Ihme jeesustelua aina kuka tuhlaa vähiten rahaa ruokaan, kahviin, vaatteisiin ym.
Kommentit (49)
No kuka arvostaa mitäkin ja nauttii mistäkin, mutta kaiketi yleisesti ottaen kuitenkin säästäväisyys on aina hyvä periaate.
En minäkään ihan sellaista äärimmäistä nuukuutta ymmärrä, jossa ei voi ikinä mistään nautiskella koska kaikki on vain "turhuutta". Syödään pettua koko elämä ja sitten kaadutaan hautaan.
Jep. Itse olen köyhä ja pärjään vähällä, mutta jos olisi varaa käyttäisin mielelläni rahaa esim. salaatteihin ( nyt syön juureksia joitan ostan tarjouslaatikoista,no kesällä sitten onneksi saa villiyrttisalaatteja ), laadukkaaseen lihaan ja kalaan sekä esim. erilaisiin siemeniin.
Kertokaa tuhlailustanne. Tässä yksi. Ostin vispipuuron n. 4,50€ kaupan keittiön tekemä, ei niitä valmis Saarioinen höttöä.
Siis v.. tuttaa ihmiset jotka tarjoilee vanhaa ruokaa toisille tai ostaa lahjaksi jonkun 1€ vaatteen uff:stä lapselle. Ei kyse edes köyhistä ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa tuhlailustanne. Tässä yksi. Ostin vispipuuron n. 4,50€ kaupan keittiön tekemä, ei niitä valmis Saarioinen höttöä.
Olen ostanut muutaman kerran Elosen Kerma-luumukranssin (435 g), joka maksaa noin 7 euroa.
Ne ovat parempia kuin laskiaispullat.
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/elonen-kerma-luumukranssi-435g-6410…
Vierailija kirjoitti:
No kuka arvostaa mitäkin ja nauttii mistäkin, mutta kaiketi yleisesti ottaen kuitenkin säästäväisyys on aina hyvä periaate.
En minäkään ihan sellaista äärimmäistä nuukuutta ymmärrä, jossa ei voi ikinä mistään nautiskella koska kaikki on vain "turhuutta". Syödään pettua koko elämä ja sitten kaadutaan hautaan.
Kysymys on myös siitä miten ne rahansa haluaa käyttää. Jos ei ostaa kaljaa ja tupakkaa, niin voi ostaa kaupasta vähän parempia täystuoremehuja. Jos ei omista autoa ja liikkuu polkupyörällä, niin rahaa jää enemmän moneen muuhun asiaan vaikkapa vaatteisiin tai CD-levyihin.
Alle 200e kuussa ruokaan ja tarvikkeisiin, yhden henkilön talous.
Tehdään nyt täydellinen ostolakko. Ja valtavat määrät ihmisiä jää työttömiksi.
Vierailija kirjoitti:
Oho, en tiennyt semmoista olevankaan. Oliko hyvää? Vispipuuro on ihanaa, siis itse tehty.
Vierailija kirjoitti:
Siis v.. tuttaa ihmiset jotka tarjoilee vanhaa ruokaa toisille tai ostaa lahjaksi jonkun 1€ vaatteen uff:stä lapselle. Ei kyse edes köyhistä ihmisistä.
Näinpä. Ymmärtäisin jos yhdessä nuukailtaisiin ja tehtäisi "hävikkiruokaa". Ja jos ei olisi kun tuo 1 euro niin laittaisin sen vaikka lapsen säästöpossuun. Uffilta kun ei 1 eurolla mitään saa.
Niin se maailma muuttuu. Enää ei brassailla kenellä on eniten, kalleinta ja parasta. Nyt kilpaillaan köyhäilyssä 😄.
Mä olen saanut paljon alapeukkuja kun olen sanonut että meillä menee kahdelta ruokakauppaan (kaikki hygieniajutut yms. mukaan luettuna) noin 300-350e/kk. En yritä säästää, ostan paljon turhaakin. Siinä kyllä varmaan säästää huomaamatta että minä en syö lihaa tai kalaa, mies kyllä syö. Juustoihin menee yli 50e tosta noin 300 eurosta :D niistä en aio tinkiä.
"Jeesustelua"? Miksi käytät Vapahtajan nimeä lähimmäisesi haukkumiseen?
Vierailija kirjoitti:
Ostin R-kioskilta karkkipussin. Sellainen pieni 180g pussi maksoi 4,20€.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut paljon alapeukkuja kun olen sanonut että meillä menee kahdelta ruokakauppaan (kaikki hygieniajutut yms. mukaan luettuna) noin 300-350e/kk. En yritä säästää, ostan paljon turhaakin. Siinä kyllä varmaan säästää huomaamatta että minä en syö lihaa tai kalaa, mies kyllä syö. Juustoihin menee yli 50e tosta noin 300 eurosta :D niistä en aio tinkiä.
Minä saan alapeukkuja kun kerron että meidän 4 hengen perheessä ruokabudjetti on 400e.
Vierailija kirjoitti:
"Jeesustelua"? Miksi käytät Vapahtajan nimeä lähimmäisesi haukkumiseen?
Jeesustella on verbi, ei haukkumasana. Ja nyt ei puhuttu satukirjan tapahtumista.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on kyllä hurja kate puurolla jonka ainekset per annos maksavat maksimissaan 50 senttiä. Mutta jos se on hyvää ja on varaa niin mikäs siinä. Kyllä minäkin turhuuksiin joskus (liian usein) tuhlailen.
Niin? Kertokaa säästäväisyydestänne!