~o♥o~ Torstain Helminauha ~o♥o~
Kommentit (19)
mun aamu alkoi kyllä tosi huonosti, kun maha on ripulissa ja olo tosi etova. Kävin pojan viemässä päiväkotiin ja autolla ajaessa olo tuntui ihan kamalalta. Sitäpaitsi tuntui, että nukahdan rattiin! Minä voisin nukkua koko päivän, jos ei töihin tarviis mennä.
MAARET:ille tosi paljon onnea noitten hyvien ultrakuulumisien johdosta!
Rva Pomelohan kertoi, että verenpaine on niin alhainen. Mulla taas on aina vähän liian korkea verenpaine. Viimeksi lääkärissä 140/75, tosin lääkäri sanoo, ettei syytä huoleen, koska alapaine ei oo liian korkea.
Meidän Suomen loma lähestyy, sunnuntaina lennetään. Odotamme innolla sinne lähtöä, toivottavasti kelit pysyvät kesäisinä seuraavien 4 viikon ajan.
Mulla olis seuraavaan ultraan vielä kaksi viikkoa, menen sinne Iisalmen terveystalolle 2.8., silloin viikkoja kasassa 10+3. Kyllä jännittää!
karoli ja masuasukki 8+4 (menkkojen mukaan 9+0)
No eipä nyt enään niin aamukaan ole, mutta ei millään meinannut illalla tulla uni silmään ja aamulla väsytti normaalia pidempään..
Eilinen " kauhu" hieman laantunut ja pahimmat kivutkin on poissa!
Minni: Minulla on kaksi lasta ennestään ja melkein kaikki tässä raskaudessa olevat oireet ovat ihan uusia! Aikaisemmin oireita ei juuri ole ollut, muita kun ensimmäisellä kerralla tissit oli kipeet. (tosin ei sillon niin kipeet kun nyt)
Kaikkee ei tietysti voi muistaakaan, kun edellisestä raskaudesta on aikaa jo reilu 6v!
Kylläpä eilinen tosiaan meni omassa ( . )..
Pinoon on ilmestynyt uusia tupla-mammoja..Onnea!!
...ja sitten ne huonot uutiset... Voi harmi kun aina vaan helminauhalaisia kohtaa suru!! Vetää ihan sanattomaksi..
Toivottavasti tästä eteenpäin loput asukit sinnittelevät kyydissä!
Sain aamulla haikaralta viestin, että kaverini synnytti eilen illalla tytön!
Kaverin kanssa puhuttiin juuri, kun molemmille kolmas tulossa, että kuinka synnytys pelottaa ensimmäistä kertaa ihan kamalasti! (mulla tosin hiukan ennen aikaista panikointia)
Vähän helpotti omaa oloa, kun kaverin synnytys ollut helppo ja nopea..
(ei tietysti tarkoita, että minulla olisi samanlainen)
Kiva kuulla välillä mukavia uutisia!!
Ei muuta näin " aamusta"
mammutti ja vili 9+6 (huomenna täys kymppi!!)
Kuollut rv 7+ eli viikko ekan ultran jälkeen ja tämä siis todettu 11+4 npultrassa.
Onnellista odotusta muille ja toivottavasti kaikki menee hyvin. Toivottavasti olen viimeinen listalta poistuva.
Tämä on jo jotain ihan kamalaa! Listamme kuihtuu silmissä..
Voimia sinulle Mikonäippä. *halaus*
° Juttuja eiliseen ja tähän päivään
Piipaa:lle suuret pahoittelut ja voimia kovasti :´( Tätä surun määrää..
Samoin Mikonäipälle :´(
aama: Paillakymmenellä ruoka-aineella täälläkin mennään.. välillä saa laajentaa skaalaa. Harvoin tosin.
Jos innostun liikaa, on tapahtumasarja yleensä 5 päivää - yli viikko niin kauheissa kivuissa ettei pahemmasta väliä :(
Toivotaan että kaksoset selviäisi ilman allergioita.
Mitäs kaikkea sitä nykyään suositellaan otettavaksi raskausaikana.. täytyy ihan kysyä kun seuraavan kerran lekurille soittelen (on lisäravinne/vitamiini spesialisti).
Mustaherukoissa oli ainakin vaikka mitä hyödyllistä. Kysyn ja infoan sitten tänne :)
Maaret(ti): Upeaa! Ihanaa että kaikki hyvin :)
Mammutti80: Hyvä että kivut helpottanut :)
).( Hassua, olin tuntevinani " pyrähdyksen" eilen illalla :)
Oli kyllä näitä tuttuja mahajuttuja mutta kyllä hymyilytti.
Ei oo mahaa ei :( Turvotuksetkin poissa.
Kivuttomana ollut jo puoli päivää :) Siitä olen onnellinen!
Masua vähän kaipailen.. mutta lienee niin yksilöllisiä juttuja millon kellekin tulee.
Saa nähdä miten mun tablettien popsimisen kanssa käy.
Kun jätin multitabsit pois - on olo tähän päivään mennessä entiseen verrattuna ihan super.
Kai mä sit ostan kahdeksankymmentä purkkia eri pillereitä ja maksan omaisuuden 9kk ajan :(
Repohukka ja Wilson Kirva 8+5
*halaus* Oon todella pahoillani.. :' (
Onnistuin poistamaan meidän hienolta listalta värit!
Pelastakaa joku joka osaa. Omalla koneella ne on vielä hienosti tallessa =/
Poistin sieltä ikävän uutisen saaneita =/
MyQ 11+1 ja yli viikko vielä ultraan... nyt jo sitä odotan
Uusi helmimamma listautuu...saapi nähdä osaankohan edes käyttää tätä. Esikoisen kanssa (s.07.2005) tuli vaan seurattua mitä muut tänne kirjoittelivat, mutta päätinpä nyt rohkeasti osallistua keskusteluihin.
Täällä voidaan hyvin, lukuunottamatta pientä wc-ankka syndroomaa ja
armotonta väsymystä :)
-sippu& pörrö2-
pahoittelut ja voimia :´(
Jos [b]Helga [/b]on vielä kuulolla: kiva kuulla, että uudet suunnitelmat jo mielessä! Mun tietääkseni suositellaan odottamaan yhdet kuukautiset ennen seuraavaa yritystä. Tämä ymmärtääkseni vain la:n määrittämisen helpottamiseksi. Esteitä uuteen yritykseen ei heti ole: kohtu on valmis, kun se on valmis - ennen ei limakalvokaan ole kiinnittymiselle otollinen. [color=deeppink][b]bd
[/b][/color]Sanattomaksi vetää. Lapset on suuria ihmeitä ja lahjoja.
Hei!
Aiemmista keskusteluista muistin, että Hipsis pisti hepariinia. Satutko muistamaan, mikä on labrakokeen nimi jolla asiaa selvitetään. Täällä on sairaalassa politiikka, että 3 kmenoa ja sitten voidaan tutkia tuota. Voisiko joku niistä joka keskustelee myös toisella listalla kysellä Hipsistä.
..Tätä suru-uutisten määrää tässä pinossa..!!
Mikonäippä: Pahoittelut ja voimia surun kanssa kamppailuun myös sinulle!!!
Kyllä pistää miettimään, että olenko minä mahdollisesti seuraava listalta tippuja...
Mikonäippä: Olen pahoillani puolestasi, että kävi niinkuin kävi... Tsemppiä kuitenkin jatkoon ja tuleviin koitoksiin. :)
Ja Pialle vielä kerran: Iso Halaus.
Omaa napaa:
Kävin tänään niskaturvotus- ultraäänessä... (noin niinku virallisesti) :)
Vauva siellä nukkui ensin, kun aloitettiin ultraamaan, mutta sitten alkoikin liikkumaan ja " nyrkkeilemään" ... Kaikki oli kohdallaan pienessä vauvelissa ja koko vastasi viikkoja 11+1 (nla mukaan nyt 11+3), eli aikataulussa ollaan. Niskaturvoketta oli vain 0,7mm, mutta ultrataan ensi viikolla uudestaan, kunnes vauva on vaadittavat 45mm pitkä. Nyt oli 42mm ja jotain päälle. Sitten LA varmistuu, mut nyt tosiaan olis 7.2, tuskin muuttuu. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Onnellinen KJ25 & Helmiäinen 11+1
Voi hitsit. aina vaan suru-uutisia, nyt pelkään ite ihan hirveesti seuraavaa ultraa.. Kauhee pelko, että itelle käy samalla tavalla, kun kuitenki viel niin alussa ollaan. Kauhean paljon voimia ja jaksamista kaikille.
Heidu ja nöpö 9+4
ja onneksi ne sydänäänet sitten jutustelutuokion jälkeen kuuluivat!!! ensin ei kuulunut mitään ja vähän jännitti, mut sit alkoi tuttu jumputus ; ) kaikki muutenkin loistavasti. tosin nyt täytyy alkaa katsomaan tarkasti syömisiä, ettei tule painoa yhtä paljon kuin esikoisesta... nyt oli tullut vain 800g.
Pahoitteluni kaikille suru-uutisen saaneille!!En voi muuta kuin sanoa että surkaa rauhassa ja kyllä se aurinko vielä paistaa!!
Tulee kyllä itelläkin olo että olenko minä seuraava..koitan kuites olla stressaamatta.
Tänään oli eka lääkärineuvola jossa piti ultrata mutta eivätpä sit ultranneetkaan..kyllä oli pettymys!!Noh sentään sydänäänet kuuntelivat ja kuuluhan ne,syke oli 160.=) Jotain positiivista ja toivoa antavaa sentään!
Paino oli kahdessa viikossa laskenut 2kg..jotain 4kg jo kaikkiaan pudonnut..hui.
9.8 ois sitten se niskapoimu-ultra..toivotaan että sieltä saadaan hyviä uutisia!
Oireita on edelleen ja iloinen niistäkin olen!
Niih ja onnittelut tuplauutiset saaneille!!
Mitähän mun vielä piti..väsyttää niin kamalasti ettei edes pää toimi..koitan olla ahkerampana taas pinoutumisen kanssa..väsymys vaan vie voimat ihan kokonaan.
jonzu ja öttiäinen 9+6
Ihan ensiksi paljon voimia ja lohtuhaleja Helgalle ja Piipaalle suru-uutisista! Aivan kamalalta tuntuu, kun helminauhan helmiä tippuu oikein ropisten.
Maaret(ti)lle onnea mahtavista ultrakuulumisista! Samoin onnittelut uudelle tuplavauvoja odottavalle (Aamako olit?)!
Omaan napaan ei kuulu ihmeitä. Vietin pari päivää kesämökillä ja olo oli varsin voimaton. Olisin vain nukkunut yötä päivää... Onneksi nyt on loma, ettei tarvitse töissä nuokkua.
Nyt lähden katselemaan Sinkkuelämää :-) Mukavaa illanjatkoa helmille!
Medve rv 9+0
Voimia ja paljon haleja myös Mikonäipän suru-uutisen johdosta! Tämä on aivan kamalaa...
En tiedä lukeeko tätä torstain ketjua enää kukaan, mutta kirjoitanpa nyt kerrankin pari riviä kun yleensä tulee vaan lueskeltua muiden tekstiä.
Muistelen, että Helminauhaan kuuluu ainakin pari muutakin ulkomaan mammaa. Itse kirjoittelen Amerikan mantereelta.
Todella surullisia nuo keskenmenot:( Voimia vaan sellaisen kokeneille. Itsellänikin on ollut piinailua, sillä viime viikolla oli runsasta verenvuotoa ja vatsakramppeja kaksi päivää. Pääsin sairaalaan ultraan tämän viikon maanantaina ja kaikki näytti kuitenkin olevan hyvin eikä verenvuodon syykään selvinnyt. Vauvan kokokin oli viikkoja vastaava ja siellä se liikkui kovasti. Täällä muuten annetaan riskiraskauksille ja muillekin odottaville äideille Baby Aspirinia 81mg mm. keskenmenojen ja veritulppien ehkäisemiseksi. Itsekin heitän pillerin kehiin kerran päivässä.
Monet Helminauhalaisista on käynyt jo/on menossa niskapoimu-ultraan. Täällä sellaista ei tehdä, vaan tehdään sellainen riskiraskausseulanta AFP, jossa yhdistetään verikoe (mitataan erilaisia hormoneja) ja erityisen tarkka ultra, joka vastannee Suomen rakenneultraa. Jos näissä kokeissa saadut vastaukset suhteutettuna odottajan ikään on noussut, odottajalle suositellaan lapsivesipunktiota, tietysti näin halutessaan. Itselläni ko. seulanta on vielä edessä, sillä se tehdään noin viikolla 15-17.
Ympärivuorokautinen pahoinvointi ja oksennuttaminen ovat edelleen riesanani. Toivon todella, että menee pian ohi, sillä esikoisen (2-vuotias vilkas sellainen) hoitaminen on todella raskasta. Esikoisesta pahoinvointi jatkui viikolla 20, joten en ole vielä erityisen toiveikas.
Terkkuja vaan paljon kaikille helminauhalaisille
t. Savanna 10+4
Nyt tiirasin tarkkaan, eikä tälle päivälle löytynyt aloitusta. Herätys!
[b]Maaret(ti)[/b]lle onnittelut iloisista ultrakuulumisista!
[b][color=pink](.) [/color][/b]itsellänikin kieltämättä jännitys nousee, kun np-ultra lähestyy. Sen jälkeen voi ehkä vähän hengähtää ja alkaa odotella liikkeiden tuntumista. Esikoisesta tunsin jo tosi aikaisin, rv 13. Silloin kyllä olin paljon hoikempi, täytyy toivoa ettei nykyiset pehmusteet kauheasti tuntemuksia vaimenna. Päällepäin liikkeet tuntui vasta myöhään, sen saanee laittaa etuseinäistukan ja taakse kallistuneen kohdun piikkiin.
Olo edelleen ok, verenpaine vähän huolettaa: yläpaine seilaa 80-100 ja alapaine 50-65. Viime raskaudessa onneksi alkoi yläpaine pysytellä 100 yläpuolella puolivälin lähestyessä. Pyörryttää ja heikottaa, muttei enää onneksi täyspäiväisesti. Multitabs Special 2+ annoksen nostin huimaan kokonaiseen pilleriin päivässä. Mulla ei onneksi ota nuo pillerit mahaan, joten ehkä ensi viikolla uskaltaudun napsimaan kahden pillerin päiväannosta. Heh, ja mähän oon jo tunnustanut olevani ylivarovainen ;)
5 päivää np-ultraan.
Mukavaa päivää kaikille!
- Pomelo ja E.S., rv 11+5