Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttaminen ei tehnytkään autuaaksi - päinvastoin

Vierailija
13.11.2013 |

Laihdutin 65kg:sta nykyiseen 50kg, ja tuntuu etten voisi olla onnettomampi. Elin jatkuvasti "sitten kun" -elämää ja kuvittelin että elämäni alkaa vasta kunhan saan itseni kuntoon, mutta vielä mitä!

Vartaloni näyttää ihan kivalta laihana, mutta henkisesti tuntuu että pää hajoaa! Nälkä on koko ajan, tuntuu etten ajattele muuta kuin ruokaa, veto on ihan lopussa, en jaksa tehdä oikein mitään, keskittymiskykyä ei enää ole, paleltaa saunassakin. Jokapäiväiset juoksulenkit ja salilla pumppistelut tympäisevät pahan kerran. Paino kuitenkin lähtee samantien nousuun jos aloitan normaalin ruokavalion tai vähennän liikunnan määrää. Itseasiassa koko syöminenkin ahdistaa lihomisen pelossa, niin kova työ on tehty tähän pisteeseen päästäkseen. Vaikka nälkä olisi.

Koko hommaa pahentaa se, että nykyään mies oikein kiehnää jaloissa ja perseessä kiinni ja kehuu ja ylistää uutta ulkomuotoani maasta taivaisiin. Tulee ihan semmoinen olo, että kelpaan ainoastaan langanlaihana alipainoisena ja aiemmin olin vain lösähtävä läski, vaikka todellakin ihan normaalipainossa! Mies myös tuntuu hieman syyllistävän minua, jos en jaksaisikaan lähteä lenkille tai kaupassa uhkaan sortua herkkuihin. Pahentaa entisestään oloa.

Kaipaan niin sitä entistä huoletonta elämää, kun saattoi vaan lähteä karkkipussin kanssa leffaan ja sieltä viettämään iltaa hyvän seuran ja hyvän ruuan parissa. Kaipaan herkkuja niin paljon. Omat ulkonäköpaineet kasvavat kuitenkin koko ajan, joka puolella tyrkytetään laihoja mallityttöjä, vaikkei semmoinen vartalo ole edes ihanteeni. Olen niin kateellinen niille, joilla on luonnostaan kurvikas vartalo, joka antaa vähän enemmän "anteeksi" leppoisamman elämän. Omaan kapeaan varteeni läskit kerääntyvät ainoastaan jenkkakahvoiksi..

Olenko ainut ajatuksineni? Teenkö tämän homman vaikeamman kautta vai onko muillakin näin?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 160,5 cm pitkä ja paino jossa oloni on parhain on 58 kg.

Kun olen ollut 55 kg laihempi olen alkanut voida huonosti, samoin yli 63 kg painoisena.

Jossakin tutkimuksessa oli, että se, että ihminen on laiha ei tee hänestä tervettä. Liikuntaa harrastava jolla on lihaksia on siis terveempi vaikka painaisi enemmän kuin laiha joka ei harrasta liikuntaa.

Vierailija
22/26 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelepa miehesi kanssa tunteistasi aivan suoraan. Jos hän sen jälkeenkin vielä odottaa sinun pysyvän alipainoisena ja huonovointisena, lopeta suhde. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olet saavuttanut ihannepainosi (joka on mielestäni pituuteen nähden muutaman kilon liian alhainen) voit toki nauttia herkkujakin:-) Olen ikäni ollut hieman kevyempi mutta myös viisi senttiä pätkempi. Arkisin syö normaalisti mutta toki juhlissa voi mätätä ihan kunnolla. Tärkeintä on arkisin syödä kohtuullisesti ja terveellisesti. Poikkeustapauksissa esim leffasa voit toki vetää karkkipussin tai popparit ihan hyvällä omatunnolla. 

Vierailija
24/26 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 22:52"]

Siis elän kyllä sinänsä terveellisesti, ruokavalioni koostuu lähinnä kasviksista, kanasta, kananmunista, rahkasta ja raejuustosta. Uskoakseni elän juuri samanlaisella ruokavaliolla kuin nämä fitness typyt, mitä kuntosalit ovat pullollaan. Silti vaikka kalorit täyttyvät, nälkä vaivaa ja makeannälkä ja herkkuhimot aivan kauheat. -ap

[/quote]

Tuon kuvauksen perusteella syöt liian vähän rasvaa. Riittävä rasvan syönti auttaa paleluun, pitää kylläisempänä ja estää ahmimiskohtauksia. Hyvää rasvaa saat mm. kalasta, avokadosta ja pähkinöistä.

Vierailija
25/26 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 22:52"]Siis elän kyllä sinänsä terveellisesti, ruokavalioni koostuu lähinnä kasviksista, kanasta, kananmunista, rahkasta ja raejuustosta. Uskoakseni elän juuri samanlaisella ruokavaliolla kuin nämä fitness typyt, mitä kuntosalit ovat pullollaan. Silti vaikka kalorit täyttyvät, nälkä vaivaa ja makeannälkä ja herkkuhimot aivan kauheat. -ap

[/quote]

Sulla on selkeästi vääristynyt kuva syömisestä ja siitä mikä on riittävää. Taidat mennä liikaa mutu-tuntumalla etkä ole ottanut selvää mikä on oikea energiantarpeesi. Syöt varmasti terveellisesti ja oikeanlaista ruokaakin, mutta liian vähän ja painotuksetkin voi olla pielessä.

Millä ne fitnesstypyt treenaisi jos niillä olisi veto poissa? Urheileva ihminen ei monesti edes jaksa syödä normiruokaa niin paljon kuin pitäisi koska mahaan ei yksinkertaisesti mahdu niin paljon. He täydentävät syömistä proteiinivalmisteilla.

Vierailija
26/26 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n oikeat ongelmat taitaa olla jossain ihan muussa kuin ruoassa ja painossa jos kerta on tyytymätön lihavana ja laihana.

Ylipainoiset av-mammat toki hurraavat ja saavat tästä epäonnistumisesta taas yhden syyn lisää jatkaa elämäänsä pullukoina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän