Pk:n joulujuhlat, lahjoja hoitajille?
Meillä on 2 lasta, jotka ovat nyt vuoden verran olleet päiväkodissa. Nyt on tulossa päiväkodin joulujuhlat. Onko teillä ollut tapana ostaa jotain kiitos lahjoja hoitajille tai jotain? Olen ihan ulalla koko asiasta. Lapset ovat eri ryhmissä, joten heillä molemmilla on monta eri hoitajaa.
Mitä siis ostaa heille, vai ostaako ollenkaan? Pk-tätejä, jos olisi paikalla, niin oletatteko, että vanhemmat ostavat teille jotain?
Kiitoksia vastauksista, mikäli niitä tulee!
Kommentit (13)
Mä veisin sun tapauksessa jotain pientä omille hoitajille ja vaikka lasten itsetekemät kortit muille.
Silloin kun molemmat lapset olivat samassa päiväkodissa, mä olen vienyt joulun alla mm. juustokakun hoitajille + muille kahvitaukoa varten.
Ei välttämättä tarvitse viedä mitään. Jos lapsi haluaa antaa tekemänsä kortin se on hyvä, mutta on turhaa ottaa tuollaisesta painetta. Sama paine jatkuu sitten koulussa....
Joulujuhla on illalla, kaupungin kirkossa. Säilyykö kakut, sun muut tuollaiset siellä? Esim. jos keräisi tollaisen herkkukorin, paljonkon siihen tavaraa pitäisi laittaa.
Isompi on isompien ryhmässä ja siellä on ainakin 5 hoitajaa, välillä enemmänkin, muista ryhmistä. Pienempi taas pienten ryhmässä ja siellä myöskin samaiset 5 hoitajaa, plus, että joskus saattaa olla myöskin tuuraavia hoitajia esikoululaisten ryhmistä.
Mietinkin tässä, että kuinka paljon sitä sitten loppujen lopuksi pitäis ostaa, joku korillinen yhteiseksi, lisäksi en tiedä, vievätkö he sitä heti päiväkodille juhlan jälkeen vai miten toimivat.
On mullakin murheet..
Ap
voithan sä viedä lahjakorin vaikka juhlapäivän aamuna kun viet lapset päiväkotiin :)
itse tarhantätinä sanoisin et toi ois oikeen kiva lahja!
Itse aion viedä jtn yhteistö herkkua kaikille pienten puolen aikuisille. (jossa lapseni on) Onhan ne kaikki osallistuneet meidän lapsen hoitoon ja kasvatukseen. Oman ryhmä porukalle vien sitten vielä jotkut omat jutut. Ei sen tarvitse olla mitäään isoa. Vie vaikka maustekakku tms jouluinen juttu ja lapset voi vaikka oman ryhmän aikuisille leipoa piparit tms.
t:itsekkin lasten kanssa työskentelevä
Vie esim joku kukka, se riittää. Tarhojen henkilökunta on vaarallisen hyvinsyönyttä ilman sinun herkkukoriasikin.
Olen päiväkodissa töissä. On mukavaa saada joulun aikaan jokin pieni muistaminen, mutta se ei todellakaan ole mikään pakko. Minä hoidan kaikki lapset yhtä hyvin, sainpa joulumuistamisia tai en :)
Meillä muistamiset ovat aivan laidasta laitaan... kahvihetkeen herkkuja, henkilökohtaisia muistamisia jne. Itse tykkään eniten, jos saan oman joulukukkasen :) se on niin henkilökohtaista... ja tykkään tosi paljon kukista. Niin ja kukat eivät ole hirveän kalliita, kun valitsee ostopaikan.
Me ajattelimme tänä vuonna viedä jotain herkkuja (esim suklaarasian tms) ryhmän hoitajille yhteiseksi kahvitauolle + lahjoituksen Unicefille, josta tulee sitten kortti joulutervehdyksenä.
Monesti olen laittanut hoitajille pienen suklaarasian tms + esim. pienen käsivoidetuubin (Dermosililla on ollu kivoja lahjapakkauksia näin joulu alla, vink.. ;) ), joulukahvia jne
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 20:31"]
Me ajattelimme tänä vuonna viedä jotain herkkuja (esim suklaarasian tms) ryhmän hoitajille yhteiseksi kahvitauolle + lahjoituksen Unicefille, josta tulee sitten kortti joulutervehdyksenä.
Monesti olen laittanut hoitajille pienen suklaarasian tms + esim. pienen käsivoidetuubin (Dermosililla on ollu kivoja lahjapakkauksia näin joulu alla, vink.. ;) ), joulukahvia jne
[/quote]
yök !
mieti jos ystäväsi antaa sinun lahjasi naapurille, koska se sopii sinne paremmin kuin sulle.
Jos haluat antaa rahaa hyväntekeväisyyteen, anna se ihan itsenäisesti eikä toisten varjolla. Teetkö kaiken että saat ihailua ympäriltä, voi, se on niin hyvä ihminen kun antoi hyväntekeväisyyteen rahaa, huh huh
lapseni on erityislapsi ja hyvin haastava sellainen. On itsestään selvyys että vien jotain.
Äitini oli vuosikymmeniä päiväkodissa opettajana ja oli kiitollinen aina kaikista lahjoista. Siihen aikaan henkilökunnalla ei juurikaan ollut mitään lepotilaa tai ei ainakaan aikaa siellä istua, joten kun näitä teille yhteiseksi lahjoja tuli, hoitajat jakoi ne keskenään. Ei niitä siellä kukaan kerennyt käyttämään. Joku käsirasva, oikeestiko ? no, jos heillä on käyttöä, mutta usein nämä lahjat laitetaan yhteen ja jokainen valitsee mieleisensä.
Itse annan lapseni omalle hoitajalle Marimekon huivin, koska hän tykkää Marimekosta ja väri on hänen lempivärinsä. Muille ohjaajille ja avustajille annan kaikille jotain kuluvaa, esim suklaata ja kynttilöitä. Viime vuonna annoin heille silmälaput, mitä esim Carriella oli ohjelmassaan. Teksti oli niin osuva, jotain lapsiin liittyvää, en enää muista ja sain jokaiselta ohjaajalta naurukiitokset, niin osuva lahja oli.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 20:31"]
[/quote]
yök !
mieti jos ystäväsi antaa sinun lahjasi naapurille, koska se sopii sinne paremmin kuin sulle.
Jos haluat antaa rahaa hyväntekeväisyyteen, anna se ihan itsenäisesti eikä toisten varjolla. Teetkö kaiken että saat ihailua ympäriltä, voi, se on niin hyvä ihminen kun antoi hyväntekeväisyyteen rahaa, huh huh
[/quote]
Arvasin että joku hiekkapillu tästäkin vetää pavut nokkaan.. :D Mieluummin lahjoitan lahjarahat hyvään tarkoitukseen, kun annan jotain krääsää. Ja niitä herkkukoreja yms kyllä tulee varmasti ihan riittävästi. Mutta kiitos mielipiteestäsi kumminkin.
Löysäähän sinäkin pipoasi ja anna joulumielen tulvia sydämeesi!
Olen vienyt herkkukorin, jossa on kahvia,teetä,suklaata,pipareita ja antanut sen hoitajille "kahvitauko herkuiksi" Eli samalla kertaa olen muistanut hoitajia,siivoojia ja keittiön henkilökuntaa.