Vetoketjusta tietäviä paikalla?
Mun talvitakin vetoketju temppuilee. Kun sitä lähtee laittamaan kiinni, niin hammastus ei pureudu toisiinsa vaan jää auki. Voikohan tuota mitenkään korjata vai pitääkö kokonaan uusia?
Kommentit (12)
2. Kun mun silmiin ketjun hammastus näyttää ehjältä. Oisko se kiinnityskoneisto sitten vaurioitunut jostain? ap
Sivele sitä värittömällä kynsilakalla.
Jos se on metalliketju niin yritä iskeä kevyesti vasaralla sitä veturia siitä kohtaa mihin pujottaisit sen toisen pään niin, että se puree paremmin kiinni siihen pienempään. Veturi on siis se isompi osa.
Tai sitten käyt suutarilla vaihtamassa veturin, maksaa varmaan alle 10€.
Kynsilakalla? Eikö se jähmety kiinni?
Voit korjata vaihtamalla uuden vetimen.
Etsi samanlainen vetoketju ja siirrä vedin siitä takkiisi:
Vetoketjun yläpäästä pitää ensin saksilla tai sivuleikkureilla rikkoa pienenpieni muovinen stoppari. Kun se on poissa, niin vetimen saa irti yläkautta. Vetimen vaihdon jälkeen stopparin voi korvata ompelemalla tukevalla langalla "lankamöykyn".
Markolla jäi kerran vähän karvoitusta vetoketjun väliin. Oppi sen jälkeen käyttämään aina alushousuja. :)
5 ja 6, tuo kävi mielessä, että jos se on jotenkin vaikka löystynyt. Pitänee kokeilla. Suutarilta kysyin koko vetoketjun vaihtoa ja sitä eivät kangastakkeihin tee, mutta en tuota vetoketjun veturia hoksannut kysyä, kiitos. :) ap
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 18:23"]
5 ja 6, tuo kävi mielessä, että jos se on jotenkin vaikka löystynyt. Pitänee kokeilla. Suutarilta kysyin koko vetoketjun vaihtoa ja sitä eivät kangastakkeihin tee, mutta en tuota vetoketjun veturia hoksannut kysyä, kiitos. :) ap
[/quote]
Ompelijat varmasti tekevät vetoketjun vaihdon kangastakkeihin, kysy hinta-arvioita, jos et pysty sitä itse vaihtamaan.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 18:29"]
Ompelijat varmasti tekevät vetoketjun vaihdon kangastakkeihin, kysy hinta-arvioita, jos et pysty sitä itse vaihtamaan.
[/quote]Niin varmasti vaikka hakevat kuun taivaalta, jos hinnasta sovitaan. Kovin on kallista vaihto kallista mun budjetille. :( ap
Sainpas ketjun korjattua, vaihdoin vain itse siihen vetimen. ap
Jos hammasta on rikki, niin sit täytyy vaihtaa uusi.