Huvittaa aina kuulla miehiltä etteivät tykkää meikatuista naisista vaikka käytännön kokemukset osoittavat muuta
Aina kun olen meikannut kunnolla, mutta en liikaa (meikkivoide, kajalkynä, ripsiväri, kulmaväri) niin miesten pääty kääntyvät ja saan kehuja kauneudestani. Silti kuitenkin tapailuiden ja parisuhteiden aikana saa ko. mieheltä kommentteja siitä kuinka meikit on ihan turhia ja ai että kun luonnollisuus on niin kaunista.
Miehet väittävät että naisten teot ja puheet eivät kohtaa, mutta ihan sama tuntuu miehillä olevan. Meikattu nainen kerää ihailevia katseita ja kehuja kauneudesta, mutta kun jossain muussa yhteydessä tulee naisten meikkaus puheeksi niin ollaan muka niin meikkaamista vastaan.
Mikä tämän ilmiön taustalla on?
Kommentit (55)
On nyt kyllä pakko sanoa, että tämä on ollut miesten dissausketju vailla vertaa. Joo, joku ei ehkä näe, jos jollain on nude meikki tms. (saa kyllä olla aika puusilma, mutta kuitenkin). Monikaan ei välttämättä erota luonnollista hiusväriä värjätystä.
Mutta kyllä nyt mammat kehittelee sellaisia teorioita miehistä, että enemmän herää kysymys, miksi kukaan haluaa olla näiden meikkitaitelijioden kanssa ja miksi he ylipäätään ovat huolissaan miesten kiinnostuksesta. Meinaan, jos minä ajattelisin naisista noin yleisesti niin kuin tämä ketjun pakkeloijat, niin enpä haluaisi moiseen ihmisryhmään sekaantua. Oli kasvot maalattu taiten tai sitten ei.
Mulle käy aina samalla tavalla kuin sulla. Mutta en käytä meikkiä.
Mä en ole koskaan kuullut miehiltä että ei tykkää meikatusta naisesta.
Ilman meikkejä nainen on yhtä ruma kuin minäkin, joten tykkään meikatuista naisista.
Sama juttu kuin naisten "miehen pitää saada fitness-vartalo toimistotöistä" toivomus, mutta oikeasti sellaista miestä ei ihailla, vaan salilla asuvaa mies ainoastaan huomioidaan vartalon puolesta.
Kirsikkahuulista ja luonnollisen ihon peittämisen ihmettelystä puhuvalle herralle:
1. Itsekin sanoit, että tykkäsit teininä automaattisesti sileän näköisestä ihosta. (Niin varmaan edelleen.) Uutinen: niin ihan kaikki muutkin ihmiset tällä pallolla. Ihminen kerta kaikkiaan näyttää terveimmältä ja parhaalta ilman ylimääräisiä punoituksia ja näppyjä.
2. Jos ne sinun peräänkuuluttamasi kirsikkahuulet maalaa keskivertonaamaan, jonka punoittavaa ihoa ei ole ensin tasoitettu niillä tylsillä väreillä, näyttää mielipuolelta.
3. Niillä "tylsillä" väreillä saa korostettua esim. silmät suuremmiksi (tämä EI onnistu pelkällä mustalla). Mikä jälleen on piirre, josta ihan alitajuisestikin käytännössä kaikki ihmiset tykkäävät.
4. "Tummat silmät ja punaiset huulet" on meikkiklassikko kautta maailmanhistorian siksi, että ovuloivan naisen luomet tummenevat ja huulet punertuvat. Siis ihan tutkitusti. Siksi se on sinusta "por-noa".
Itse aiheeseen totean, että henk koht en jaksa arjessa juurikaan meikata, vaikka hillitty meikki tosiaan saa kenet tahansa näyttämään ihmisten alitajuisen arvioinnin mukaan edustavammalta ja miellyttävämmältä. Laitan vain hieman väriä kulmiin, kun niissä on harvoja kohtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmetyttää tässä ketjussa naisten kokemukset miehistä. Kyllä, voin tunnustaa, etten miehenä tiedä meikeistä kovin paljoa.
Mutta että en tiedä milloin nainen on meikattu? Joo, en ehkä vielä 20- vuotiaana, mutta kyllä jo ½ vuotta ensimmäisessä parisuhteessa tiedän, miten tietyn naisen ulkonäkö muuttuu/ on muuttumatta meikatessa.
Jotenkin siis tulee enemmin mieleen, että tämän ketjun naiset eivät voi olla kovin vanhoja.
Muutenkin käsite "pitää meikatuista naisita" - jos me puhutaan vain ulkonäöstä, niin toki itsensä oikein laittanut nainen kerää varmasti enemmän katseita, mutta voisiko se pointti nyt kuitenkin olla se, ettei esim. parisuhdemielessä meikkaukset tms. ehostukset lopulta ole se juttu? Katsos, kun kyllä me ollaan huomattu, ettet aamulla nouse töihin "meikatun naisen" vierestä.
Moni pitää kumppaniaan aika pian niin itsestäänselvyytenä ettei enää huomaa mitä sillä milloinkin on naamassa tai muuten yllään. Tämähän on ihan klassikko että nainen muuttaa kampaustaan ja mies ei huomaa vaikka muutos olisi miten radikaali. Jos värjää blondista vihreäksi, sen huomaatte. Saatatte oppia erottamaan miltä joku tietty nainen näyttää ilman meikkiä, mutta esim itse tapailin miestä joka oli ollut luonani yötä ainakin 20 kertaa ja nähnyt minut ilman meikkiä, ja seuraavalla kerralla useamman viikon jälkeen tavatessamme hän kehui että näytän kivalta kun olen meikittä. Minulla oli aivan kaikkea muuta meikkiä mitä muulloinkin meikatessani, mutta ei punaista huulipunaa. Hänelle siis vain se on meikkiä, ei esim ripsiväri ja mustalla eyelinerilla tehdyt rajaukset jotka jatkuvat silmänurkan ulkopuolelle :D
Tuo yksi tuolla selitti "ihon luonnollisista muodoista" :D - naurattaa edelleen ääneen - ja sinun juttusi menee hiukan samaan. Teillä ei ole termejä näille asioille ettekä te ole eläneet pienestä asti sellaisessa ympäristössä ja sellaisten odotusten keskellä, että teidän tulisi ehostaa ja laittaa itseänne. Kaikki naisetkaan eivät siihen toki ryhdy mutta oletus se on. Ette te tunnista kuin säkällä sen yhden tutun naisen meikittä ja häntäkään välttämättä ette.
Kiitos, että olet taas se yliveto av- mamma, joka tulee analysoimaan minulle minun parisuhteeni ja kykyni ymmärtää asioita. Katsos, kun sinä olet niin fiksu. Joka ketjusta löytyy aina sama samat "minä tiedän kaiken kaikkien parisuhteesta" -älyköt.
En pidä kumppaniani itsestään selvyytenä, mutta pidän häntä myös pajon enempänä kuin ulkonäkönä. Tämä taas tuntuu olevan vähän hankala konseptia kaikille, jotka peukuttaa kommentteja, joissa parisuhteen tila riippuu naisen meikkaamisesta.
Siitä, huomioinko muiden naisten meikit, en nyt voi edes hirveästi sanoa. Joo, varmasti katson muitakin naisia joskus, kuin puolisoani, mutta kerropa nyt, miksi käyttäsin oikeastaan hetkeäkään pohtiakseni, kuinka paljon kollegalla, kurssikaverilla tai kaupanakassalla on meikkiä. Parempi olisi sekin, ettei nämä ihmiset käyttäisi hirveästi aikaa siihe, että huomaanko minä heidän meikkinsä tai en.
Normielämässä jokaisen toki pitää huolehtia ulkonäöstään, ja tietenkin tiedän, että tämä vie naisilta enemmän aikaa kuin miehiltä. Mutta kun en juuri pohdi muiden elämää, niin en tätäkään ajattele.
Vierailija kirjoitti:
Miehille on usein tullut yllätyksenä, etten meikkaakaan miehiä varten. Tapailun alettua he ovat ihmetelleet että miksi oikein meikkaan edelleen vaikka minulla on jo mies. Heille on ollut ihan mahdoton ajatus että nainen meikkaisi itseään varten ja koska haluaa tehdä niin. :D
Et sä meikkaa, jos tiedät, ettei kukaan ole näkemässä. Joten meikkaat muita varten.
Kiitos teille ketjun miehille, erityiselle tuolle pitkiä viestejä kirjoittavalle meikkaamisssta mitään ymmärtämättömälle jankkaajalle tämän kuun parhaista nauruista. En ole pitkään aikaan nauranut näin makeasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille on usein tullut yllätyksenä, etten meikkaakaan miehiä varten. Tapailun alettua he ovat ihmetelleet että miksi oikein meikkaan edelleen vaikka minulla on jo mies. Heille on ollut ihan mahdoton ajatus että nainen meikkaisi itseään varten ja koska haluaa tehdä niin. :D
Et sä meikkaa, jos tiedät, ettei kukaan ole näkemässä. Joten meikkaat muita varten.
En ole ap, mutta eniten meikkiä minulla on kotipäivinä jolloin olen yksin kotona koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun vielä meikkasin, niin minulle ei tehnyt tiukkaakaan lähteä töihin tai kauppaan ilman meikkejä. Jos aamulla oli aikaa, meikkasin, jos ei, en meikannut. Vapaapäivinä saatoin tehdä huvikseni täyden meikin ja kokeilla eri tyylejä vaikken koko päivänä lähtenyt kotoa edes roskia viemään. Nykyään en meikkaa edes juhliin, sillä en viitsi tuhlata rahaa ostaakseni meikit yhtä tilaisuutta varten.
eri
Pari kysymystä teille meikkaaville, ja mikseivät meikkaamattomatkin saisi vastata. Reipas kävelylenkki: meikattuna vai meikittä?
Juoksulenkille meikattuna vai meikkaamatta?
Tottahan tuo on.
Mikäli tinteriin laittaa itsestään huolitellun kuvan saa paljon mätsejä.
Mikäli on ihan normi kuva niin turha on mätsiä odottaa. Ei kato kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Pari kysymystä teille meikkaaville, ja mikseivät meikkaamattomatkin saisi vastata. Reipas kävelylenkki: meikattuna vai meikittä?
Juoksulenkille meikattuna vai meikkaamatta?
Jos minulla oli meikit naamassa, niin en pessyt niitä pois ennen kävelylenkkiä. Lenkille en meikannut.
Kyllä naisen kuuluu meikata, näin miehenä sanon. Kotona häntä saa nimittäin nähdä ihan tarpeeksi ilman meikkiä, ja ajan kanssa tilanne vain pahenee, sieltä kotoa ei lähdetä enää mihinkään, ettei tarvitse meikata.
Kiinnittihän se nainen omankin miehensä huomion meikattuna. Jotta mies saa pidettyä naaraansa sen pitää alkaa näyttää miehenkin silmissä niin rumalle, että se voi olla varma myös muiden miesten kiinnostuksen häviämisestä.