Ehdotuksia joulukortiksi, joka ei loukkaa ketään!
Lasten kuvat - ei käy, loukkaavat lapsettomuudesta kärsiviä ja palstaveloja.
Lemmikkien kuvat - loukkaavat eläinten inhoajia.
Kristilliset kuvat - loukkaavat uskonnottomia, lisäksi Jeesus-lapsi seimessään loukkaa vähintään palstaveloja.
Joulupukin kuva - pakanallista, loukkaa kristittyjä ja ehkä myös niitä, jotka vastustavat joulun kaupallisuutta.
Tonttujen kuvat - loukkaavat myös pakanallisuudellaan, loukkaavat myös ateisteja, koska tonttuja voidaan pitää myös yliluonnollisina olentoina (erilaiset haltiatontut).
Talviset aiheet - loukkaavat talven vihaajia.
Kuvat jouluisista kynttiläasetelmista - loukkaavat astmaatikkoja. Kynttilät tappavat, eivät ole leikin asia.
Erilaiset jouluun sopivat kuvaelmat poroista, rekeä vetävästä hevosesta ym. - loukkaavat lihaa syöviä valkoisia heteromiehiä, koska ruualla ei sovi leikki. Loukkaavat myös eläintenvihaajia.
Pelkkä punainen väri - tuo mieleen kansalaissodan punaisen terrorin ja loukkaa näin ollen lahtarien jälkeläisiä.
Pelkkä valkoinen väri - tuo mieleen kansalaissoda punaisen terrorin ja loukkaa punikeista periytyviä.
Pelkkä vihreä väri - loukkaa persuja.
Kuva kuusesta - tuo mieleen puunhalailijat ja muut viherhipit ja loukkaa näin ollen taas persuja.
Possu - sairasta eläinten kärsimyksen karnevalisointia, koska possuhan tapetaan ja syödään jouluksi, joten loukkaa eläinaktivisteja ja kasvissyöjiä.
Piparkakku-ukot - ihmishahmoiset leivonnaiset ovat pakanallista perinnettä, joten myös tämä loukkaa kristittyjä.
Kuva joulutortuista - Finnish Christmas swastikas - need I say more? Loukkaa juutalaisia.
Joten nyt ehdotuksia kehiin!
Kommentit (111)
Minä ehdotan, että valkealle pohjalle teksti "Hyvää!", ehkä "Pelkkää hyvää!" tai "Kaikkea hyvää!", niin kukaan ei pahastu tai provosoidu. Ehkä.
Hyvä ketju! Eräs tuttava kirjoittaa omat vuodessa tapahtuneet kuulumisensa, kiva idea kun ei kauheasti pidetä yhteyksiä. Vai loukkaako se niitä jotka eivät ole verbaalisesti niin lahjakkaita?
Siis eikö passikuva = rintakuva? Miten törkeää meitä kohtaan joilla on kompleksi rintojamme kohtaan! Siis itkisin varmasti koko joulun, jos saisin rintakuvakortin. Ei se mun vika oo, että mulla on riippurinnat, onko pakko tehdä siitä numero!? Ja kaikki sukulaisetkin sen tietenkin ois saaneet, ja yhdessä ihastelleet sitä rintakuvaa ja miettineet, että on se kiva kun jollakin meidän suvussa on sentään oikeat tissit.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 12:06"]
Mä olen itse miettinyt liimaavani ehkä oman passikuvan harmaalle kartongille ja tekstiksi "Hyvää vuodenvaihteen aikaa toivottaa x". En siis laita puolison nimeä tai lasten nimiä siihen, etten niin alleviivaisi sitä tosiasiaa, että mullapa on mies ja lapset. Ja passikuva on sopivan neutraali, siinä ei saa hymyillä, joten en ole liian hyvännäköinen, sellainen mitäänsanomattoman asiallinen vain, jopa vähän epäonnistunut kuten passikuvissa aina. Mitä mieltä?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 15:41"]
Minä ehdotan, että valkealle pohjalle teksti "Hyvää!", ehkä "Pelkkää hyvää!" tai "Kaikkea hyvää!", niin kukaan ei pahastu tai provosoidu. Ehkä.
[/quote]
Sellaiset voivat loukkaantua ja pahoittaa mielensä, joille ei kuulu hyvää vaan huonoa.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 13:41"]
Täysin valkoinen
[/quote]
Rasisti.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 15:56"]
Hyvä ketju! Eräs tuttava kirjoittaa omat vuodessa tapahtuneet kuulumisensa, kiva idea kun ei kauheasti pidetä yhteyksiä. Vai loukkaako se niitä jotka eivät ole verbaalisesti niin lahjakkaita?
[/quote]
Minua eivät minkäänlaiset kuvakortit loukkaa, mutta yhdeltä kaukaisemmalta sukulaiselta tulee aina joulukirje, jossa vain kehuskellaan miten upeaa heidän elämänsä on taas koko vuoden ollut: on osteltu isompia asuntoja, mökkejä ja veneitä, saatu parempia työpaikkoja, matkusteltu ympäri maailmaa, lapset väitelleet tohtoreiksi ja menneet naimisiin ja saaneet ties mitä palkintoja ja mitaleita... Tämä on ainoa joulutervehdys joka oikeasti loukkaa minua.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 12:14"]
lähetä david hasselhoff joulukortti, siis joku tän tyyppinen..
http://images.amcnetworks.com/ifc.com/wp-content/uploads/2010/12/david-hasselhoff-christmas.jpg
[/quote]
Ot. Olen saanut tuollaisen kortin. Hieno oli :)
Mitenkäs olisi joku lintu, esim. punatulkku? Tosin kannattaa katsoa ettei kuvassa ole kauralyhdettä, se loukkaa vilja-allergikkoja ja karppaajia.
Mua loukkais toi Hasselhoff, koska siitä tulee mieleen Peiwots ja siinä se hyväkroppaiset mimmit juoksee uikkareissa biitsilla, eikä niillä pompi kuin tissit. Mulla koko kropan läskit tekee löysiä aaltoja ja se on mulle arka paikka.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 11:49"]
Olisin ehdottanut myös jouluista kukka-asetelmaa, mutta sehän loukkaa hyasintti- ja joulutähtiallergikkoja.
[/quote]
Jos oikein tarkkoja ollaan, se loukkaa myös lemmikeiden omistajia, koska ovat myrkyllisiä kasveja!
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 17:13"]
Mitenkäs olisi joku lintu, esim. punatulkku? Tosin kannattaa katsoa ettei kuvassa ole kauralyhdettä, se loukkaa vilja-allergikkoja ja karppaajia.
[/quote]
Miten ajattelematon ehdotus! Sehän loukkaisi ja järkyttäisi todella pahasti lintufobiasta kärsiviä! Jonkun Hitchcockin Linnut - elokuvasta traumatisoituneen joulu voi mennä todella pahasti pilalle moisen yllärin tähden. Ja miksi juuri punatulkku, kun tiedetään varsin hyvin, että punainen väri viittaa kommunismiin?
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 17:13"]
[/quote]
Miten ajattelematon ehdotus! Sehän loukkaisi ja järkyttäisi todella pahasti lintufobiasta kärsiviä! Jonkun Hitchcockin Linnut - elokuvasta traumatisoituneen joulu voi mennä todella pahasti pilalle moisen yllärin tähden. Ja miksi juuri punatulkku, kun tiedetään varsin hyvin, että punainen väri viittaa kommunismiin?
MÄÄ SIIS ITKEN TÄÄLLÄ VIELÄKIN! Eikö ketään kiinnosta mun loukatut tunteet?
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 12:10"]
22 kyllä nyt keksi aivan kungingasidean. Minä näytän passikuvissani aina lievästi tärähtäneeltä, joten askartelenpa niistä sitten joulukortit. Tai vuodenvaihdekortit. Mut toistaalta, tuleeko vuodenvaihteesta mieleen vaihdevuodet? Siis mulle ainakin tulee...oliko tääkin siis vittuilua? Vittuileksä meille joilla on vaihdevuodet, häh? ONKO SUSTA ESTROGEENIHOITO JOTENKIN HAUSKAA?!! Voi jumalauta. Että piti tääkin päivä nähdä että naiselle julkisesti kettuillaan kun ei munasarjat toimi. Nyt alkoi muuten itkettää.
[/quote]
joulukorttien lähettäminen jo sinänsä on loukkaavaa ekologisesti ajattelevia ihmisiä kohtaan koska joulukortit kuormittavat turhaan ympäristöä. :/
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 17:56"]
joulukorttien lähettäminen jo sinänsä on loukkaavaa ekologisesti ajattelevia ihmisiä kohtaan koska joulukortit kuormittavat turhaan ympäristöä. :/
[/quote]
Mitä jos sen kortin tekee harmaasta kierrätyskartongista ja liimailee paloja vanhasta sanomalehdestä? Ei mitään kuvia, eikä selkeitä sanoja, koska niistä voisi kuitenkin löytyä jotakin loukkaavaa, mutta jotain suikaleita ja palasia vaan siitä lehdestä?
Siis mitä, vieläkö on noin takapajuisia ihmisiä olemassa?? Nykyäänhän on tapana jättää Stockmannille joulukorttitoivelista ja se laitetaan tietysti myös nettiin. Sieltäpä voi sitten itsekukin valita sopivan kortin ilahduttamaan sukulaista tai ystävää. Kätevää! (Köyhät voi jättää Anttilaan tai Halpa-Halliin)
Esim. mun anopille käy vain Jeesus-kortit, joihin raapustetaan että "Riemullista Vapahtajan syntymäjuhlaa". Omalle äidilleni käy kaikki, paitsi ei mikään rivo. Niinkuin tuo David Hasselhof.
Ota valokuva olkipukkia vastaan nojalleen asetetusta viuhkasta matkalippuja Thaimaaseen, tuohon palsta mammojen Luvattuun Maahan.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 17:56"]
[/quote]
Mitä jos sen kortin tekee harmaasta kierrätyskartongista ja liimailee paloja vanhasta sanomalehdestä? Ei mitään kuvia, eikä selkeitä sanoja, koska niistä voisi kuitenkin löytyä jotakin loukkaavaa, mutta jotain suikaleita ja palasia vaan siitä lehdestä?
[/quote]
Lukihäiriöiset voivat loukkaantua, koska hehän voivat luulla että heille ilkeillään.
Minä lähetän tänä vuonna sellaisen A4 kokoisen valkoisen paperin. Siinä ei lue mitään. Ei siinä ole kuvaakaan.
Ap on jo aivan myöhässä tämän vuoden osalta! Asia ratkaistaan lähettämällä joulukorttien vastaanottajille kyselykaavake palautuskuorineen, josta he ruksivat juuri heille sopivan joulukorttivaihtoehdon. Näin lähettäjä tietää mitä sopii lähettää ja mitä ei!