Kuinka monet aurinkolasit ovat käytössäsi?
Kuinkas monet käytön alla olevat arskakkulat muilla palstalaisilla on? 😎
Kommentit (14)
Kahdet. Toiset silmälasivoimakkuuksilla, toiset ilman. Jälkimmäisiä käytän vain piilareiden kanssa.
4 silmälasit kirjoitti:
Käytän koko ajan tavallisia silmälaseja likinäköisyyden takia. Minulla on selkeät ykköslasit ja varalla erilaiset kakkoslasit ja kahdet niitä vanhemmat silmälasit, joita en enää käytä. Muuten näkökykyni on muuttunut hyvin vähän vuosien aikana.
Eikös tuossa kysytty aurinkolaseista.
4 silmälasit kirjoitti:
Käytän koko ajan tavallisia silmälaseja likinäköisyyden takia. Minulla on selkeät ykköslasit ja varalla erilaiset kakkoslasit ja kahdet niitä vanhemmat silmälasit, joita en enää käytä. Muuten näkökykyni on muuttunut hyvin vähän vuosien aikana.
Kysyttiinkö silmälaseista jotain?
Omistan yhdet, mutten koskaan käytä niitä. Ne on ärsyttävän tuntuiset naamalla, enkä tykkää että ei näe värejä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
4 silmälasit kirjoitti:
Jos on jo tavalliset silmälasit, niin silloin ei ole välttämättä mitään hinkua käyttää aurinkolaseja kikkailumielessä.
Kahdet on. Toiset ilman vahvuuksia käytettäväksi silloin, jos ei esim. lenkillä tarvitse lukea mitään pientä pränttiä. Toiset on ns. suncoverit eli silmälasien päälle laitettavat aurinkolasien näköiset kakkulat. Niitä käytän varsinkin autoillessa. Sain ne optikolta kylkiäisenä, kun viimeksi reilu pari vuotta sitten uusin silmälasit. On muuten paras kylkiäinen, joka on kohdalleni osunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 silmälasit kirjoitti:
Jos on jo tavalliset silmälasit, niin silloin ei ole välttämättä mitään hinkua käyttää aurinkolaseja kikkailumielessä.
Kikkailumielessä? Mä en käytä aurinkolaseja kikkailumielessä, vaan häikäisyn estämiseksi.
Ja jos aloituksessa kysytään aurinkolasien määrää, vastaukseksi riittäisi 0, ei tarvitse listata käyttämiään silmälaseja :-D
-rillipää vastaaja nro 2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 silmälasit kirjoitti:
Jaa, minulla on silmälasit, mutta tarvitsen myös aurinkolaseja jos on kirkasta. En käytä kikkailumielessä, mitä tuo nyt tarkoittaakaan.
Yhdet silmälasivoimakkuuksilla ja varmaan 4 paria ilman. Mutta harvoin jaksan räpeltää piilareita joten nuo yhdet nyt viime aikoina käytössä. Ajaessa pääasiassa käytän.
Minulla on 18 paria, kaikki luksusmerkkien.
Tasan yhdet, ja meni vain 7 vuotta että löysin sellaiset joista tykkään JA jotka sopivat naamalle. Kyttään jatkuvasti aurinkolaseja siltä varalta että löytyisi hyvät ja pelkään että nykyisille käy jotain.
Minulla on vain yhdet, mutta niihin on tullut naarmu, joten ensi kesäksi varmaan täytyy ostaa toiset.
Aurinkolasien käyttö ei muuten ole kikkailua tai diivailua, vaikka itsekin luulin niin nuorempana. UV-säteily vahingoittaa ihon lisäksi silmiäkin, niin että harmaakaihin ja silmänpohjan ikärappeuman riski lisääntyy.
Yhdet, moniteho silmälasieni voimakkuuksilla.
Kalliit olivat, mutta hyvät ovat.