Selkävaivat psyykkisiä?
Selkävaivat saattavat olla psyykkisiä eikä vain istumatyöntekijöiden vaiva. Toki moni on niksauttanut selkänsä fyysisellä puolella.
Kommentit (26)
Mitä ihmeen psyykkistä on jos skolioosi tai välilevyn pullistuma?
Tai sitten se ei ollutkaan psyykkistä vaan syöpäkasvain (oli viime viikolla useammastakin tapauksesta puhetta että hoidettu masennuksena tai muuna psyykkisenä oireena eikä ole ajoissa suostuttu kuvaamaan).
Skolioosi tai selkärangan jatkuva väärässä asennossa oleminen lonkan paikaltaan poistumisen seurauksena ovat kanssa jotain mitä ei nykyään tahdota tutkia.
En kyllä ihan ymmärtänyt mitä aloituksella haettiin mutta kunhan hölisin mihin itse olen törmännyt selkävaivojen syiksi.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 17:39"]
Äijä/ämmä on kuin viritetty viulunkieli, ja ihmettelee kun selkä napsahtaa. Ja vieläkin naama punaisena vaahtoaa, ettei psyyke vaikuta. Taidat olla kunnon juntti.
[/quote]
Otahan lääkityksesi, harhasi ovat jo aika pahoja. Lääkkeet auttaa, ei psykologisointi. On se kumma, kun tehdään väärä diagnoosi, ja sen pohjalta jotain suunnitelmia, niin _minä_ olen mukamas syyllinen, kun korjaan asian... Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa, joten junttikaan en ole.
Joo ehkä mulla ei ollukkaan skolioosia ja selkä leikattiin ja lyötiin titaania täyteen ihan turhaan. Oishan se pitäny tajuta että selän järkyttävä vinous ja kipu olikin vain psyykkistä. Kiitos kun oikaisit asian minulle.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 23:14"]
Joo ehkä mulla ei ollukkaan skolioosia ja selkä leikattiin ja lyötiin titaania täyteen ihan turhaan. Oishan se pitäny tajuta että selän järkyttävä vinous ja kipu olikin vain psyykkistä. Kiitos kun oikaisit asian minulle.
[/quote]
Joo, tuli noista tyypeistä sama mieleen. Mutta eihän tää mitään: ne palaa tänne ehdottelemaan psykoanalyysiä ja sanomaan, että huudetaan naama punaisina tai jotain. Ei voi vaan ymmärtää. Onneks ei tarttekaan.
Onko sellainenkin psyykkitä selkävaivaa kun ei pysty liikahtamaankaan?