella toisten tarjottavia, vaikkeivat ole aattesi mukaan palmuöljyttömiä tai mitä milloinkin. Ehkä parempi jos jätät menemättä, kuin että pilaat kaikkien tunnelman paasauksellasi ja "valistuksellasi".
Kommentit (25)
Vegaaninen vaihtoehto löytyy aina, meinaan exit, ulko-ovi!
Usein tuo paasaaminen menee näin.
*Tulen juhliin enkä edes oleta että minulle on kahvia kummempaa tarjottavaa ja menen kahvikupin kanssa istumaan*
-Hei miks et ota mitään syötävää??
"Koska en syö lihaa tai mitään eläinperäistä :)"
-No voithan sä nyt kakkua syödä!
"Ei kiitos, minulle riittää ihan tämä kahvi nyt:)"
-Ei nyt pieni pala kakkua maata kaada! Et sä sillä maailmaa pelasta että jätät kakun syömättä, ota nyt!
"Ei kiitos, mulle tosiaan riittää ihan tämä kah.."
-On se nyt kumma kun ruokavaliosta pitää tehdä numero tuolla tavalla!!!
Kukahan sen numeron teki? Se joka kohteliaasti kieltäytyi vai se joka juntisti alkoi tivaamaan?
Olen siis sanonut juhlien järjestäjille että ihan oikeasti en tarvitse mitään, ei tarvitse stressata. (En mene kuin hyvin läheisten ystävien järjestämiin juhliin) Joskus mulle on ollut tarjolla tuoreita hedelmiä ja se on ollut ihanaa. Mut yleensä aina siellä on joku, yleensä n. 35-45 vuotias mieshenkilö joka kokee asiakseen kertoa miten perseestä on kun en syö hänen mielikseen lehmän tissieritettä.
Vierailija kirjoitti:
Usein tuo paasaaminen menee näin.
*Tulen juhliin enkä edes oleta että minulle on kahvia kummempaa tarjottavaa ja menen kahvikupin kanssa istumaan*
-Hei miks et ota mitään syötävää??
"Koska en syö lihaa tai mitään eläinperäistä :)"
-No voithan sä nyt kakkua syödä!
"Ei kiitos, minulle riittää ihan tämä kahvi nyt:)"
-Ei nyt pieni pala kakkua maata kaada! Et sä sillä maailmaa pelasta että jätät kakun syömättä, ota nyt!
"Ei kiitos, mulle tosiaan riittää ihan tämä kah.."
-On se nyt kumma kun ruokavaliosta pitää tehdä numero tuolla tavalla!!!Kukahan sen numeron teki? Se joka kohteliaasti kieltäytyi vai se joka juntisti alkoi tivaamaan?
Olen siis sanonut juhlien järjestäjille että ihan oikeasti en tarvitse mitään, ei tarvitse stressata. (En mene kuin hyvin läheisten ystävien järjestämiin juhliin) Joskus mulle on ollut tarjolla tuoreita hedelmiä ja se on ollut ihanaa. Mut yleensä aina siellä on joku, yleensä n. 35-45 vuotias mieshenkilö joka kokee asiakseen kertoa miten perseestä on kun en syö hänen mielikseen lehmän tissieritettä.
Oi, kyllä olet The Erikoinen ja sinut on huomattu hyvin läheisten ystävien juhlissa. Uskallatko näpäytellä ihan ääneen tissieritteistä noille 35-45 vuotiaille persemieshenkilöille? Ihanan ylentävä olo on sen jälkeen eikö?
Inttäjät jotka tarjoavat vain possunkylkeä ja nostavat metelin jos joku tyytyy perunoihin....näitä piisaa.
Fiksu kutsuja tsekkaa etukäteen ruokarajoitteet. Tai jos isompi porukka, pyytää ilmoittamaan. Fiksu vieras ilmoittaa. Fiksu emäntä/isäntä laittaa. Ei ongelmia.
Ja siis itse olen allergiaton moniruokainen flexaaja, joten ei koske minua. Mutta vaivasnnuttavia tilanteita.
En tiedä