Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka HÖLMÖ ostaa 300 €:n ulkoilutakin?

Vierailija
17.09.2020 |

Että ottaa kaaliin nämä tyypit. Onko heillä mitään siellä kaalissa?? Maksaa nyt 300 € ulkoilutakista, kun sellaisen saa 70 €:lla. Ihan TAHALLISTA pröystäilyn tarvetta näillä. Näiden vuoksi köyhät myyvät sitten munuaisensa, että saisivat samanlaisen takin.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä takilla voi lasketellakin.

Zinc

Mietippä sitä

Vierailija
2/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai eihän sillä takilla lasketella, vaan suksilla ;)

Zinc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun takki on palvellut mua jokaisena vuodenaikana säällä kuin säällä viimeisen 15 vuoden ajan. Paljonko sinä olet laittanut rahaa samassa ajassa kaikkien vuodenaikojen takkeihin? Vielä on ihan moitteettomassa kunnossa ja odotan sen kestävän toiset 15 vuotta. Joten laske suoraan 30 vuoden kaikkien vuodenaikojen takit ja kerro oliko enemmän kuin 300 euroa.

Vierailija
4/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 400€ takki ollut jo 10 vuotta, pitänyt kaikki talvet ja vieläkin kuin uusi. Luultavasti pidän sitä loppuikäni jos en anna lapsille.

Vierailija
5/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläinen lyhyt plösö. Ne halvemmat ei istu. Halvoilla merkeillä ei ole petite-mallistoa.

Vierailija
6/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan edes käy sellaisissa liikkeissä missä ulkoilutakki maksaa 70 euroa kun en ole sellaisia nähnyt. Mitä haittaa siitä on jos maksan 300 euroa (en kyllä edes noin halpoja ole ostanut) takin jos se ei minulla tunnu missään ja käytän sitä takkia jopa 10 vuotta? 

Vierailija
7/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maksan hyvästä ja laadukkaasta takista vaikka sen 300€. Muutenkin shoppailen hyvin harvoin mitään ja silloin, kun shoppailen, niin panostan kyllä laatuun ja kestävyyteen ja se maksaa. Jos nyt mietitään vaikka henkkamaukan 70€ takkia, niin hyvällä tsägällä se menee 2 talvea ja sitten on jo risa, yleensä jo ensimmäisestä käyttökerrasta lähtien huomaa, ettei saumat pidä, vetoketju falskaa, vuori alkaa repsottaa tms.

Vierailija
8/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat voi ostaa ihan mitä vaan. Ja teinipisiisten on saatava uus takki joka kevät ja syksy ja talvi . 

Vierailija
9/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aivan sama mihin ihmiset rahansa tuhlaavat, mutta kieltämättä ihmetyttää monesti mihin hinnat perustuvat.

Olin muutama kk sitten Outdoor Storessa etsimässä kuoritakkia lasketteluun. Löysin yhden ruman mutta oikenlaisen, siis todellakin ihan ohuen kuoritakin ilman mitään kommervenkkejä. Katsoin hintaa ja lähdin menemään. 700 e.

Jotenkin en vaan jaksa uskoa että moinen pomppa olisi noin monen satasen arvoinen. En pysty käsittämään mikä siinä on niin paljon parempaa esim. 150 e takkiin verrattuna. En myöskään usko sekuntiakaan että kallis takki on ikuinen. Kaikki vaatteet kuluvat ja menettävät ominaisuuksiaan.

Mutta jos joku haluaa sellaisesta maksaa niin ei ole kyllä mitenkään minun päänsärkyni.

Vierailija
10/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on, mutta jos puhutaan vakavasti asiasta, niin vaatteet ovat luonnossa liikkujan tärkein varuste. Ennen kaikkea kengät. Niinhin kannattaa panostaa. Hyvän takin saa toki tarjouksesta alle 100€, mutta untuvasta joutuu jo maksamaan paljon vaikka olisi tarjouksessa.

Vierailija
11/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä säästöä se on, että ostat joka vuosi/joka toinen vuosi sen 70€ takin, kun voit kerralla satsata hyvään ja kestävään.

12/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostaa kallista, on todennäköisempää, että tuote on valmistettu eettisesti.

Vierailija
13/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän ei kannata ostaa halpaa

Vierailija
14/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilutakki on aika laaja käsite. Itse kuitenkin pyrin vaatteissa siihen, että pyrin ostamaan juuri sellaisen tuotteen, mitä sillä hetkellä tarvitsen. Koko oikea, väri miellyttävä jne. Joskus sitten käy niin, että valittu tuote on sen 100 euroa kalliimpi ja ylikin kuin vastaava, mutta ei ihan yhtä miellyttävä. 

Toisaalta tämän takia ostan vaatteita harvoin, käytän niitä pitkään ja ne ovat yleensä laadukkaita. Toki sitäkin käy, että kalliskin vaate saattaa hajota, mutta yleensä hyvin halpa ei ole koskaan kestävä. 

En kuitenkaan koe olevani sen tason tyyli idoli, että kukaan myisi munaistaan kopioidakseen minua. Maksan kuitenkin mielelläni vaikka vähän enemmän veroa, että jos joku moista harkitsee, niin saa kuitenkin apua ongelmiinsa. 

Vierailija
15/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilen ja urheilen paljon ja ympäri vuoden. Nimenomaan niistä varusteista olen valmis maksamaan, jos ovat hyviä, kestäviä ja ajattomia. Hyvät juoksukengät on ihan must, hyvät maastokengät myös. Ulos luontoon takki joka suojaa joka säällä.

En juuri parempa käyttöä rahoilleni elämäntavoillani ja harrastuksillani keksi.

Vierailija
16/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itse n. 300€ ulkoilutakin vuonna 2001. Se palveli 15 vuotta kolmen vuodenajan takkina. Laskin sen pahoitellen eläkkeelle vuonna 2016. Muistan vieläkin sen hetken. Sitten vaimo hankki minulle Kiinasta (Kyllä, osti kirjaimellisesti sieltä) 30€ maksavan takki-Fleece -setin. Se kesti vuoden, oli epämukava ja muutenkin vähän sinne päin tehty. Maksoin huonosta takista tuplahinnan (keskimääräinen vuosikulu) hyvään verrattuna mutta olipahan halpa!

Vierailija
17/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adolfina Mielivalta kirjoitti:

Harmillisen yleinen harhaluulo.

Lisään vielä että jotenkim ihmetyttää nämä kommentit satasen takeista jotka menevät heti pilalle, vuosittain pitää ostaa uusi. En tiedä mitä te takeillenne teette, mutta itselläni se satasen ulkoilutakki kestää helposti vuosia, jopa kymmenen vuotta hyväkuntoisena. Mahdollinen sateenpitävyys toki vuosien varrella kärsii, mutta sen se tekee varmasti myös vaikka tonnin takissa.

/10

Vierailija
18/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat eettisen tuotteen, niin varmista, että tuotemerkki on aidosti eettinen. Todennäköisesti se on myös vähän kalliimpi. Mutta suurilla merkkivaatebrändien vaatteet kyllä tulee ihan samoista hikipajoista kuin halpavaatteekin. Niissä on ehkä vähän paremmat materiaalit, mutta ennen kaikkea tähtitieelliset katteet. Sekä paremmin palkatut suunnittelijat ja mallit. 

Vierailija
19/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmillisen yleinen harhaluulo.

Lisään vielä että jotenkim ihmetyttää nämä kommentit satasen takeista jotka menevät heti pilalle, vuosittain pitää ostaa uusi. En tiedä mitä te takeillenne teette, mutta itselläni se satasen ulkoilutakki kestää helposti vuosia, jopa kymmenen vuotta hyväkuntoisena. Mahdollinen sateenpitävyys toki vuosien varrella kärsii, mutta sen se tekee varmasti myös vaikka tonnin takissa.

/10

Halpa tai edullinen voi olla hyvä. Riski sille, ettei ole on kuitenkin suurempi. 

Vierailija
20/35 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty käsittämään mikä siinä on niin paljon parempaa esim. 150 e takkiin verrattuna. .

Voi olla pienissä yksityiskohdissa eroja. Joskus vertailin Icepeakin ja Haltin takkeja. Toisessa vetoketjut oli avoimesti, kun taas toisessa suljetun vetoketjun pää sukelsi tavallaan kankaan muodostamaan talliin. Jälkimmäinen ratkaisu tarjoaa parempaa vedenpitävyyttä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi