Miten näkyy nopea aineenvaihdunta?
Eli kun valitetaan, että vanhemmiten aineenvaihdunta hidastuu ja se lisää painoa ym., niin mistä tietää, onko itsellä nopea vai hidas aineenvaihdunta?
Kommentit (9)
Joutuu syömään paljon, että saa lihasmassaa/painon nousemaan.
Mä mietin tätä, kun oon nyt pari vuotta harrastanut aika raskastakin kestävyysliikuntaa. Käyn vessassa ns. isolla hädällä useamman kerran päivässä. Paino laskenut jonkun verran, olen normaalipainossa tai ehkä hoikan puolella. Mietin, onko toi kestävyysliikunta nopeuttanut mun aineenvaihduntaa.
On lämmin, ei kylmä, syö paljon, muttei liho, maha toimii tiheään.
Aineenvaihdunta ei ole sama kuin suolentoiminta.
Ihmisellä voi olla nopea aineenvaihdunta, vaikka kävisi isolla asialla vessassa joka kolmas päivä. Ruoansulatuskanavan läpikulkuaika ei kerro mitään aineenvaihdunnan nopeudesta sillä aineenvaihdunta on solutason ilmiö. Nopea aineenvaihdunta tulee ilmi oikeastaan vain siinä, että pystyy tosiaan syömään isomman määrän energiaa saman kokoisiin, ikäisiin ja sukupuolisiin ihmisiin verrattuna lihomatta.
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin tätä, kun oon nyt pari vuotta harrastanut aika raskastakin kestävyysliikuntaa. Käyn vessassa ns. isolla hädällä useamman kerran päivässä. Paino laskenut jonkun verran, olen normaalipainossa tai ehkä hoikan puolella. Mietin, onko toi kestävyysliikunta nopeuttanut mun aineenvaihduntaa.
Aineenvaihdunta ei tarkoita paskalla käyntiä.
Ihminen, jolla on hyvä, terve aineenvaihdunta, on metabolisesti joustava. Hänen elimistönsä pystyy käyttämään energiaksi helposti sekä hiilareita että rasvaa tilanteesta riippuen. Hän pääsee esimerkiksi ketoosiin helposti ja kivuttomasti. Hän pystyy paastoamaan ja laihtumaan vaivatta. Hän ei ole vyötärölihava. Hänellä on normaali verenpaine ja sokeriaineenvaihdunta.
Hyvä aineenvaihdunta on metabolisen oireyhtymän vastakohta, eikä sillä ole yhtään mitään tekemistä ulostamisen kanssa.
Paasto kiihdyttää aineenvaihduntaa tutkitusti. Se lisää esimerkiksi kasvuhormonin tuotantoa. Se on tärkeää hyvän aineenvaihdunnan ja kehon uusiutumisen kanssa. Kenelläkään, joka syö muutaman tunnin välein jatkuvasti, ei ole hyvä aineenvaihdunta.
Hautuumaalla näkee varhaisissa kuolinpäiväyksissä. Nopea metabolia vie kiihtyvällä tahdilla hautaan. Linkkiä en hae, niitä ei kukaan lue ja kaikki höpisevät joutavia linkeistä ja asioista, joista eivät mitään tiedä eivätkä tajua.
Syö maissia ja laske kuinka kauan menee että kopisee pönttöön.