En sitten saanut edes puhelinaikaa lääkärille :/
Flunssa alkoi viime ti kurkkukivulla jota eksti 3vrk kunnes alkoi limaisuus ja yskä. Yskä valvottanut nyt vkonloppuna ja varsinkin aamuisin yskin pääni hajalle. Ainoa yskänlääke mikä auttaa on CodesanComp ja se on loppu, joskus viimevuonna aloitettu plo.
Ajattelin lääkärille puh.aikaa joskos hän uusisi reseptin jotta saisi yöllä nukuttua yskimisen sijasta.
Mutta ei, arvon hoitsu ei antanut edes puh.aikaa vaan selitti että pitää tulla paikanpäälle ja mennä lääkärille, tosin lääkärinaikoja ei ole vapaana kuin vasta ensivkolla joten sitten vaan sinne jonottamaan n.3h ajaksi. 2-3h siellä aina menee, nykyisin.
Totesin naiselle että juu kiitos tyhjästä, ehkäpä se lääkäri olisi voinut puhelimessa sanoa kantansa ja arvionsa, mutta ilm on parempi että sinne tullaan ruuhkauttamaan sinänsä pienen asian takia entisestään ruuhkaisaa paikkaa, näkemiin.
Vituttaa!!!!
Kommentit (23)
Eipä työterveyskään nykyisin enää sairauksia hoida, siellä vaan "ylläpidetään" työkykyä.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 17:30"]
Olen lääkärinä tk:ssa ja yritän auttaa flunssaisia ihmisiä jotka vastaanotolle päätyvät. Samaan aikaan yskin itse kahta kauheammin. Auttaisin kyllä itseänikin jos joku tehokas keino olisi. Sairaslomallakaan ei voi olla viikkokausia odotellen yskän loppumista.
Yskänlääkereseptejä ei voi kirjoitella puhelimitse näkemättä potilaan kuntoa. Suurin osa on tavallista flunssaa, mutta entä jos potilas puhelimessa olisikin se harvinaisuus jolla onkin keuhkokuume? Valitukset sellaisesta hoidosta saisi (vähintäänkin netin keskustelupalstoilla).
[/quote]
Samaa mieltä, en koskaan kirjoita puhelimitse yskänlääkettä sellaiselle potilaalle, jota en ole tutkinut. Nimenomaan sen vuoksi, että jos kyseessä onkin keuhkokuume tai muu vakava tilanne ja olen hoidellut sitä puhelimitse pelkällä yskänlääkkeellä potilasta näkemättä, siitä voi saada valvovan viranomaisen huomautuksen tai ehkä rikossyytteenkin. Vastuu ei poistu, vaikka potilas sanoisi tietävänsä riskit ja haluavansa silti puhelinreseptin.
lääkäri
Ota sitä Panacodia, jos sulla sitä kerran on? Hillitsee se kodeiini sitä yskä tablettinakin.