Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Heinä-äitien&nyyttien torstaipäivä***

20.07.2006 |

Huomenta, huomenta vaan kaikille!

Toivottavasti nukuitte hyvin. Toinen hyvin nukuttu yö takana, tähän voisi tottua. :D Luultavasti turha toivoa vauvan syntymän jälkeen.

Pikku neiti oli ihan pienenä sellainen, joka heräsi syömään vain kerran joskus 4-5 maissa ja nukkui muutenkin yönsä tosi hyvin. Tosin tuli sitä valvomista harrastettua sitten vähän myöhemmässä vaiheessa kylliksi, kun neiti opetteli kävelemistä ja maailma avartui niin jännittäväksi paikaksi kuin se onkaan!

Ras-mam: Olen sanaton, ei voi muuta kuin miettiä, että kuinka jotkut ihmiset voivat olla niin ajattelemattomia ja puhua raskaana olevalle naiselle moisia. Raskaus on aika jännittävä juttu siinä mielessä, että monet tuntemattomatkin ihmiset katsovat oikeudekseen kommentoida toisten tekemisiä, menemisiä ja olemisia ja esittää sitten niistä omia mielipiteitään " totuuksina" . Pah, älä ainakaan ota itseesi tuollaisia! Sinä olet selvinnyt hienosti suurikokoisten lastesi synnytyksistä ja eihän kaikkien ihmisten/lasten tarvitse olla samankokoisia/näköisiä ilman, että siinä on mitään erityistä sanottavaa kenelläkään.

Itse olen kuullut monenlaisia kommentteja synnytystavasta, sektio herättää ristiriitaisia tunteita monissa ihmisissä ja jotkut katsovat oikeudekseen sanoa, että sektiolla synnyttänyt ihminen on päässyt NII-IN helpolla kaikesta. Mikä piru meitä naisia riivaa? ;D Ja ahtaasta lantiostakin jopa, että " mikä sellainen on, kun ei sellaisia ennen vanhaan ollutkaan.." joka on lääketieteellisesti perusteltu syy sektioon. Itse tosiaan synnyttäisin mieluummin alateitse, mikäli vain minun katsotaan siihen kykenevän, mutta en toki halua vaarantaa lapseni terveyttä, jos se katsotaan liian riskialttiiksi tämän vuoksi. Siksi huomenna on se polikäynti, että katsotaan kasvu+mahtuvuus uudelleen, kun ei ole pienokainen vielä syntynyt. Saa nähdä, miten käy!:D

Eilen supisteli aika reippaanlaisesti koko aamun, selkä oli aika kipeä ja pari mojovaa alavatsalle tuntuvaa supistustakin tuli. Masu oli kipeä muutenkin, vessassa juoksin koko päivän. Tarkastin siinä sairaalakassini kertaallen, mutta eiväthän nuo supistukset jatkuneet mihinkään siitä. Tänäänkään ei ole olossa moittimista, kun on kohtuudella nukkunut, eikä särje/supistele. Höh, mitenkäs nämä loppuvat nyt kun niitä saisi tulla? :D

Oumaille pikaista toipumista flunssasta!

Onnea valtavasti kaikille jo nyyttinsä lunastaneille ja ihanaa, upeaa vauva-arkea kaikille!

Hmm...tänään voisin pistäytyä kaupungilla, jos alennusmyynneistä löytyisi jotain syysvaatteita tytölle ja ehkäpä itsellenikin.

Hauskaa päivää,

t.Saraida rv 39+1(Jestas, tänne saakka on jo selvitty...)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli taas nla. Verenpaineet oli hiukan kohonneet mut muuten kaikki oli ihan hyvin. Ei sitte laittanu toksemia testeihinkään kun turvotus vähentyny viileemmän ilman tultua eikä päänsärkyä ole ollu pahemmin vähään aikaan. Sain ens viikoks lääkärin ajan kun sain valita että meenkö vai en. Aattelin et jos ei olla vielä laitokselle päästy ni olis aika kiva tietää et onko alakerrassa tapahtunu mitään. Antaahan sekin ehkä jotakin osviittaa miten kauan vielä pitää ootella. Ja samalla kerralla sitte sovitaan yliaikais kontrollin ajankohta. Saas nähdä mennäänkö ees niin pitkälle....

Ras-mam: kyllä muakin otti aivoon tollaset " fiksut" tiedot tässä vaiheessa. Ihan sama oliko tarkotus hyvä vai ei mut laittaa tollanen kyl ihan varmasti pelästymään. Sympatiat sun puolella.

Jollakin tavalla hauskaa muistella kuinka pitkältä ajalta tuntu jossain vaiheessa jäljellä olevat monet viikot mutta ne meni kuitenkin suht reippaasti kun oli töissä ja kaikkee mutta kyllä nää viimeiset viikot ja päivät ovat kyllä niihin verrattuna super pitkiä. Toisaalta lohduttavaa on että jännitys tiivistyy päivä päivältä kaikkien kohdalla eikä oikeasti enää ole kauaa kun pikkuset pallerot tulevat sulostuttamaan söpöillä nassuillaan.

Tsemppiä Tupuhupuna huomiseen!

SurinaS (rv39) ja viimeinen viikko lähtee pyörimään kohti maagista ja odotettua laskettua päivämäärää......

Vierailija
2/12 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nukuttu yö takana minullakkin,piti ihan aamulla katsoa pönttöön etä kävinkö muka viime yönä vessassa..minulla on ihme tapa että yöllä ei saa vetää pönttöä ettei naapurit herää,heh,vaikka asutaan jo toista vuotta omakotitalossa.Niin ne tavat istuu...voisi yrittää kyllä pois!

Flunssa ei ole vielä iskenyt kunnolla ja tänään aijon maata koko päivän ja juoda kuumaa.Neuvolasta kyselin että miten sitten sairaalassa.Eristääkö ne minut omaan huoneeseen ettei muiden vastasyntyneet sairastu jos olen vielä flunssassa kun synnytys käynnistyy.Ei hää tiennyt,toivotteli vain pikaista paranemista ja lepoa :)

Tänään on kyllä se pankkiaika,jolloin pitää mennä ruinaamaan lisää lainaa,jestas,kuinkahan paljon sitä kehtaa pyytää.Nooh,nyt meen kyllä lepilepi ja tuun päivemmällä katsomaan mitä kellekkin kuuluu.

Oumai ja Gore uuteen alkavaan viikkoon jippii rv 39+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen oli kyllä kauhea päivä...menimme sitten illalla rantasaunaan ja siinä lapsia pestessäni aloin itkemään uudestaan, mies vei ne kotiin sisälle 17.v:n vahdittavaksi, minä vaan itkin ja itkin, en voinut lopettaa ollenkaan.

Mies tuli ja pesi multa hiukset, tuntui että pää hajoaa kun niin paljon itkin ja pelottaa se synnytys niin paljon!

No, sitten kun siinä itkin niin alkoi tuntua hirveä painontunne alhaalla, tuntui että vauva pullahtaa mikä hetki tahansa ulos!

Juoksin äkkiä vessaan ja maha oli ihan sekaisin.

Loppuilta meni päänsäryn kourissa, mutta nyt on kaikki hyvin!

Kuudelta menemme meidän pikkuchihun ultraääneen...jännää jos odottaa pentuja! Palailen kertomaan illemmalla kuulumiset.

Mun paras ystävä, ollaan tunnettu toisemme 5-vuotiaista asti, on ammatiltaan kosmetologi. Hän tulee huomenna tekemään mulle täyden kasvohoidon, IHANAA! Sanoi että jos haluan, voi tehdä myös jalkahoidon, poimia mansikat meidän pihalta, pestä vaikka ikkunat, mitä vaan haluan. No, se kasvohoito kyllä on ihan riittävä!

Me ollaan varmasti mummoinakin kavereita!

Ras-mam ja poitsu rv 39+0 (Jes!)

Vierailija
4/12 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla kurkkaamaan, mitä tänne kuuluu ja kertomaan vähän meidän vauva-arjesta. Meillä neiti siis huomenna viikon vanha, ja on jo ihan täysin sulattanut äitinsä ja (varsinkin) isänsä sydämen. Tyttö on kova nukkumaan ja syömään, kaikenkaikkiaan helppo lapsi ollut tähän mennessä.

Itsellä maitoa nousee rintoihin pulppuamalla, mutta kaikesta harjoittelusta ja avusta huolimatta en koe imetystä yhtään miellyttävänä. Vauvalla on oikea imuote, ja minäkin kuulemma teen teknisesti kaikki oikein, taitaa olla vaan henkisellä puolella ongelma. Mutta koska maitoa tulee ja hyvin, ja haluan vauvan ruokkia rintamaidolla, olen pumpannut neidille maito-annokset, ja näin kaikki tyytyväisiä. Tuplatyönhän tässä tekee, kun ensin pumppaa rinnoista maidon (pullojen+pumpun keittelyiden jälkeen) ja sitten vielä syöttää vauvan, mutta itse olen kokenut tämän mielekkäämpänä. Neuvolassa taivaan kiitos tukivat päätöstäni.

Itselläni olisi tänään 39+3, eli matkaa voisi olla jäljellä vielä yli pari viikkoakin.. Vaan päätti neiti tulla ulos 38+4. Oli onneksi koon ja muun kehityksen puolesta jo täysin valmis, niin mikäs siinä. Vauva vielä syntyi ihan eripuolella Suomea, missä asumme. No syntyipä lähellä sukulaisiin, oli mummot ja papat onnellisia :).

Jaksamia kaikille odottajille, palkinto on lähellä. Minäpä käyn tarkistamassa maailman suloisimman näyn: isä ja tyttö nukkuvat vielä vierekkäin uniansa.

elle06 ja pikkuprinsessa 6vrk

Vierailija
5/12 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin, ajattelin tulla kirjoittamaan pikaiset kuulumiset, kun olen naapurin koneella nyt käymässä, kun omaan tuli joku pieni vika ja korjaaja ei jouda kuin ensi viikolla, mutta onneksi pääsee näinkin lukemaan kuulumisia :-), yritän vielä itse tänään jos saisin koneen toimimaan....

siispä huomenaamulla menen sairaalaan suunniteltuun sektioon ja saan jossain vaiheessa oman nyytin kainaloon, tulen sitten kertomaan kuulumisia miten sujui. Nyt ei vielä jännitä, mutta voipi olla ettei ensi yönä hirveästi nukuta kun sitä odottaa aamua. Sisarukset jo kovasti odottaa pikku-veljeä :-)

Mutta olo siis nyt hyvä ja voimia vielä kaikille muille heinämammoille ja onnea niille jotka ovat vauvan jo saaneet.

Tupuhupuna+ tasan 39

Vierailija
6/12 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit musta on tullut ahkera kirjoittelija :)

Ei tää flunssa taida tulla päälle,aamupäivän nukuin ja sitten join keskipäivän teen..hekoheko.Kurkku on vaan melko puuroisen tuntuinen.

Pankista antoivat lisälainaa,nyt on loppuremppa sitten taattu,jos ei jotain isoa ja yllättävää ilmaannu.Niihin ollaan kyllä melko lailla jo turruttu.

Putkimies tuolla alakerrassa kilkattelee ja laittelee meille lämpöistä vettä päälle,eihän se olekkaan ollut kuin toukokuusta poikki.Goren on hyvä tulla,nyt voipi pyllyn pesaista ihan lämpöisellä :)

Paitsi että suihkussa saadaan edelleen rampata ainakin syyskuulle muualla...kaikkeen tottuu ja ompahan jotain mitä yhdessä muistella ja kertoilla myöhemmin tyyliin " Silloin ennenvanhaan oli niin ja kun sinäkin synnyit ei meillä isän kanssa ollut edes suihkua kotona" :) :)

Toivotan ras-mamille vointeja ja chihulle peukkuja että masussa olisi pikkuchihun alkuja...koiranpennut on sitten niin ihania.

Elle06:Onnea,en ole tainnut onnitella.Pääasia minusta vauvanruokinnassa on se että vauva saa ruokaa.En aijo tuntea huonoa omaatuntoa jos imetys ei onnistu.Älä sinäkään.

Oumai ja Gore rv 39

Vierailija
7/12 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupuhupunalle paljon voimia ja onnea matkaan...voi kunpa itsekin jo saisi sen vauvan!

Ja ONNEA jo vauvansa saaneille!!!

Vierailija
8/12 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemassa käyn usein, mutta kirjotellu olen vain pari kertaa. Nyt pitää varmaan reipastua, koska luulen olevani viimeisiä heinäkuisia synnyttäjiä. Tai siis jos vanhan kaavan mukaan mennään, niin saan nyyttini vasta elokuun puolella.

PALJON ONNEA JO VAUVAN SAANEILLE!

Pari päivää sitten oli neuvola, eikä tämä vauva ole vielä edes laskeutunu. Eikä todellakaan ole ollut supistuksia. Tosin mulla aiemmat lapset syntyneet parin tunnin päästä ekasta supistuksesta, joten kai tälläkin kertaa sama juttu?

Olishan tuo mukava jo saada vauva, ihan senkin takia, että lähipiiri uskaltais/malttais lähteä mökeilleen...

Nyt päikkäreille, tsemppiä kaikille!

p75 ja rv 39+2

Vierailija
9/12 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas yksi ahkera lukija mutta laiska kirjoittaja...

Piti kuitenkin kirjoittaa nyt kun luin Ras-mamin eilistä tekstiä: paljon tsemppiä sulle! Ihmiset on todella ihan älyttömän ajattelemattomia! Ja kumma kyllä se, että on joskus itse ollut raskaana tai joku ystävä ollut raskaana tai joku tuttavan tuttava sitten tekee kaikista tosi asiantuntoita TOISTEN raskauksien suhteen! Kyllä mä itse luotan enemmän siihen, että neuvolassa on osaavia ihmisiä, ja ne kyllä sanois, jos olis jotain huolestumisen aihetta! Ja sulla on vieläpä itselläsi usean raskauden kokemus, joten varmasti tunnet itse, jos on syytä olla jostain huolissaan. Mulla itselläni on paino heittelehtinyt niin, että välillä se on noussut viikossakin hurjasti ja välillä jopa pudonnut. Terkkarin mukaan nyt voi olla isojakin painonvaihteluita kun on ollut niin kuuma ja loppuraskaudessa turvotus ja nestetasapaino heittelee muutenkin niin paljon. Joten HÖPÖ HÖPÖ sanon minä tuollaisille pelottelijoille! Huh, tulipahan sanottua :)

Mutta täällä mennään nyt viikoilla 40+2 eikä vielä tietoakaan mistään synnytyksestä. Vauva potkii edelleen ahkerasti erityisesti iltaisin, mutta vois kyllä tulla ihan tänne kohdun ulkopuoliseen maailmaan potkimaan, olis enemmän tilaa :) Parina iltana on ollut kipeitä supistuksia muttei mitenkään säännöllisesti, ja aina kun toivo alkaa herätä että josko nyt olis lähtö, niin ne katoaa. Höh. On se kumma kun ensin saa pelätä kuukausikaupalla, että vauva tulee liian aikaisin, ja nyt sitten on toivonut jo pari viikkoa, että tulis jo! Kaikkia ässiä on kokeiltu, mutta eipä ne näytä mitään vaikuttaneen. Tekis mieli pomppia ylös alas, jospa se pikkuinen ymmärtäisi vinkin ;)

Hurjasti vielä onnea kaikille vauvansa jo saaneille!

Kanij

Vierailija
10/12 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meille syntyi tiistai-iltana 18pv. poika. Hän tuli aika vauhdilla, kun sairaalaan lähdettiin klo 23.00 ja kerittiin olla siellä alle puol tuntia niin 23.41 pikkuinen jo syntyi. Kaikki meni hyvin, hän oli meidän porukan kookkain, eli 3900g ja 52 cm.

Kirjoittelen tarkemmin synnytyksestä tuonne toiseen pinoon jahka ehdin. Tänään tultiin jo kotiin, kun kaikki näyttää olevan ok. Maidon nousua vielä odottelen, kyllä sieltä jo jotakin tulee ja pikkuinen on vaikuttanut melko tyytyväiseltä ja rauhalliselta.

Jaksamisia vain kaikille niin vauvamahaisille kuin jo vauvallisille!

Meriaani ja melkein 2vrk vanha pikkumies.

Vierailija
11/12 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meriaanille vauvaonnea!!!

Itse olen edelleen yhdessä kasassa... Limatulppa tosiaan lähti eilisen aikana ja 2 yötä olen osittain valvonut kipeiden supistusten kanssa. Tänään on supistellut päivälläkin, mutta vain n. puolen tunnin - tunnin välein. Pääsisipä jo tositoimiin.

Alkaa hivenen jännittää, kun neuvolassakin toitottivat ettei sitten saa odotella kotona liian kauaa kun supistukset muuttuvat säännölliseksi. Esikoisen avautumisvaihe kesti vain 3,5h ja nyt on tosiaan ollut jo näitä kipeitä supistuksia ennakkoonkin. Olis kiva tietää onko tuolla alapäässä jo tapahtunut jotain.

Jospa ensi yönä....

- Antracite rv 39+0

Vierailija
12/12 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täällä taas, vitsit että alkaa tekemiset olla vähissä kai... :D

Antracite: Onnea matkaan, toivottavasti pääset pian synnyttämään!

Tupuhupunalle kovasti tsemppiä huomiseen sektioon!

Ja onnittelut vielä kerran kaikille vauvansa saaneille!

Huominen äitipolilla käynti jännittää hieman, paljonko vauva on kasvanut ja mitä tapahtuu, sektio ensi keskiviikkona, vai vieläkö jäädään odottelemaan synnytyksen käynnistymistä. Tänään täytyy varmaan koittaa vielä sitä mukavinta niistä " ässistä.." Heh...

t. Saraida, jonka olotila on sellainen, ettei ei toivoakaan synnytyksen alkamisesta... :D