Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdotuksia joulukortiksi, joka ei loukkaa ketään!

Vierailija
13.11.2013 |

Lasten kuvat - ei käy, loukkaavat lapsettomuudesta kärsiviä ja palstaveloja.

Lemmikkien kuvat - loukkaavat eläinten inhoajia.

Kristilliset kuvat - loukkaavat uskonnottomia, lisäksi Jeesus-lapsi seimessään loukkaa vähintään palstaveloja.

Joulupukin kuva - pakanallista, loukkaa kristittyjä ja ehkä myös niitä, jotka vastustavat joulun kaupallisuutta.

Tonttujen kuvat - loukkaavat myös pakanallisuudellaan, loukkaavat myös ateisteja, koska tonttuja voidaan pitää myös yliluonnollisina olentoina (erilaiset haltiatontut).

Talviset aiheet - loukkaavat talven vihaajia.

Kuvat jouluisista kynttiläasetelmista - loukkaavat astmaatikkoja. Kynttilät tappavat, eivät ole leikin asia.

Erilaiset jouluun sopivat kuvaelmat poroista, rekeä vetävästä hevosesta ym. - loukkaavat lihaa syöviä valkoisia heteromiehiä, koska ruualla ei sovi leikki. Loukkaavat myös eläintenvihaajia.

Pelkkä punainen väri - tuo mieleen kansalaissodan punaisen terrorin ja loukkaa näin ollen lahtarien jälkeläisiä.

Pelkkä valkoinen väri - tuo mieleen kansalaissoda punaisen terrorin ja loukkaa punikeista periytyviä.

Pelkkä vihreä väri - loukkaa persuja.

Kuva kuusesta - tuo mieleen puunhalailijat ja muut viherhipit ja loukkaa näin ollen taas persuja.

Possu - sairasta eläinten kärsimyksen karnevalisointia, koska possuhan tapetaan ja syödään jouluksi, joten loukkaa eläinaktivisteja ja kasvissyöjiä.

Piparkakku-ukot - ihmishahmoiset leivonnaiset ovat pakanallista perinnettä, joten myös tämä loukkaa kristittyjä.

Kuva joulutortuista - Finnish Christmas swastikas - need I say more? Loukkaa juutalaisia.

Joten nyt ehdotuksia kehiin!

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 18:14"]

Ota valokuva olkipukkia vastaan nojalleen asetetusta viuhkasta matkalippuja Thaimaaseen, tuohon palsta mammojen Luvattuun Maahan.

[/quote]

Tässä on niin monta asiaa väärin, että en edes tiedä, mistä aloittaisin... ensinnäkin, sehän on päivänselvää, että matkaliput loukkaavat niitä, joilla ei ole varaa matkustaa ja myös niitä, jotka eivät ekologisista syistä lennä lentokoneella. Olki loukkaa vilja-allergikkoja ja muita allergisia ja astmaatikkoja, jotka ovat yliherkkiä oljelle.  Jos kirjoitat korttiin meneväsi Thaimaaseen, niin sehän loukkaa pilkunviilaajia ja kielipoliiseja. Luvattu maa taas kuulostaa niin uskonnolliselta, että se loukkaa ateisteja... ei ole hyvä kortti-idea tämä!

Vierailija
62/111 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 18:44"]

Minä lähetän tänä vuonna sellaisen A4 kokoisen valkoisen paperin. Siinä ei lue mitään. Ei siinä ole kuvaakaan. 

[/quote]

Ai kauheeta! Siitä voi saada paperiviillon sormenpäähän kun alkaa tuollaista tyhjää arkkia kädessään pyörittelemään. 

Ja värisokeatpahoittaa mielensä kun luulevat tekstin olevan kirjoitettu sellaisella värillä jota eiväterota taustasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 18:44"]

Minä lähetän tänä vuonna sellaisen A4 kokoisen valkoisen paperin. Siinä ei lue mitään. Ei siinä ole kuvaakaan. 

[/quote]

Täysin valkoinen paperi on rasistista, ja sitä paitsi antaa myös ikävän mielikuvan  KuKluxKlan`ista. Hyvin sopimaton joulukortiksi!

Vierailija
64/111 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinä monikulttuurisuuden aikoina olisi paras lähettää ruskea paperi, jossa lukee, että emme juhli joulua, koska haluamme olla korrekteja niitä kohtaan, joilla ei ole mitään. Ei nimeä alle, etteivät tiedä kuka yrittää brassailla empaattisuudellaan. Jos vastaanottajaperhe ei osaa sivistyssanoja, sen voi sutata yli... Käyks Tää?

Vierailija
65/111 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 11:50"]

Minä olen ottanut kuvan ihan meidän harmaasta betoniseinästä ja printannut siitä kortin. Ei ole loukannut ketään.

[/quote]

Just. Kiitti vaan siitäkin vittuilusta, kun taas muistutit että minä asun vuokralla enkä omista betoniseiniä.

Vierailija
66/111 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 19:26"]

Näinä monikulttuurisuuden aikoina olisi paras lähettää ruskea paperi, jossa lukee, että emme juhli joulua, koska haluamme olla korrekteja niitä kohtaan, joilla ei ole mitään. Ei nimeä alle, etteivät tiedä kuka yrittää brassailla empaattisuudellaan. Jos vastaanottajaperhe ei osaa sivistyssanoja, sen voi sutata yli... Käyks Tää?

[/quote]

Siinä voi intohimoinen joulunjuhlija vetää glögit väärään kurkkuun tuon tekstin lukiessaan. Kun luuleeettä joku anonyyminä paheksuu hänen joulunjuhlintaansa...

Vierailija
67/111 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 09:34"]

Oon tosi loukkaantunut tästä ketjusta. Pyytäkää heti anteeksi! Törkeää pitää muita ihmisiä noin herkkänahkaisina, ettei muka voi tavallista joulukorttia lähettää.

[/quote]

no anteeksi

Vierailija
68/111 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenvaihdetoivotus loukkaa kiinalaisia, jos saavat korttinsa jo joulukuussa, koska heillä vuosi vaihtuu vasta tammikuun lopulla.

Vuodenaikatoivotus on astetta parempi.

Joku täällä ehdotti sanomalehdestä revittyjä suikaleita korttiin, mutta eihän sama lehti käy kaikille ihmisille. Joillakin on esim. suuri HS-viha.

Vierailija
69/111 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älkää nyt ainakaan mitään sanomalehtiä repikö! Kaikilla ei ole varaa tilata Helsingin sanomia, niin sehän on silkkaa vittuilua muistuttaa heitä siitä ja vieläpä repiä se lehti riekaleiksi eikä antaa heidän lukea sitä. :(

Vierailija
70/111 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja voi sitä pitää vittuiluna jos toivottaa edes sitä hyvää! lähetä persereijän kuva, siinäpä ainakin jollain voi mennä aikaa miettiä mitä se esittää.

Vierailija
71/111 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos lähettäisi kortin, jossa lukee `Anteeksi'?

Vierailija
72/111 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen kortti, jossa lukee "Generic Winter Holiday Card" mutta tekstiä ei saa kirjoittaa Comic Sansilla, sillä se on maailman vihatuin fontti.

Vierailija
73/111 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 20:33"]

Valkoinen kortti, jossa lukee "Generic Winter Holiday Card" mutta tekstiä ei saa kirjoittaa Comic Sansilla, sillä se on maailman vihatuin fontti.

[/quote]

Mutta tekti kannatta kirjoittaa myös suomenkielellä, ettei kielitaidottomat pahastu. Ja ruotsinkielellä, ettei kielivähemmistoä syrjitä. Ja tarpeeksiisoll fontill jos jollain on huono näko. 

Vierailija
74/111 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 20:19"]

Entäs jos lähettäisi kortin, jossa lukee `Anteeksi'?

[/quote]

Tämä on hyvä! Jätän tietysti oman nimeni siitä pois siltä varalta, että se jotenkin kääntäisi huomion liiaksi minuun. Puhukoon kortin tärkeä ikiaikainen sanoma puolestaan.

Vierailija
75/111 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 19:26"]

[/quote]

Ja miks just ruskea? Maailmassa on paljon muunkin värisiä ihmisiä kuin vain ruskeaihoisia. Miten se pelkkä ruskea kuvaa monikulttuurisuutta? Ja mitä jos sukulaisissa on persuja? Heillä nyt ainakin menee piparinmurut henkitorveen jo pelkästä sanasta monikulttuurinen...  

Vierailija
76/111 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 20:33"]

[/quote]

Mutta tekti kannatta kirjoittaa myös suomenkielellä, ettei kielitaidottomat pahastu. Ja ruotsinkielellä, ettei kielivähemmistoä syrjitä. Ja tarpeeksiisoll fontill jos jollain on huono näko. 

[/quote]

Pistekirjoitusta unohtamatta! Mutta entäs lukihäiriöiset? Mukana pitäisi varmaan olla äänikin. Tosin korttipohjan väriä miettisin vielä, tuosta valkoisesta on tässä ketjussa jo puhuttu...  

Vierailija
77/111 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tahattomasti lapseton ja ostelen joskus itselleni esim. koristeeksi mustavalkoisia kortteja, joissa on vaikkapa ruusua kädessä pitävän lapsen kuva. Olen myös saanut lapsikortteja, mm. joulukortin jossa pieni tyttö ja poika vetävät pulkkaa perässään. Miksi loukkaantuisin?

En tykkää ns. puunhalaajista ja silti mitkään kuusen kuvat eivät ärsytä :-)

Olen periaatteessa uskonnoton, mutta pidän joistain enkeli aiheisista kuvista tai korteista ja olen sellaisia saanutkin.

Tuoksukynttilätkin joskus ottaa henkeen homekämpässä asuneena, mutta ei ne minua siinä kortissa vahingoita :P

Niin että lähettäkää vaan sellaisia kortteja kun itse haluatte, se on sen loukkaantujan omissa silmissä se kortin loukkaavuus.

Lähettäkää vaikka kiva kuva itsestänne tonttulakki päässä, jos ette keksi muuta. Tosin se voi loukata jos olette poikkeuksellisen rumia, vastaanottaja saattaa kokea sen vihjailuna että toivotatte tervetulleeksi kyrpäturpien konkkaronkkaan. :-)

Vierailija
78/111 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kaikista paras kun ei toivota mitään kellekään. Eipähän kukaan loukkaannu. Varsinkin työkaverini on niin loukkaantumisherkkää porukkaa että olen lopettanut puhumisenkin lähes kokonaan töissä. Nyt sekin sitten loukkaa, kun olen hiljaa. Viime vuonna vein konvehtirasiat palkkioksi hyvälle työtiimille, niin "miks sä haluuuut lihottaa meitä lisääää". Yksikään ei kiittänyt. Meinasin kerätä ne pois ja sanoa, että jaan sitten muualle.

Vierailija
79/111 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime jouluna lähetettiin Markon ja lasten kanssa kortti, jossa oli Marko istumassa sohvalla tonttulakki päässä. Tietääkseni kukaan ei loukkaantunut, anoppi vielä soitti iloisena, että nyt oli hyvä kuva Markosta. :)

Vierailija
80/111 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta tottakai loukkaantuu monikin, jos ei heitä muista edes kortilla jouluna!

Tuo Marko-kortti kuulostaa kyllä hyvältä idealta :) Mistä niitä saa? Oletko jo avannut nettibutiikin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä