Jäisitkö parisuhteeseen jossa ei ole (tarpeeksi) romantiikkaa?
Tuntuu kuin olisin pystyyn kuollut ja koko ajan haaveet muissa miehissä....
Kommentit (46)
Mä en ole koskaan ollut missään erityisen romanttisessa suhteessa, siis sellaisessa mitä näkee leffoissa ja lukee kirjoista. Alussa tietysti saan enemmän huomiota, kehuja, seksiä jne mutta hyvin pian suhteet on arkipäiväistyneet ja alkuhuuma tasoittunut, enkä edes pidä sitä alkuhuumaa mitenkään kovin romanttisena. Monet mun miehistä olleet sellaisia joilta ei saa edes kukkia ja jotka ei muista syntymäpäiväänikään. Mä olen tottunut elämään ilman romantiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jäisin mielelläni, itse en vaan ymmärrä miten aikuinen ihminen voi tarvita niin paljon huomiota/kehuja/jne. Siksi erosin miehestänikin oli kolmas pikkulapsi kahden lisäksi. Huomion kerjuuta, silitä, pidä hyvänä, kehu... Todella raskasta. Johtuuko se huonosta itsetunnosta vai mistä, että kokoajan pitää olla joltain jotain vailla?
Ymmärrän tuon kyllä jos mies pyytää jotain silittämistä ja hyvänä pitämistä, mutta odottaisin kyllä naiseltani kehuja. Esim että nainen puristelisi lihaksiani ja sanoisi ''olet niin kaunis mies beutifull''. Olen vähän sellainen prinssimäinen ja kaipaan omalta naiselta ihailua jos esim esittelen lihaksiani ja jännitän paikkoja.
Ei sillä romantiikalla pitkälle pötkitä parisuhteessa, elleivät muut osatekijät ole kunnossa. Jos molemmilla elämänarvot ovat kunnossa ja kunnioitus on molemminpuolista, niin sillä mennään jo pitkälle. Jos näitä ei ole, niin eivät ne kynttiläillalliset ja viinilasilliset tilannetta pitemmän päälle paranna. "Toinen toisenne kunnioituksessa kilpailkaa", sanoi ennen pappi usein vihkipuheessa. Se on niin hyväohja, että kannattaisi sanoa tänäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi nainen niin pitäisin huolta että on romantiikkaa. Sukisin hiuksia, pussailisin niskaa, kaulaa, reisiä ja kämmeniä. Imisin jopa sormia
Mikään näistä ei ole romantiikkaa.
Romantiikka tekee parisuhteen. En jäisi paitsi jos voisin elää kuin ei olisi parisuhteessa. Romantiikka tarkoittaa minulle hellyyttä, huomioimista, muistamista, kauniita sanoja...
No minä olen parisuhteessa juuri romantiikan vuoksi.
Muutenhan voisi ihan hyvin sinkkuna elellä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäisin mielelläni, itse en vaan ymmärrä miten aikuinen ihminen voi tarvita niin paljon huomiota/kehuja/jne. Siksi erosin miehestänikin oli kolmas pikkulapsi kahden lisäksi. Huomion kerjuuta, silitä, pidä hyvänä, kehu... Todella raskasta. Johtuuko se huonosta itsetunnosta vai mistä, että kokoajan pitää olla joltain jotain vailla?
Ymmärrän tuon kyllä jos mies pyytää jotain silittämistä ja hyvänä pitämistä, mutta odottaisin kyllä naiseltani kehuja. Esim että nainen puristelisi lihaksiani ja sanoisi ''olet niin kaunis mies beutifull''. Olen vähän sellainen prinssimäinen ja kaipaan omalta naiselta ihailua jos esim esittelen lihaksiani ja jännitän paikkoja.
😂
Elät jotenkin miesten huomiosta? Löytyisikö terapiasta hyvä itsetunto?
Onko nämä jotain ikisinkku aikuisvelojen ongelmia.... kun nyt on erehdytty sitten parisuhteeseen, vaikka ei se mikään prinssi ollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi nainen niin pitäisin huolta että on romantiikkaa. Sukisin hiuksia, pussailisin niskaa, kaulaa, reisiä ja kämmeniä. Imisin jopa sormia
Riippuu missä asetelmassa tuo tapahtuu. Esim jos öljyisin naisen kehon ja hieroisin häntä samalla kun soi jotain miellyttävää musiikkia hämärässä valaistuksessa. Eikö se ole romantiikkaa.
Siis mitä?
Oikeesti on liikaa pyydetty silloin tällöin kukkia, kynttiläillallista tai pientä lahjaa?
Ei ihme että parisuhteet voi niin huonosti.
Siis tuossahan on se elämän suola.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä asetelmassa tuo tapahtuu. Esim jos öljyisin naisen kehon ja hieroisin häntä samalla kun soi jotain miellyttävää musiikkia hämärässä valaistuksessa. Eikö se ole romantiikkaa.
Siis ei ollenkaan.
🤢🤮
Hei, mä latasin sulle kahvinkeittimen valmiiksi, niin voit vain laittaa sen päälle kun heräät... siinä arjen romantiikkaa ♥️
Jos en saa romantiikkaa, mies saa olla ilman seksiä.
Meillä on eri halut.
Asiat puhuttiin läpi ja sovittiin että mies antaa mulle romantiikkaa ja minä hänelle seksiä.
👍🏼
Hyvin on mennyt meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romanttisuus on asia, joka kuluu käytössä.
Toki tuo kaikki on romantiikkaa. Ekalla kerralla, tokalla ja kolmannellakin. Mutta kun joka kuukaisi alat hieromaan, niin ele arkipäiväistyy.
Minäkin pidin tosi romanttisena, kun toi aitoa shampanjaa keskellä viikkoa. Shampanja oli minulle niin harvinaista, että olin aiemmin saanut sitä muutaman vuoden välein. Sittemmin olen juonut niin paljon shampanjaa, ettei siinä ole mitään romanttista.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteen toisena osapuolena voin järjestää sitä romantiikkaa lisää jos sitä ei ole mielestäni tarpeeksi.
Eiköhän tässä ole se olettamus että joko kummatkin tai toinen osapuoli ei (enää) tunne "romanttista vetoa" toiseen. Sitä ei välttämättä taiota mistään.
Tämä!
En tiedä ovatko nämä omat tarpeeni välttämättä juuri romantiikkaa vai ehkä ennemminkin seksuaalista vetovoimaa, mutta kaipaan aivan järjettömän paljon esimerkiksi pitkiä, hitaita, viipyileviä kosketuksia ja sitä tunnetta, kun koko vartalossa kihelmöi toisen katsoessa tai koskettaessa. Sitä, kun hellistä hyväilyistä kehittyy hetki hetkeltä sellainen nälkäinen halu ja primitiivinen tarve saada olla toista lähellä ja toisen "omistuksessa".
Itselläni kaikki muutkin tunteet lähtevät ennemmin tai myöhemmin hiipumaan, jos tavat ilmaista seksuaalisuutta ovat kovin erilaiset. Näin on käynyt nytkin, ja mietin onko tässä enää mitään järkeä edes yrittää jatkaa. Mies saattaa tulla ykskaks vessasta kalu paljaana ja ihmettelee, jos en ole nanosekunnissa valmis ja halukas. Ei ymmärrä mitään aistikkuuden tai noiden kosketusten päälle, ja mielestäni ihan turha yrittää niitä opettaakaan jos ei ne tule luonnostaan.
Ikävä kyllä (?) olen kokenut niin tajunnanräjäyttäviä hyväilyjä ja tuntemuksia yhdessä aiemmassa suhteessa että tiedän ettei ne ole välttämättä pelkkää hömppäkirjojen vakiomatskua. Mutta onhan tämä vähän kitkerää, että saan tällä hetkellä enemmän kiksejä ja tyydytystä mielikuvituksesta ja yksin itseni kanssa leikkimisestä, kuin parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan ollut missään erityisen romanttisessa suhteessa, siis sellaisessa mitä näkee leffoissa ja lukee kirjoista. Alussa tietysti saan enemmän huomiota, kehuja, seksiä jne mutta hyvin pian suhteet on arkipäiväistyneet ja alkuhuuma tasoittunut, enkä edes pidä sitä alkuhuumaa mitenkään kovin romanttisena. Monet mun miehistä olleet sellaisia joilta ei saa edes kukkia ja jotka ei muista syntymäpäiväänikään. Mä olen tottunut elämään ilman romantiikkaa.
Voi jeesus. Jatka Harlekiinikirjojen lukemista.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä?
Oikeesti on liikaa pyydetty silloin tällöin kukkia, kynttiläillallista tai pientä lahjaa?Ei ihme että parisuhteet voi niin huonosti.
Siis tuossahan on se elämän suola.
Nainen taas kerran käsi ojossa kerjäämässä.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaisi, mitä tässä tarkoitetaan romantiikalla.
Harvemmin suhteet kauhean romanttisina pysyvät pidemmän päälle. Minulle naisena riittää, että rakkaus ja seksuaalinen vetovoima säilyy. Tehdään mukavia asioita yhdessä. Ihan tavallista elämää.
Romantiikka on sitä että mies shoppailee kaikkea ihanaa, kaukkia, shampanjaa, koruja, alusasuja, jne. ja hemmottelee matkoilla ja ravintolaillallisilla.
En kaipaa romantiikkaa yhtään, läheisyyttä ja seksiä kylläkin ja sitä että parisuhteessa asiat toimivat, on hyvä vuorovaikutus ja asiat jaetaan, molemmilla hyvä olla.
Kukat ja korut voin ostaa itse ja ehdottaa itse kumppanille ravintolailtaa tms., en tarvitse tällaista huomiota.