Lahjavinkit päväkodin tädeille ja opettajille
Näitä olen ostellut jouluisin, mutta jotain vaihtelua pitäisi jo saada
- viiniä
-villasukkia
-belgialaista suklaata
-party lite kynttilöitä
-joulumyyjäisistä erilaisia hilloja esim. kaarnikka ja lakka
Mitä muuta te olette laittaaneet.Rahaa ei ole paljoa käytössä, koska lahjottavia on kolmen lapsen äidillä monta.
Vinkkejä kehiin
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 14:10"]
Päiväkodissa lto:lle vanhemmat tuovat lahjoja. Pieni lahja on mukava piristys ennen lomille jäämistä joulun alla ja kesällä. Enemmän kuin lahja lämmittää kuitenkin vanhemmilta saatu palaute hyvästä hoidosta. Pieni sana kiitos merkitsee minulle paljon ja antaa uutta puhtia työhön.
En arvostele sen mukaan millainen lahja vai onko lahjaa lainkaan! Älkää siis hyvät vanhemmat ottako stressiä asiasta:)
[/quote]'''
Minun ammattietiikkani sanoo, että onneksi meillä on kielletty henkilökohtaiset lahjat.
Minusta on todella ahneen kuuloista tämä muutaman opettajankin mainostama #en minä mitään lahjaa tarvitse, mutta jos haluatte antaa, niin..."
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 14:30"]
Lapseni luokassa kerätään opettajalle yhteislahja, tai siis kerättiin ainakin viime jouluna ja keväällä (nyt lapsi tokalla). Ne saavat osallistua ketkä haluavat, ja korttiin laitetaan antajaksi "1C" eli lahja on koko luokalta vaikkei kaikki vanhemmat olisivatkaan osallistuneet. Ja vanhemmatkaan (paitsi se, joka rahat keräsi) eivät tiedä ketkä osallistuivat ja ketkä eivät.
[/quote]
Juuri näin. Mieluummin siis kerätkää yhdessä isompi summa, jos välttämättä jotain haluatte antaa.
Arvatkaapa, monta jouluista ikean lyhtyä esimerkiksi meillä on :D
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 14:30"]
Lapseni luokassa kerätään opettajalle yhteislahja, tai siis kerättiin ainakin viime jouluna ja keväällä (nyt lapsi tokalla). Ne saavat osallistua ketkä haluavat, ja korttiin laitetaan antajaksi "1C" eli lahja on koko luokalta vaikkei kaikki vanhemmat olisivatkaan osallistuneet. Ja vanhemmatkaan (paitsi se, joka rahat keräsi) eivät tiedä ketkä osallistuivat ja ketkä eivät.
[/quote]
Juuri näin. Mieluummin siis kerätkää yhdessä isompi summa, jos välttämättä jotain haluatte antaa.
Arvatkaapa, monta jouluista ikean lyhtyä esimerkiksi meillä on :D
[/quote]
Ei kerätä, eikä lahjota opea. Luokkatoimikunnan yhteinen päätös ja kaikille vanhemmille saatettu tiedoksi. Tosin monikaan ei meidän luokasta sitä muutenkaan harrastanut, mutta nyt nekin vähät lahjojat olivat iloisia. Osa vanhemmista on niin nössöjä, etteivät itse 'uskalla' tällaista päätöstä tehdä;)
Kamalia olette olet. Kyllä tämä lto on ainakin kiitollinen kaikista lahjoista, ei niitä nykyään niin paljoa tule ettekö olisi tarvetta nirsoilla.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 15:22"]
Kamalia olette olet. Kyllä tämä lto on ainakin kiitollinen kaikista lahjoista, ei niitä nykyään niin paljoa tule ettekö olisi tarvetta nirsoilla.
[/quote]
Vittu, mikä ahne luuska. Sinä saat palkan ja et saisi ottaa lahjuksia vastaan- Juuri sinunlaisten ahneiden takia äidit stressaa niitä lahjoja.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 13:49"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 12:46"]
Oli kuulemma mennyt ihan överiksi koko homma ja henkilökunta kiusaantunut koko asiasta. Samoin se, että joillekin hoitajille sattui enempi näitä innokkaita lahjojia, herätti närää ja kateutta, eikä ollut tasapuolista.
[/quote]Ei ollut tasapuolista? Voisiko olla, että jotkut olivat hoitaneet työnsä paremmin kuin toiset ja saivat siksi enemmän lahjoja? Onko se väärin?
[/quote]
Ei oikeastaan voi tuo olla syynä, ei ainakaan meidän aikana. Homma meni niin, että lapselle nimettiin ns. omahoitaja, mutta jokainen hoitaja osallistui kuitenkin hoitamiseen tasapuolisesti.
Lahjojat kuulemma kuitenkin lahjoivat lähinnä 'omahoitajan', koska kyseessä iso pvkoti. En tietysti voi vannoa aikaisemmasta ajasta, jos kohta tästäkään: enhän ole siellä päivisin.
Oli syy mikä tahansa, niin tosi hyvä tuo julkinen lahjakielto:)
[/quote]Joo, tasapuolisuus johti siihen että nyt kaikki jäivät ilman lahjoja. Kateus vie kalatkin vedestä :)
[/quote]
Ihan oikeasti. Minä en halua yhtään hauskaa siilimukia, omin käsin tuherrettua piparia, jouluista servettiä, pahvista askarreltua tonttua, lapsen kuvaa liimattuna johonkin syheröön, kotitekoista kuivakakkua.
Luojan kiitos,meillä on kielletty lahjat yhteispäätöksellä. Ja jos joku tollo yrittää silti tunkea kouraan sitä herkkukoria kahvipöytään, että saamme herkutella ällöttävän makuisilla erikoiskahveilla ja suklaalla ja kakulla, niin vastaanottaja palauttaa sen vanhemmalle ja kehoittaa heitä nautiskelemaan itse herkuista.
Muutaman palautuksen jälkeen ymmärtää jo pahinkin ääliö.
Monilta vanhemmilta on tullut kehuja lahjakiellosta.
Päiväkodille saa sen sijaan lahjoittaa pelejä ja leluja ja askartelutarvikkeita