Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sulla tulisi pankkiin yhtäkkiä jostain tuntematonta rahaa, niin mitä tekisit? (On Miehestä)

Vierailija
17.09.2020 |

Miehelle kävi näin ja oli sitä mieltä että menee nostamaan sen käteisenä ettei sitä vaan oteta siltä pois. Itse olen sitä mieltä että tuo on petos, jos käyttää rahaa mikä on vahingossa tullu mistä tietää ettei kuulu itselle. Alkoi suoraan sanottuna oksettamaan koko mies ja vakavissani harkitsen eroa moiseen opportunistiin. On ennenkin näyttänyt inhottavan itsekkäitä opportunistisia piirteitä ja mua ällöttää, luulin että muuttuisi kun selitän miten kuuluu toimia mutta näköjään ei moraalia voi toiselle pakottaa. Jättäisitkö sian?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulle tuli markka aikana joku seitsemän tai kahdeksan sataa tuhatta ja nosti ne. Hänelle ei tullut mitään seuraamuksia. Osti vielä ison talonkin. Muistaakseni pankki painoi asian villaisella ja se oli siinä. Tämä on totta ja kaikki sen tiesi tässä kaupungissa.

Vierailija
42/55 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vapaasti voi nostaa ne rahat ja piilottaa jonnekin kannon alle tai avaruuteen, mutta sitten pitää olla valmis elämään ilman luottotietoja varattomaksi todettuna, koska muissa tapauksissa ne rahat peritään takaisin vaikka sitten ulosmittaamalla. 

Puhun ihan omasta kokemuksesta, olen työskennellyt luotonvalvojana ja hoitanut kahta tapausta, joissa maksettu summa väärälle tilille. Jos palautus tililtä ei onnistu eikä saaja pyynnöstä huolimatta maksa, siitä tulee normaali perintäjuttu seurauksineen. 

Teet sitten kuten nämä suomalaiset "liikemiehet" ja sarmasteet, eli vuokraat ison luksuskämpän (ei voi ulosmitata) ja ajat leasing-autoa (ei voi ulosmitata koska maksat kuukausittaisesta käytöstä, ei velkasuhdetta).

Loput ajasta voi patsastella Seiskan bileissä missien ja kullankaivajien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta jää kiinni ja joutuu korvaamaan. Typerä rikos.

Vierailija
44/55 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta jää kiinni ja joutuu korvaamaan. Typerä rikos.

Niin jos on 80äo eikä osaa kätkeä, vaan ääliönä menee nostamaan ne setelitukoiksi ja piilottaa patjan alle.

Vierailija
45/55 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vapaasti voi nostaa ne rahat ja piilottaa jonnekin kannon alle tai avaruuteen, mutta sitten pitää olla valmis elämään ilman luottotietoja varattomaksi todettuna, koska muissa tapauksissa ne rahat peritään takaisin vaikka sitten ulosmittaamalla. 

Puhun ihan omasta kokemuksesta, olen työskennellyt luotonvalvojana ja hoitanut kahta tapausta, joissa maksettu summa väärälle tilille. Jos palautus tililtä ei onnistu eikä saaja pyynnöstä huolimatta maksa, siitä tulee normaali perintäjuttu seurauksineen. 

Teet sitten kuten nämä suomalaiset "liikemiehet" ja sarmasteet, eli vuokraat ison luksuskämpän (ei voi ulosmitata) ja ajat leasing-autoa (ei voi ulosmitata koska maksat kuukausittaisesta käytöstä, ei velkasuhdetta).

Loput ajasta voi patsastella Seiskan bileissä missien ja kullankaivajien kanssa.

Eihän varattomaksi tuomitulle mitään vuokrata tai anneta leasingsopimusta. 

Vierailija
46/55 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomaisi mitään rahoja tililläni. Siellä saisivat olla vuosikausia.

Ei tietenkään, virheellisesti tilille tulleita rahoja, voi mennä käyttämään.

Vierailija
47/55 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vapaasti voi nostaa. Kyllä pankki saa nyhdettyä sen tilin miinukselle, kun virhe huomataan.

Mitä väliä? Sitten kun se on puoli milliä miinuksella, lopettaa sen tilin käytön ja avaa uuteen pankkiin.

Siinäs yrittävät loppuelämän periä rahoja joita eivät tule koskaan näkemään.

Siinä on vain se ettet hyödy sitten rahoista itsekään. Et voi ostaa edes uutta autoa noilla kavaltamillasi rahoilla.

Vierailija
48/55 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisesta summasta on kyse ja kuinka niin tuntematonta rahaa. Eli joku itselleen tuntematon henkilö tai firma on laittanut vahingossa rahaa vai joku oikeasti nimetön tyyliin huumegangsterin salainen vahinkotilisiirtoko on kyseessä.

Vierailija
49/55 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt kyse ihan parisuhdedilemmasta. Eli AP tietää tasan tarkkaan että rehellisen ihmisen ei pidä ruveta käyttämään tai kätkemään rahoja jotka ei itselle kuulu, itse en käyttäisi vaan kertoisin heti pankille, että nyt on tullut rahaa jostain enkä itse tiedä mistä ja miksi. 

Ongelma on se, että olen parisuhteessa ketkun kanssa, joka ilmeisesti on heti tarttumassa tilaisuuteen. Olen itse älyttömän kiltti ja rehellinen, en varastaisi edes yhtä euroa. Mies taas on ennen osoittanut olevansa melkoisen itsekäs opportunisti pienemmissä asioissa, nyt ensimmäsitä kertaa vähän isommassa asiassa kun ei näe mitään väärää siinä, että pitäisi rahat.  

Olenko sinisilmäinen idiootti jos jatkan lievästi ketkun miehen kanssa, kun haaveilen mukavasta ja rehellisestä miehestä? 

Vierailija
50/55 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäyksenä että tämä ketku kyllä yrittää kovasti selitellä ja on aina taitava kääntämään asiat niin, että minä olen se hullu nipo ja hän täydellinen. Tarvitsen siis jotain mielipiteitä, että kannattaako tollasen kanssa jatkaa.

Vierailija
51/55 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Eikös mies ole aikuinen ihminen . Sinä et ole millään tavalla vastuussa asiasta. Miten suuri summa.

Vierailija
52/55 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse siitä, että olisin vastuussa hänen rikoksista. Mietin vaan jos omatunto sallii tuon niin mitä kaikkea muuta se sallii?

Vierailija
53/55 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin nostaisin. Ei tässä elämässä perusduunarina edes 30 vuoden osakesäästämisellä saa kuin jonkun säälittävän potin aikaan.

Jos tilille tulisi vahingossa jonkun kasvottoman firman 500k€ tilisiirto niin tietenkin se siirtyisi heti bitcoineihin ja nettilompakoihin jotta takavarikointi muuttuu mahdottomaksi.

Käteistä ei kannata suosia koska kotietsinnän myötä se voitaisiin takavarikoida.

Harmi, että miehelläsi on noin lammas ja vähä-älyinen nainen.

Jaa, että varastaminen vai tekee ihmisestä älykkään? Sinä ja mieheni olisitte ehkä sopiva pari.

Iso osa maailman rikkaista on tehnyt jonkinsorttisia kavalluksia tai talousrikoksia. He ovat yritysten suuromistajia ja sinä lopulta teet töitä heille ja nuoleskelet heitä.

Vain todella vähä-älyinen ääliö alkaa palauttelemaan tuollaisia summia, parempi sen eteen on vaikka ottaa joku 8kk ehdollinen tuomio joka ei siis edes ole oikea rangaistus lainkuuliaiselle ihmiselle (yleinen tuomio talousrikoksista).

Luuletko sä siis että sä saat pitää ne kavaltamasi rahat? Vai mitä iloa on ottaa tuomio rikoksesta, josta ei edes hyödy mitenkään?

Osaatko lukea? Ne siirretään esim. bitcoin-lompsaan jonka salausavain on pääsi sisällä.

Ei sitä voi kukaan takavarikoida. Ei auta edes se että poliisi veisi tietokoneesi, kun eivät he voi onkia avainta aivojesi sisältä.

Tietenkin haasteena tuossa olisi mahdollisimman nopeasti ostaa niin paljon kryptovaluuttaa kuin mahdollista. Pitäisi hajauttaa ostot useaan eri kauppapaikkaan.

Sama se mihin piilotat, jäät velkaa koska rahat ei yksiselitteisesti olisi sinun.  Vahinkonäppäilyjen varalle on varmasti pykälä takaisin otosta. Ei vahinkoa voi käyttää hyväksi.  Entäs se jonka rahoja ne oikeasti olisi? 

Vierailija
54/55 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöpankki antoi kerran sisarelleni rahaa minun tililtä kun sisar kävi nostamassa suurehkoon summan käteistä (toistatuhatta euroa). Virkailija kuvitteli sisareni olevan minä eikä tarkistanut henkilöllisyyttä.

Eli pankki teki täysin käsittämättömän suuren virheen jota ei missään nimessä pitäisi hyväksyä. Silti pankilla ei ole minkäänlaista vastuuta tällaisissa tilanteissa vaan sisareni oli velvollinen palauttamaan rahat.

Mielestäni on outoa ettei virheen tekijällä ole mitään vastuuta, edes tällaisissa tosi pahoissa virheissä. Ei tullut edes pahoittelua vaikka soitin sinne ja annoin kunnon palutteen asiasta.

Jos siskosi ei olisi kyennyt maksamaan tai kyse olisi ollut jostain random-Maisasta, olisi pankki kyllä maksanut rahat sinulle, jos olisit pystynyt todistamaan, että sinä et ole pankissa käynyt ja vähån "vaatinut" ts. Luvannut, ettei asia jää tähän vaan otat yhteyttä asianajajaan joka saa selvittää pankin toiminnan (ja myös tehnyt sen)

Vierailija
55/55 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi