Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tehdä jos tuntuu ettei pärjää elämässään?

Vierailija
11.11.2013 |

En osaa tehdä oikeita valintoja tai valita oikeita ihmisiä ympärilleni. Olen melkein jatkuvasti surullinen tai alakuloinen ja uupunut. Näen vain muut ihmiset parempina kuin itseni. He eivät tee virheitä. Ovat mukavampia ja tykätympiä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaa paperille pienetkin onnistumisesi vaikka päivän tai viikon ajalta. Kuulostaa nimittäin siltä, että kannattaa aloittaa itsetunnosta ja oman asenteen muuttamisesta. Kun huomaat osaavasi tehdä hyviä valintoja, ajattelutapa muuttuu eikä olo tunnu enää niin kurjalta.

Vierailija
2/2 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:42"]

En osaa tehdä oikeita valintoja tai valita oikeita ihmisiä ympärilleni. Olen melkein jatkuvasti surullinen tai alakuloinen ja uupunut. Näen vain muut ihmiset parempina kuin itseni. He eivät tee virheitä. Ovat mukavampia ja tykätympiä.

[/quote]

Ensiksi sun pitää ymmärtää, että muut tekevät vähintään yhtä paljon virheitä kuin sinäkin, eivätkä he ole sen mukavampia tai tykätympiä - mutta sinä olet halukkaampi antamaan heidän virheensä anteeksi heille kuin omasi itsellesi. Lisäksi he todennäköisesti itse kiinnittävät enemmän huomiota niihin tekemisiinsä, jotka onnistuvat, kun taas sinä kiinnität huomion niihin tekemisiisi, jotka epäonnistuvat.

Ensimmäiseksi sun kannattaa alkaa miettiä, mitä hyvää sun elämässä on ja missä olet onnistunut, tai et ainakaan ole epäonnistunut yhtä pahasti kuin olisit voinut.  Sä oot saanut jotain siivottua, jotain luettua, jotain ajateltua. Äläkä ajattele, että nehän nyt on on niin pieniä ja mitättömiä juttuja: elämä koostuu pienistä ja mitättömistä jutuista. Lisäksi voit esim ajatella niin kuin minä eilen kun piti lähteä mökille hommiin ja pakettiautosta puhkesi kumi: menihän se pieleen, mutta onneksi kumi puhkesi vain muutaman kilometrin päässä kotoa ja pari sataa metriä lähimmästä korjaamosta, eikä mulla ollut mitään pakottavampaa kuin ne mökkihommat odottamassa. Vielä ikävämpää olisi ollut kun se olisi hajonnut jossain kymmenien kilometrien metsätaipaleen päässä ja olisin ollut matkalla vaikka lapsen lääkäriaikaan tai vastaavaan. Oikeastaan kävi siis samalla hyväkin tuuri.

Sitten yritä vähitellen alkaa tehdä enemmän niitä asioita, jotka on sun mielestä kivoja, ja luovu niistä, jotka uuvuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla