Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää kiltit ostako myöskään suklaata joululahjaksi!

Vierailija
11.11.2013 |

Kohta tulee taas firman Juhlapöydän konvehdit,toverien fazerin siniset lahjapakkauksessa ja vaimolle liköörikarkit,perheelle wiener nougat. Viekää vaikka terveellinen herkkukori tai perheelle peli,älkää kannustako suklaan syömiseen. Tämäkin Joulu on monelle laihduttajalle ikävistä ikävin kun kaikki näitä lahjasuklaitaan tuovat ja nauttivat.

Se ei tarkoita että he olisivat suklaatta jos ette osta,mutta kun viette perheelliselle lahjaksi suklaata te osoitatte että hyväksytte sen syömisen ja se sosiaalinen hyväksyntä on Suomessa suuri tekijä lihomiselle. Kun voista tuli paheksuttua voin syöminen väheni merkittävästi. Paheksukaa myös suklaata,osoittakaa esimerkillänne että arvostatte toisianne enemmän kuin kaloripommin verran! Minun miehen firma ostaa joka Joulu Joulukorin missä on koko perheelle evästä,juotavaksi glögiä, eikä yhtään suklaata. Arvostan mieheni firmaa suuresti ja säälin esimiehiä jotka sortuvat ostamaan työntekijöilleen suklaata. Se on suora viesti työnantajalta työntekijälle,eikä sitä sovi vähätellä. 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän eri hintaluokassa pyörivät herkkukorit, perheelle peli, sekä suklaarasia. Ja jotenkin kuitenkin haluan muistaa, joten se rasia on silloin helppo valita.

Terveisin vähävarainen

Vierailija
2/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole väliä, mitä syöt joulun ja Uuden Vuoden välillä vaan sillä, mitä syöt Uuden Vuoden ja joulun välillä ;-)

Suklaat ja viinit on siitä helppoja, että ne on aika edullisia muistamisia ja miltei kaikki niistä tykkää ja ne, jotka eivät pidä, niin varmasti tuntevat jonkun, joka pitää ja voivat antaa nuo eteenpäin sellaiselle eli ei myöskään jää turhaan nurkkiin pyörimään mitään Mariskooleja, Iittalan tuikkukippoja ja Pentikin poroja (noita kun ei kehtaa antaa poiskaan, kun jos vaikka antaja kysyy, niinpä meiltäkin löytyy nuo kaikki kaapista, edelleen laatikoissaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä suklaata on kiva saada, mutta minusta yksi rasia riittäisi. Ap varmaan tarkoitti sellaista tilannetta, jossa jokaikisestä paketista löytyy konvehteja. Sattumahan sen paljolti sanelee, miten käy. mieheni on asiakaspalvelutyössä ja saa usein vakioasiakkailtaan joulutervehdyksen. Ennätysvuonna päädyimme tilanteeseen, että meillä oli 15 pandan joulurasiaa.

Vierailija
4/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisivat edes hyvää suklaata, mutta nuo kaikenmaailman halvat konvehdit ovat pahanmakuisia. Vähän laadukasta olisi parempi kuin nuo mättöboksit. 

Wiener nougat ei muuten ole suklaata. Ja se on hyvää, parina palana. 

Vierailija
5/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei suklaatia, ällöttävää ja epäterveellistä kaikinpuolin.

Mutta sitä viiniä tänne kiitos!!!

Vierailija
6/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain juntti-Suomessa annetaan joululahjaksi suklaata!

t. ulkosuomalainen

Vierailija
7/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskää halua suklaata. En ymmärrä mitä järkeä antaa sitä lahjaks, kun kaikki muutenkin ostaa jouluna kotiin suklaata. Musta se on mkyllä tyhmin ja ajattelemattomin lahja..

Vierailija
8/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi osata ymmärtää myös meitä, joille on jäänyt kovat traumat lapsuuden suklaalla kyllästetyistä jouluista. Isällä oli paha suklaa-addiktio ja sehän sitten veti niitä joululahjasuklaita kaksin käsin naamaansa. Voitteko kuvitella miten kamalaa se oli? Siitä oli leikki kaukana, jos suklaat pääsivät loppumaan. Vanhemmat riitelivät ja isä oli väkivaltainen sokerihumalassaan. Monena jouluna jouduttiin lähtemään kotoa isän suklaansyönnin takia.

Tämän takia en itse käytä suklaata ikinä missään muodossa, en edes leipomisessa. Suklaa ei vaan sovi suomalaisille. Tosi harvalla pysyy suklaankäyttö hallinnassa, ja sen takia en haluakaan lasteni näkevän minkäänlaista suklaankäyttöä.

Vierailija
9/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulihan siellä taas yhden junt...ulkosuomalaisen kaikenkattava tyrmäys. Avaa silmäsi ja huomaat, että suurissa suklaamaissa (Tai pinta-alaltaanhan moni on pieni) on joulusuklaakonvehtirasiat paljon isompi juttu kuin täällä.

Ja muutenkin, jos me muualla kuin Suomessa asuvat mammat ymmärrettäisiin, että nykyisessä kotimaassa, joku Suomesta tuttu asia on vierasta, se ei tarkoita sitä, että A, se on junttia, B, sitä ei tehdä missään muualla maailmassa.

Suomalainen suklaa on hyvää, ja sitä kyllä mielelläni jouluna Suomessa taas syön. Asuinmaassani suklaakaupoissa voi käydä kokoamassa lahjakovehtilaatikon, ja ilmeisesti Suomessakin on jo tälläisiä kauppoja. Toisaalta 12 tarkasti valittua käsintehtyä konvehtia on hieman toisenlainen lahja, kuin 2 kerrosta Pandaa. Niitä yleensä syödäänkin kahvittelun yhteydessä.

Vierailija
10/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostanpas! Ostan kaikille pelkkää suklaata ja viinaa. Kjäh, kjäh!

Vierailija
11/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ne kaikki suklaat voi antaa meille! Laitanko ap tähän osoitteen mihin voit ne lähettää? Rakastan suklaata. :)

Vierailija
12/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahasti allerginen suklaalle, silti sitä annetaan lahjaksi joka joulu. En vaan voi syödä palaakaan ja harmittaa niiden rasioiden saaminen niin vietävästi! Olisi kiva saada vaikka kahvipaketti suklaan sijaan.

Vierailija
13/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kanssa suklaata! Suklaa ja piparit on parasta joulussa :p

Vierailija
14/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkiksi kaikille: Mä laitan kaikille punaiseen koriin kaalia, porkkanaa, lanttua, sipulia ja pari punajuurta. Itsekasvatettua luomua. Kaunis rusetti siihen, niin jo on kumma, jos ei kelpaa.

Tämä sopii keliaakikolle, laktoosiongelmaiselle, laihduttajalle, karpille ja sklaa allergisille.

Oisko vinkkiä, mitä ostan sille ärtyvästä suolesta kärsivälle ystävälle? Kaali ja sipuli ei sovi sen vatsalle.

Vierailija
15/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:25"]

Ilman suklaata ei ole joulua. Ainoa lahja mitä edes toivon on suklaata,  että ostakaa ihmiset suklaata. Ainakin ihmisille jotka siitä tykkää :)

[/quote]

Eli myönnät siis että sulla on suklaaongelma. On niin suomalaista kun on suklaaongelma, ei muualla maailmassa mässätä holtittomasti suklaata, täällä vaan. Suomessa lapsetkin näkevät mallin jossa suklaa yhdistyy juhliin ja jatkavat aikuisena suklaansyöntiä. Joulu on lasten juhla, olkaa kerrankin joulu ilman suklaata!

Vierailija
16/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kaikki suklaat, jotka ei muille kelpaa! Olen tosi nirso kyllä, mulle kelpaa lähinnä vaan se wiener nougat ja maraboun miedot maitosuklaat. Mutta ei haittaa, perhe syö muitakin ja kaikkein pahimmat (ne ulkomaalaiset ja tummat suklaat) käytetään leivontaan. Rakastan muffinien, keksien ja piirakoiden leipomista. Kyllä niihin muutama kymmenen kiloa suklaata saadaan uppoamaan.

Tuo herkkukori muuten sopii myös, rakastan myös muuta ruuanlaittoa ja porkkanat plus sipulit kelpaa oikein hyvin.

Vierailija
17/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 10:30"]

Mulle kaikki suklaat, jotka ei muille kelpaa! Olen tosi nirso kyllä, mulle kelpaa lähinnä vaan se wiener nougat ja maraboun miedot maitosuklaat. Mutta ei haittaa, perhe syö muitakin ja kaikkein pahimmat (ne ulkomaalaiset ja tummat suklaat) käytetään leivontaan. Rakastan muffinien, keksien ja piirakoiden leipomista. Kyllä niihin muutama kymmenen kiloa suklaata saadaan uppoamaan.

Tuo herkkukori muuten sopii myös, rakastan myös muuta ruuanlaittoa ja porkkanat plus sipulit kelpaa oikein hyvin.

[/quote]

Vaihdetaan? Itse inhoan Maraboun (ja Pandan) lällyjä maitosuklaita ja rakastan tummaa suklaata, erityisesti Lindtin ja Neuhausin.

Vierailija
18/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 08:59"]

Kyllä sitä suklaata on kiva saada, mutta minusta yksi rasia riittäisi.  - - mieheni on asiakaspalvelutyössä ja saa usein vakioasiakkailtaan joulutervehdyksen. Ennätysvuonna päädyimme tilanteeseen, että meillä oli 15 pandan joulurasiaa.

[/quote]

Niin, mutta miten määrittelet, kuka sen yhden rasian saa antaa? Varsinkin jos suklaat tulevat liikelahjoina eri yrityksiltä, tuskin nuo tahot neuvottelevat keskenään.

Vierailija
19/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin monena jouluna useita rasioita suklaata lahjaksi. sitten yksi joulu ei tullutkaan yhtään, vain joku kukka ja herkkukori :( Kyllä oli pylly fiilis.  Onneksi ABC palvelee joulunakin, niinn saatiin illaksi suklaat. Joulun jälkeen ostan sitten enempi, kun on pualeenhintaan ;)

Vierailija
20/31 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 09:29"]

Olen pahasti allerginen suklaalle, silti sitä annetaan lahjaksi joka joulu. En vaan voi syödä palaakaan ja harmittaa niiden rasioiden saaminen niin vietävästi! Olisi kiva saada vaikka kahvipaketti suklaan sijaan.

[/quote]

Avaa suusi ja kerro tuo niille, joilta lahjoja saat. Minulle ei kelpaisi kahvipaketti, ja olisi typerää saada sellainen vain siksi, että joku lukee täältä, että kahvi on parempi lahja kuin suklaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi