Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voin tehdä kun mies etääntyy?

Vierailija
18.05.2024 |

Ollaan seurusteltu 2 vuotta, josta vuoden verran ollaan asuttu yhdessä. Kaikki menee ihan hyvin eikä suurempia ongelmia ole ollut, mutta mulla on eksä joka sekottaa meidän suhdetta. En silleen pidä tähän eksään yhteyttä sen enempää, kun että esim syntymäpäivänä oon toivottanut hyvää syntymäpäivää ja sit joskus satunnaisesti hän laittaa viestiä ja vastaan, jonka jälkeen vaihdetaan muutama viesti. Mun ja eksän juttu on loppunut mun alotteesta ja hänkin on seurustellut mun jälkeen. Oon aina myös kertonut kumppanilleni kun oon viestitelly eksän kanssa ja mitä ja joskus jopa näyttänyt viestit. Kaikki on ollu ennen tosi ok tän suhteen, vaikka eksä aika ajoin tuleekin kyselemään mun mies asioista, mutta nykyinen tietää etten halua eksäni kanssa olla. 

Kaikki kuitenkin muuttui kun eksä joka on aloitteleva muusikko julkaisi biisin joka on tehty mulle. Kerroin tästä nykyiselle joka lähinnä hymyili asialle ja sanoi että "no nyt on kova yritys saada sut takasin". Naurahdin itekin, mutta sanoin että hän saa yrittää ihan rauhassa ja mulle nykyinen on silti se kenen kanssa haluun olla. Keskustelu jäi siihen ja aluksi nykyinen vaikutti ihan normaalilta, mutta on sen jälkeen tullut vähemmän lähelle eikä oikein tee mun kanssa mitään. Esim nyt nukkuu vieläkin. Oon muutaman kerran käynyt vieressä ja mies on tähän havahtunut mutta jatkaa vaan uniaan. Jääkaapissa odottaa hedelmäsalaatit ja leivät aamupalaks kun halusin piristää miestä, mutta vähän huonosti onnistuu. En ymmärrä miksi yksi biisi vaikuttaa näin paljon asiaan, enkä tiedä mitä tehdä kun haluaisin vaan olla nykyiseni kanssa kuten ennenkin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se säätö sen exäsi kanssa ja keskity nykyiseen. Jos et lopeta, niin jätä nykyinen rauhaan ja anna etsiä kumppani, joka ei entisen perään haikaile. 

Vierailija
2/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä olisit jos miehesi viestittelisi oman exän kanssa? Ihan syy siihen on että on etäinen tämä nykyinen, tuleva ex

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti omalle kohdallesi, jos oma ukkos säätäisi exänsä kanssa ja antaisi entisen viestitellä ja tehdä biisejä. Miltä tuntuisi? Auttaisiko hedelmäsalaatti?

Vierailija
4/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaulilla on selkeästi tylsää, kun keksii näitä tarinoita.

Vierailija
5/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta se säätö sen exäsi kanssa ja keskity nykyiseen. Jos et lopeta, niin jätä nykyinen rauhaan ja anna etsiä kumppani, joka ei entisen perään haikaile. 

Mikä säätäminen? Toivotan kerran vuodessa hyvää syntymäpäivää ja vastaan viesteihin jos hän jotain laittaa. Oon suoraan sanonut eksälle, että oon nykyiseni kanssa ja vaikken olisi niin me ei tulla enää koskaan olemaan yhdessä. Mun mielestä tämä ei oo eksän perään haikailua tai eksän kanssa säätämistä. Toisinaan menee puoli vuottakin että hän laittaa viestiä, kerran meni melkein vuosi, eli kyseessä ei todellakaan oo edes kuukausittain tapahtuva viestittely. 

Ap

Vierailija
6/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin teet pitkällevieviä johtopäätöksiä toisen aamu-unisuudesta. Noin muuten liika avoimuuskaan ei aina ole hyväksi. Minäkin toivotan exälleni hyvää syntymäpäivää ja joulua, muttei minun tarvitse asiasta vaimolleni raportoida.

Vierailija
7/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs mieltä olisit jos miehesi viestittelisi oman exän kanssa? Ihan syy siihen on että on etäinen tämä nykyinen, tuleva ex

Se on mulle ok, kun kaikki tapahtuu avoimesti. Miehellä on yksi eksä jonka kanssa vaihtaa toisinaan kuulumisia, muiden eksiensä kanssa hän ei ole missään väleissä. 

Ap

Vierailija
8/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti omalle kohdallesi, jos oma ukkos säätäisi exänsä kanssa ja antaisi entisen viestitellä ja tehdä biisejä. Miltä tuntuisi? Auttaisiko hedelmäsalaatti?

No enpä edes tiennyt että hän on tekemässä musta biisiä ja vaikka olisin tiennyt niin ei kai ketään voi tollasessa estää? Ja edelleen, en koe säätäväni toisen kanssa vastaamalla viesteihin.

Ap

Vierailija
9/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta kuinka toista estetään tekemästä musiikkia? Varsinkaan jos hän ei sen kummemmin elämässä muuten ole.

Vierailija
10/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä veen änkkäämistä jaksa. Tee vee mitä lystäät. 

Vierailija
11/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että eksäsi yrittää sua takaisin. Ei miehet tee biisejä tyttöystäville turhaan ja sitten vielä kerro niille sitä! Se haluaa sut takaisin ja yrittää pikkuhiljaa saada romantiikkaa takaisin teidän välille. Jos ei yrittäisi, olisi jättänyt kertomatta että se biisi on sulle. Kyllä nämä muusikot tiedetään ;)

Vierailija
12/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tärkein pointti on se, että jos pidätkin joskus yhteyttä eksääsi ja laitat jonkun synttäriviestin, niin pidä se ihan vaan omana tietonasi. Joka kerta kun eksä pitää ääneen mainita nykyisessä suhteessa (ihan sen alku tutustumisen jälkeen, jolloin on normaalia ja ehkä terapeuttistakin vähän avautua eksistä) on yleensä täysin turha ja aiheuttaa pienen särön suhteeseen vaikka se olisi toiselle hänen mukaansa ok. En itse ainakaan halua kuulla mitään nykyisen aviomieheni eksästä, vaikka suhteen alussa puhuttiin molemmat paljonkin eksistämme. Kannattaa keskittyä ihan vain nykyiseen kumppaniin ja aidosti myös näyttää se toiselle. 

Vierailija
13/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa että eksäsi yrittää sua takaisin. Ei miehet tee biisejä tyttöystäville turhaan ja sitten vielä kerro niille sitä! Se haluaa sut takaisin ja yrittää pikkuhiljaa saada romantiikkaa takaisin teidän välille. Jos ei yrittäisi, olisi jättänyt kertomatta että se biisi on sulle. Kyllä nämä muusikot tiedetään ;)

Onko se hidas biisi? Mitä siinä lauletaan? Että kaipaa sua takaisin ja kuinka ihana oot?

Vierailija
14/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se hidas biisi? Mitä siinä lauletaan? Että kaipaa sua takaisin ja kuinka ihana oot?

Se on sellanen popahtava, ei hidas eikä nopee. En kuunnellu sen ku kerran, mut enemmän siinä oli mun mielestä siitä kuinka ei pystyny aiemmin tuntemaan asioita ja et nyt on menossa eteenpäin vähän kaikessa ja just tossa musiikissakin ja ettei ennen uskottu samoihin asioihin (meillä on erilaiset uskonnot, mä oon enemmän spirituaalinen ja hän on saanut uskovaisen kasvatuksen ja ainakin kun oltiin yhdessä kantoi ristiä kaulassa). Sit siinä oli jotain siitä että löytää nyt ittensä porukasta jossa on aina päihteitä ympärillä. Pari kertaa siinä mainittiin jtn sielun antamisesta mulle tai sielun löytämisestä mun luo (en oo varma) ja kertosäkeessä oli jotain mun reisistä ja siitä että mun pitäis sitoa hänet kiinni eikä päästää karkuun ja siitä että hän ottaa mut, mutta se ei kuulostanu sellaselta väkisin ottamiselta, mut joo kuten joku sano niin kyllä siitä vois päätellä että haluu mut takas.. Ei ollu mikään erityisen hyvä alkuteos, mut ihan hyvältä se silleen kuulosti ja yllättäen nää sekalaiset asiat sopi siihen.

Ap

Vierailija
15/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutamasta kerrasta oppineena etääntyisin nopeasti itsekin, jos seurustelisin ja toinen juttelisi paljon exästään, kertoilisi viestittelevänsä tämän kanssa, ja jopa näyttäisi näitä viestittelyitä.

Yhdessä suhteessani se exäni ex taisi olla se miehen aito ja oikea ensirakkaus, joka ilmeni muutamista seikoista, joita nyt en ala availemaan. Vaihtoivat ahkerasti kuulumisia, ja taustalla oli aina tietty "katkeruus" exää ja tämän sanomisia kohtaan. Kuten jos exäni oli aloittamassa jotain uutta juttua, niin herkästi tähän kuului pohjustus " *ex sanoi etten ikinä pystyisi tähän, mutta kyllä vaan pystyn".

Nuo jutut kun toistuu, niin vähitellen sitä alkaa pohtimaan ja kyseenalaistaa, että mikä minun roolini tässä kuviossa edes on? Päälle vielä sitten se, että omat merkkipäiväni unohdetaan tai noteerataan korkeintaan yhdellä ohimenevällä sanalla, niin kyllähän se tärkeysjärjestys alkaa olla aika selvä. 

Seuraavassa suhteessa oli tuo sama kertaa kymmenen, niin totesin jo muutaman kuukauden jälkeen, etten tule tähän draamaan väliin.

Vierailija
16/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta kuinka toista estetään tekemästä musiikkia? Varsinkaan jos hän ei sen kummemmin elämässä muuten ole.

Olennaisempaa ehkä on, että miksi siitä piti kertoa nykyiselle? Jos itse olisin suhteessa, ja seurustelukumppani tulisi tällaista kertomaan, niin vähän ihmettelisin, että miksi minun on tarpeellista tietää, että kumppanini exä on tehnyt kumppanistani kaipuu -biisin?

Vierailija
17/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muutamasta kerrasta oppineena etääntyisin nopeasti itsekin, jos seurustelisin ja toinen juttelisi paljon exästään, kertoilisi viestittelevänsä tämän kanssa, ja jopa näyttäisi näitä viestittelyitä.

Yhdessä suhteessani se exäni ex taisi olla se miehen aito ja oikea ensirakkaus, joka ilmeni muutamista seikoista, joita nyt en ala availemaan. Vaihtoivat ahkerasti kuulumisia, ja taustalla oli aina tietty "katkeruus" exää ja tämän sanomisia kohtaan. Kuten jos exäni oli aloittamassa jotain uutta juttua, niin herkästi tähän kuului pohjustus " *ex sanoi etten ikinä pystyisi tähän, mutta kyllä vaan pystyn".

Nuo jutut kun toistuu, niin vähitellen sitä alkaa pohtimaan ja kyseenalaistaa, että mikä minun roolini tässä kuviossa edes on? Päälle vielä sitten se, että omat merkkipäiväni unohdetaan tai noteerataan korkeintaan yhdellä ohimenevällä sanalla, niin kyllähän se tärkeysjärjestys alkaa olla aika selvä. 

Seu

En mä siis puhu tästä eksästä mitenkään jatkuvasti. Tän vuoden puolella on ollu aktiivisempaa kun ennen ja oon maininnu nykyselle eksän 2 kertaa. Eka kerta oli kun laittoi viestiä siitä että oli keikalla ja ois halunnu että mä oisin nähnyt ja kyseli mun miesasioista ja siitä voinko hyvin, seuraanko unelmiani ja miten mulla menee. Nykyiselle kerroin jotakuinkin näin "eksältä tuli viestiä tänään, se on alkanu tekemään musiikkia ja oli ekalla keikallaan ja kyseli taas miten mun mieskuviot menee ja kerroin että oon sun kanssa ja meillä menee hyvin." Nykyinen vastas tähän nauraen et "Noniin ja puolenvuoden päästä kysyy taas uudestaan sun mieskuvioista" ja mä totesin takas samanlailla vähän nauraen, että "niin se taitaa mennä".

Toinen kerta oli toi biisi. Eksä laitto linkin siihen mulle viestillä ja sano että oon sen ekan biisin inspis. Nykyinen oli sillon vieressä ja näki viestin jonka jälkeen kuunneltiin se yhdessä. Sit just totes et nyt on eksällä kova yritys saada mut takas ja sanoin et siinähän yrittää, haluun olla nykyiseni kanssa. 

Enempää eksästä ei olla tänä vuonna puhuttu, joten ei siitä puhuminen oo mitenkään jatkuvaa

Ap

Vierailija
18/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olennaisempaa ehkä on, että miksi siitä piti kertoa nykyiselle? Jos itse olisin suhteessa, ja seurustelukumppani tulisi tällaista kertomaan, niin vähän ihmettelisin, että miksi minun on tarpeellista tietää, että kumppanini exä on tehnyt kumppanistani kaipuu -biisin?

Nykyinen oli vieressä ja näki viestin, joten musta oli luonnollisempaa kertoa asiasta. 

Ap

Vierailija
19/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole varma tuleeko lainattu teksti tähän, mutta katsotaan.

Miksi näet tarpeelliseksi kertoa nykyisellesi siitä, että exäsi kyselee miesasioistasi? Itse kokisin asian vähän outona, saattaisin itsekin todeta jotain samantyyppistä kuin kumppanisi siitäkin huolimatta, että tuntuisi vähän oudolta ja jopa pahalta. 

Vierailija
20/21 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen oli vieressä ja näki viestin, joten musta oli luonnollisempaa kertoa asiasta. 

Ap

Olen itse ollut suhteessa, jossa exäni ex roikkui mukana vuositolkulla. Heillä oli ollut (ennen meidän suhdetta) kuviot niin, että ensimmäisessä suhdevirityksessä tämä nainen oli jättänyt, seuraavan yrityksen taas exäni oli itse laittanut poikki. Mutta pysyivät yhteyksissä, vaihtoivat kuulumisia jne. 

Suhteemme päättyi, kun tämä pari löysi kipinänsä uudelleen. Siksi nykyään vetäytyisin suhteesta välittömästi, jos mitään exä-draamaa alkaisi tulla ilmi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme