Se työhaastattelu meni pieleen
Jaetaan tarinoita pieleen menneistä haastatteluista.
Itsellä nämä perus vastattu asian vierestä tai unohdettu vastata johonkin kysymys kohtaan. En ole tiennyt juurikaan työpaikasta minne haen.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sellainen hoikka, silloin ehkä noin viisikymppinen sisustusliikkeen omistaja, nainen ,sanoi, että näytän vanhalta ja olen kuulemma liian lihava. Olin silloin 35v. Kuulin myös muilta, että näytän naamastani vanhalta. Hän otti myyjäksi jonkun parikymppisen tytön.
Mitäh?! Ihan kauheeta ja todella asiatonta käytöstä. Miksi pitää pahoittaa toisen mieli, kai sen kieltäytymisen voi hoitaa asiallisestikin?
Niin, en tiedä. Hän ei tosin ollut ainoa, joka oli sitä mieltä ,että näytin jo 35v vanhalta.
Mutta ei tuollaisia silti sanota toiselle, ei ainakaan työhaastattelussa. Harmittaa puolestasi, mutta kommenttinsa kertoo toki vaan tuon haastattelijan moukkamaisuudesta.
Samana kesänä hain puhelinmyyjäksi ja siellä se naispomo sanoi yhtäkkiä että ei haittaa, vaikka näytätkin vanhalta. Enpä mä ole koskaan kunnolla työllistynytkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen heteronainen. Haastattelijalla oli niin valtavat rinnat, etten ole ikinä nähnyt. Naisella oli todella avokaulainen pusero ja rinnat suorastaan valuivat pöydälle. Yritin olla tuijottamatta niitä ja unohdin suunnilleen kaiken mitä mun piti sanoa :D Hävettää! Ja tämä ei ollut trolli.
Kerran haastattelin työnhakijaa jolla oli isot rinnat ja tarkoituksella jättänyt napitusta auki. Haastattelun edetessä laittoi yhden napin kiinni. Sanoin siihen ettei tarvitse voit aukaista sen. Aukaisi eikä päässyt töihin.
Nostellaas vanhaa aihetta kun tuli tänään ajankohtaiseksi itsellä. Haastattelija kysyi mitä mieltä olen ko. yrityksestä työnantajana. Piiiitkän hiljaisuuden jälkeen vastasin että no ovat joustavia :D Olin kyllä varautunut kertomaan mitä tiedän kyseisestä yrityksestä, mutta se on kuitenkin vähän eri asia enkä osannut yhdistellä sieltä palasia sopivasti kohdilleen. Osa vastauksista taisi mennä myös aika kauas ohi kysytystä kysymyksestä.
Joskus teininä hain elämäni ensimmäistä kesätyötä jota en edes halunnut. Taisin vastata emmätiijä miltei jokaiseen kysymykseen. Yllättäin en saanut paikkaa :D
Kamalia tilanteita kyllä työhaastattelut kun on sos. tilanteissa jännittäjä. Ja jos nyt jää tuo tänään mokatun haastattelun paikka saamatta niin ei sitä tiedä kuinka monta kertaa siihen piinapenkkiin vielä joutuu.
Mutta ei tuollaisia silti sanota toiselle, ei ainakaan työhaastattelussa. Harmittaa puolestasi, mutta kommenttinsa kertoo toki vaan tuon haastattelijan moukkamaisuudesta.