Kuntokeskuksissa kävijät! Saatteko käyttää ryhmäliikuntasaleja yksin?
Olipa hölmösti muotoiltu otsikko :) Mutta siis, jos käytte kuntokeskuksessa, jossa on jumppia / spinningiä / crossingia /tms, ovatko salien ovet avoinna silloin kun ei ole ryhmäliikuntaa ja saatteko mennä esim. crossaamaan saliin yksin?
Mä tykkään käydä crossingissa, mutta pääsen harvoin ohjatuille tunneille. Entisessä kuntokeskuksessa oli aina avoimet ovet ja kävin useamman kerran viikossa tekemässä yksin 30-60 min treenin crossingsalissa. Nyt muutin ja liityin uuden kuntokeskuksen jäseneksi. Siellä ovet on aina lukossa ja kun kysyin saisinko mennä crossaamaan saliin, sain järkyttyneitä katseita ja vastauksen tyyliin 'et tietenkään'. Olin aika hölmistynyt, sillä en todellakaan näe järkeväksi varata vähiä lämmittelylaitteita tunnin treeniin kun vieressä on salillinen laitteita tyhjän panttina (seuraavan ohjatun tunnin alkuun oli 3,5 tuntia). Lisäksi lämmittelylaitteet on liian isoja mun makuun, tykkään enemmän niistä "varsinaisista" crossing-laitteista.
Minkälainen käytäntö eri kuntokeskuksissa on? Onko nykyinen salini tiukkis vai entinen höveli?
Kommentit (3)
Yleinen käytäntö lienee, että salit ovat suljettuna ja siellä pidetään vain ryhmäliikuntatunteja. Se on täysin ymmärrettävää.
Näin tämän aloituksen eilen, mutten saanut puhelimella kommentoitua. On kuitenkin pakko tulla hehkuttamaan mun kuntokeskusta. Siellä on aina avoimet ovet jumppasaliin ja crossingsaliin ja monesti kun sanon olevani menossa crossaamaan itsekseni, tulee työntekijä laittamaan tunnelmavalaistuksenkin päälle :) Samoin jumppasalissa saa käydä jumppailemassa ihan rauhassa kun siellä ei ole tunteja ja kahvakuulia, jumppapalloja ym. välineitä saa tietenkin käyttää.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 20:06"]
Yleinen käytäntö lienee, että salit ovat suljettuna ja siellä pidetään vain ryhmäliikuntatunteja. Se on täysin ymmärrettävää.
[/quote]
Miksi tämä käytäntö olisi ymmärrettävää? Sali ihan tyhjillään ja sitten joku varaa lämmittelyyn tarkoitetun kuntopyörän tai crosstrainerin tunnin treeniin kun ei pääse spinning-pyörällä tai crossarilla tekemään treeniään?
Ennen sai mennä spinningsaliin, mutta nykyään se on kielletty. Ainakin näin minulle kerran vastaanotosta sanottiin, kun ihmettelin että ovet olikin lukossa. Mitään syytä ei kiellolle annettu. Tavallisiin saleihin saa (vielä) mennä.