Taas itkin aamulla kun töitä ei vaan mulle löydy.
Eikä opiskelu oppimisvaikeuksien takia onnistu ja alan olla ihan loppu tähän kotona oloon, en enää tiedä mitä tehdä.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 09:36"]
On lapsi ja mies mutta miehen yrittäjyyden takia en saa työmarkkinatukea tästä on kelan kanssa kiistelty jo pari vuotta katsovat että teen muka töitä miehen firmassa vaikka miehellä ei edes ole varaa palkata ketään töihin. Hyvin pienet tulot hänelläkin ja kun mulla tulot 0€ niin tiukkaa on sulla nro 18 ihan hyvä rahatilanne.ap siis
[/quote]Niin mulla on siedettävä rahatilanne nyt. Vasta tänä vuonna. Vuosikausia elettiin vain miehen palkalla. Mutta jos miehes kerran on yrittäjä niin ettekö voi kierrättää asioita yrityksen kautta? Monet tekevät niin, että ostavat autoja ja kaikkea yritykselle. Ja toisekseen oletko varma, ettet voi tehdä mitään työtä miehesi yrityksen hyväksi? Ettekö voi laajentaa toimialaa jotenkin? Luovuutta ja ideoita nyt kehiin.
[/quote]
Ei ainakaan täälä hetkellä voi laajentaa tuota yritystä mitenkään ei ole varaa palkata työntekijää asiat vielä yrityksen suhteen epävarmoja pelkään myös sitä jos miehen yritys ei menesty niin milläs sitten eletään ja maksetaan asuntolainaa?laina ei iso mutta kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 09:44"]
[/quote]No et ole edelleenkään ainoa. Minä sain kenkää kun tulin raskaaksi juurikin 90-luvun lamassa ja sen jälkeen en ole vakipaikkaa sitten saanutkaan. Mut kato, elämässä on muutakin kuin työ. Se pitää vaan tajuta ruveta elämään silleen. Mä nostan iloisesti työttömyyspäivärahaa ja elän hyvin kun mies kuitenkin käy töissä.
[/quote]
Siis voiko olla mahdollista? Et ole joutunu työkkärin kursseille koskaan, sua ei ole laitettu tekee orjatöitäkään ikinä?? Häh?????
[/quote]
Joo. En ole "päässyt" yhdellekään työkkärin kurssille ikinä. Mä olen monta kertaa hakenut näihin koulutuksiin mutta kertaakaan en ole päässyt. Viimeksi hain sellaiselle kurssille, johon olisin hinkuen ja vinkuen mennyt, se oli vaikean matkan päässä mutta en päässyt. Mä en pääse töihin enkä edes kursseille. Olen täydellisesti mappi Ö:ssä. Tavallaan koen jopa, etten ole yhteiskunnallisesti edes olemassa. Kukaan ei ole millään tavalla kiinnostunut musta.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 09:48"]
On lapsi ja mies mutta miehen yrittäjyyden takia en saa työmarkkinatukea tästä on kelan kanssa kiistelty jo pari vuotta katsovat että teen muka töitä miehen firmassa vaikka miehellä ei edes ole varaa palkata ketään töihin. Hyvin pienet tulot hänelläkin ja kun mulla tulot 0€ niin tiukkaa on sulla nro 18 ihan hyvä rahatilanne.ap siis
[/quote]Niin mulla on siedettävä rahatilanne nyt. Vasta tänä vuonna. Vuosikausia elettiin vain miehen palkalla. Mutta jos miehes kerran on yrittäjä niin ettekö voi kierrättää asioita yrityksen kautta? Monet tekevät niin, että ostavat autoja ja kaikkea yritykselle. Ja toisekseen oletko varma, ettet voi tehdä mitään työtä miehesi yrityksen hyväksi? Ettekö voi laajentaa toimialaa jotenkin? Luovuutta ja ideoita nyt kehiin.
[/quote]
Ei ainakaan täälä hetkellä voi laajentaa tuota yritystä mitenkään ei ole varaa palkata työntekijää asiat vielä yrityksen suhteen epävarmoja pelkään myös sitä jos miehen yritys ei menesty niin milläs sitten eletään ja maksetaan asuntolainaa?laina ei iso mutta kuitenkin.
[/quote]Eikun SINÄ olisit se työntekijä. Ei kukaan muu. Vaikka miehes olisi loka-alalla niin luultavasti sieltä löytyisi jotakin hommaa sullekin jos vaan vähän kehittelet.
Monilla on näköjään ihme luulot,että noille kursseille jotenkin joutuu.Niihin on oikeasti aika vaikea päästä,hakijoita on monia,vaikka olisi ihan vaan jonninjoutava ei kouluttava kurssi.
Montakohan kertaa ap on tilannettaan täällä valittanut? Mikään ehdotus ei ole kelvannut, kun on oppimisvaikeus ja sairauksia. Hae ap eläkettä, sitten saat jatkaa kotona makaamista ja itsesäälissä vellomista.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 09:51"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 09:48"]
[/quote]
[/quote]Eikun SINÄ olisit se työntekijä. Ei kukaan muu. Vaikka miehes olisi loka-alalla niin luultavasti sieltä löytyisi jotakin hommaa sullekin jos vaan vähän kehittelet.
[/quote]
No ollaan tuota mietitty ja ainoa mitä voisin tehdä olisi jonkin sortin toimistotyöt mutta ei mies niistä mitään pystyisi maksamaan eli tulottomana joutuisin jatkamaan.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 09:57"]
Montakohan kertaa ap on tilannettaan täällä valittanut? Mikään ehdotus ei ole kelvannut, kun on oppimisvaikeus ja sairauksia. Hae ap eläkettä, sitten saat jatkaa kotona makaamista ja itsesäälissä vellomista.
[/quote]
En saa eläkettä se on hylätty.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 10:02"]
[/quote]
[/quote]Mene lääkäriin ja hommaa itsellesi masentuneen paperit. Sitten olen masentuneena ja sairaslomalla aikasi niin eiköhän sitä kautta ala työkyvyttömyyseläkettä löytymään.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 10:03"]
[/quote]
[/quote]Mene lääkäriin ja hommaa itsellesi masentuneen paperit. Sitten olen masentuneena ja sairaslomalla aikasi niin eiköhän sitä kautta ala työkyvyttömyyseläkettä löytymään.
[/quote]
No en mä lapsen takia uskalla tuollaiseen ryhtyä.
Tämä avaus on numero 150 tästä samasta aiheesta.
Suosittelen tyydy kohtaloosi ja nauti elämästä. Mies tuo leivän taloon ja pääset aika helpolla.
Vink vink, hae eläkettä heikkolahjaisuuden vuoksi. Hanki paperit osamaattomuudestasi ja työhön kelpaamattomuudestasi. Et tee miehen yrityksessä mitään.
Suosittelen tyydy kohtaloosi ja nauti elämästä. Mies tuo leivän taloon ja pääset aika helpolla.
Vink vink, hae eläkettä heikkolahjaisuuden vuoksi. Hanki paperit osamaattomuudestasi ja työhön kelpaamattomuudestasi. Et tee miehen yrityksessä mitään.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 10:05"]
[/quote]
Niin mies maksaa ruuan ja asumisen mutta muuten ei mitään mun henk.kohtaisia kuluja.
Minä olen peruskoulun käynyt ja työhistoria keikka- ja pätkätöitä. Aina olen kuitenkin niitä keikka- ja pätkätöitä saanut kun hakenut. Työnantajat on ilmeisesti vakuuttanut se että olen suurperheen äiti, paikat useimmiten sosiaalialalta mutta myös muuta. Myös poikani on saanut töitä jo alaikäisenä ja heti peruskoulun jälkeen. En tiedä mistä johtuu, joku pärstäkerroinjuttu ehkä? Miesystäväni rekrytoi työssään ja sanoi että eniten vaikuttaa millanen tyyppi on, mut olis kuulemma palkannut jo ennen seurusteluakin koska vaikutan "hyvältä tyypiltä" ja fiksulta. Se voi olla joku sellanen positiivisuus ja innostuneisuus joka vaikuttaa. Vaikea sanoa, mutta kokemukseni mukaan joku muu kuin cv on se loppupeleissä ratkaiseva tekijä.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 10:03"]
[/quote]
[/quote]
No en mä lapsen takia uskalla tuollaiseen ryhtyä.
[/quote]Miten niin? Saa kuule olla aika kauan aika masentunut ihan rauhassa eikä se lastensuojelua kiinnosta pätkääkään. Teillä on kuitenkin toinen vanhemmista töissä ja terveenä. Sä voit masennella ihan turvallisesti. En tarkoita, että hommaat itsesi millekään osastolle, eikä että edes oikeasti syöt mitään lääkkeitä, vaan että menet hankkimaan terveystietoihisi masennusdiagnoosin, että voit jonkun ajan kuluttua ruveta vetoamaan siihen, että olet ollut masentunut jo aiemminkin. Voit aina kertoa heikkoista lahjoistasi ja kyvyttömyydestäsi ja että kun saat niistä virallisia lausuntoja uskoisin, että eläkkeelle pääsy on helpompaa.
Onko sulla mitään etnistä taustaa jotta voisit yrittää maahanmuuttajien kiintiöstä päästä sisätöihin johonkin valtion virkaan
Kiinnostaisiko sinua terveys- ja hyvinvointituotteiden myyntityö, jota voi tehdä vaikka osa-aikaisesti. Jos, niin laita sähköpostia minulle ja kerron lisää villi.viheltaja(at)gmail.com
Voisitko kouluttaa itseäsi lisää? Onko sulla mitään tutkintoa? Toimistotyöntekijöillekin on tutkintoja.
[/quote]No et ole edelleenkään ainoa. Minä sain kenkää kun tulin raskaaksi juurikin 90-luvun lamassa ja sen jälkeen en ole vakipaikkaa sitten saanutkaan. Mut kato, elämässä on muutakin kuin työ. Se pitää vaan tajuta ruveta elämään silleen. Mä nostan iloisesti työttömyyspäivärahaa ja elän hyvin kun mies kuitenkin käy töissä.
[/quote]
Siis voiko olla mahdollista? Et ole joutunu työkkärin kursseille koskaan, sua ei ole laitettu tekee orjatöitäkään ikinä?? Häh?????