Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme päivää ilman kunnollisia kasviksia ja aivan hirveä olo, kuinka jotkut pystyvät tällaiseen ruokavalioon, en käsitä

Vierailija
17.09.2020 |

Olen olosuhteiden pakosta joutunut olemaan ilman kasviksia nyt kolme päivää. Ei siis tomaattia, sipulia, kurkkua, paprikaa, kesäkurpitsaa, porkkanaa, salaattia, ei mitään! No, okei, perunaa olen saanut syödäkseni ( olen vierailulla ilman kauppamahdollisuutta) ja jotain viinirypäleitä, siinä kaikki. Onneksi viikonlopuksi pääsee kotiin, jos siinä kohtaa enää aivot tai vatsa toimii ollenkaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro pelastaa.

Vierailija
2/19 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Mun ruokavalio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittämätön moukka.

Vierailija
4/19 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen elänyt kohta 20 vuotta lähes pelkällä eines- ja pikaruoalla eli erittäin vähillä rehuilla. Alkoholiakin kuluu suurkulutusmääriä. Ei iole mitenkään hirveä olo, ei mitään sairauksia, jaksamisongelmia tms. 

Vierailija
5/19 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua täysin.

Vierailija
6/19 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon tunteen. Pari kolme päivää kun syö jotain roiskeläppiä ja ranskalaisia, niin huomaa miten alkaa kaipaamaan jotain tuoretta ja värikästä.

Vierailija
7/19 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh minulta loppui eilen kurkku ja olen toista päivää ilman mitään kasviksia, ihan hirveä olo. :D Sellainen tunkkainen.

Vierailija
8/19 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä syön pari kertaa kuussa kasviksia. Eikä ole huono olo.

9/19 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä jotka syö välillä pelkkää salaatinlehteä.

Mulla sanoisi siinä kohtaa maha kaput. Sipulia, tomaattia ja banaania sekä mangoja meillä kuluu. Välillä myös paprikaa, porkkanaa ja perunaaa.

Vierailija
10/19 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siitä kiinni mihin ruuansulatus on tottunut. Itse en syö kasviksia kuin ehkä kerran viikossa ja sekin on hampurilaisen välissä. Yleensä eineksillä menen, mutta hampurilaisen kohdalla teen itse vapaankarjan luomujauhelihasta ja itsetehdystä majoneesista niin on helkutin terveellinen. 

Vierailija
11/19 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUo on harmittanut eniten tässä köyhyydessäni. Ettei ole rahaa ostaa kasviksia ja tehdä salaatteja. Halvimpia juureksia sentään ostan kuitenkin ja ruokavalioni koostuukin lähinnä niistä.

Onneksi pakastin edes on täynnä marjoja, joten niitä sentään saa päivittäiseen ruokavalioon.

Vierailija
12/19 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis kai joskus vääntää joku salaatti, mutta ei oikein kiinnosta ja en halua tuhlata niihin vähäisiä rahojani, kun en tunne mitään muutosta olotilassa.

Vierailija
13/19 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TUo on harmittanut eniten tässä köyhyydessäni. Ettei ole rahaa ostaa kasviksia ja tehdä salaatteja. Halvimpia juureksia sentään ostan kuitenkin ja ruokavalioni koostuukin lähinnä niistä.

Onneksi pakastin edes on täynnä marjoja, joten niitä sentään saa päivittäiseen ruokavalioon.

Siis ei ole varaa ostaa kasviksia? Tällä hetkellä saa kauden kasviksia kuten kukka-ja parsakaaleja noin 2€/kg. Kotimaista roomansalaattia ostin 5€/kg. Eipä nuo juurekset paljon kausivihanneksia edullisempia ole. Idättäminen ja versottaminen on puoli-ilmainen tapa saada tuoretta vihreää.

T. Toinen köyhä

Vierailija
14/19 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vatsa ei kestä täällä kasviksia. Etelänmailla asuessaolen melkein pelkästään kasvissyöjä. Ehkä.himo ruisleipää, saa suolen niin sekaisin, että vain lihan pysyy sisällä.

Vierailija
15/19 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet paikassa, jossa ei ole kauppamahdollisuuksia, niin ehkä siinä on syy. No, sipuli kyllä säilysi, ja porkkana. 

Itse elin lapsuuteni Lapissa, ei siellä syöty kasviksia. Kaalia ja porkkanaa joskus.

Vierailija
16/19 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tarvii vaan yhden kerran syödä jotain roskaruokaa, niin tulee huono olo. Ja naamaan sata finniä. Kaiken lisäksi terveellinen ruoka on parempaa kuin joku roskamoska

Vierailija
17/19 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pääset kotiin, niin mene oitis lääkäriin. Ei todellakaan ole normaalia, että tulee "ihan kamala" olo kolmessa päivässä sen takia, että syö erilaista ruokaa kuin mihin on tottunut. Elintavoissasi tai terveydentilassasi on jotain todella pahasti vialla.

Vierailija
18/19 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ja syöminen ovat niin tylsää ja aikaavievää pakkopullaa, että kasvikset jäävät kotona helposti välistä, erityisesti yksinasuvalla.

Onneksi kirsikkatomaatit, viinirypäleet, banaanit, mandariinit yms. säilyvät aika mukavasti eivätkä vaadi valmistamista.

Kaikki mikä vaatii pesemistä, harjaamista, pilkkomista, siivoamista ja tiskaamista jää kohdallani kauppaan.

Pakasteita ja monivitamiinipillereitä viikonloppuisin, muuten työpaikkaruoan armoilla.

Tieteisromaaneista ja -elokuvista tutun tasapainoisen ruokavalion ateriakapselit olisi jees.

Vierailija
19/19 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, muistan yhden visiitin jenkkilään, kun alkoi kaivata toden teolla kasviksia ja hedelmiä. Isossa marketissa oli pikkuruinen hylly näille tuoreille hevi-tuotteille ja muu oli snacksia ja karkkia ja ties mitä putellia ja purkkia jotain puolivalmismoskaa yms. Lapsetkin alkoi tilaamaan ravintoissa pelkkiä salaatteja kun pari päivää oli kulunut. Eikä mekään mitään terveysna t seja olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän