Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maalikset ´07 elokuu

01.08.2008 |

Oishan se pitänyt arvata, ettei linkin lisäys-kohta toimi... :( Tehdään sitten näin...

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen linkittää heinäkuiset jutut tuohon lisää linkki-kohtaan. Saa nähdä kuin käy :)

Vierailija
2/16 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen tätä meidän jutustelua..vaikka aika hiljaiselta vaikuttaa..

No nyt on sitten saatettu esikoinen koulupolulle, kun tuo ekaluokka alkoi...nyt se on sitten yhtä aherrusta seuraavat vuodet. Taisi enemmän jännittää äitiä kuin lasta...no eiköhän se siitä. Sanoi aamulla, että kyllä hän pärjää.Ihan kuin siinä soneran mainoksessa...

No sitten tuohon meidän touhu neitiin...nytkin se leikkii tuolla veljien kanssa ja yllättävän hyvin ottavat mukaan leikkiin. Meillä nuo hampaat ovat pitkissä kantimissa, sillä tällä hetkellä on vain 8 hammasta, mutta eiköhän ne ennen kouluikää tulee.

Koneilla tykkää leikkiä, sekä kaikilla palikoilla..mutta myös työntelee nuken rattaita niin sisällä kuin pihallakin..että vähän sitä tyttömäisyyttäkin tulee esiin. Iskä sanoi tässä eräs päivä, että ihan selvästi on tyttö...kun ostin neidille pari uutta vaatetta..ja niitä kun sitten sovittelimme, niin neiti kävi aina uuden vaatteen saatua päällensä pyörimässä iskän edessä ja esittelemässä.Ei pojat noin ole esitelleet vaatteitaan.

Omapäisesti syö itse...välillä antaa äidin syöttää.Maitoa ja vettä juodaan nokkamukista. Joten omatoimisuutta löytyy.

Neiti sairasti taas korvatulehduksen...tai siis 9kk:n niitä ei ole ollut, kun nuo korvat putkitettiin...mutta nyt pyörii mielessä, että taasko se alkaa..no toivotaan ettei.Muuten olemme saaneet olla koko kesän terveenä, onneksi.

Työt maistuu hyvälle..tosin nyt olen lomalla. Iskä on viihtynyt hyvin kotona..käy sitten minuun vapaina tekemässä jotain hommia..että ei ihan tule "pöljäksi".Ja saapahan vähän vaihtelua kotona olemiseen. Vaikka voin vannoa, että yksikään päivä ei ole meillä ainakaan samanlainen..mutta saa kuitenkin olla aikuisten saurassa.

Kovasti ollaan haaveiltu vielä 5. lapsesta, mutta sen aika näyttää...

Mutta nyt odottaa nuo kotityöt ja ruuan laitto..joten kertokaahan muutkin kuulumisia.

mami

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä jotenkin oo saanut aikaseks edes kirjottaa, vaikka ois pitänyt. Täytyy nyt toivoa, että täällä vielä joku maaliskuisen taaperon äiskä käy vielä lukemassakin, ettei turhaan tuu rustattua. :)

Hermannin kanssa aika kuluu siivillä. Ja varsinkin nyt, kun miehellä oli kesäloma niin aika meni ihan liian äkkiä. Mamma sai lepoa ja sitä ehti jo tottua siihen niin haikeana tässä kärvistelen, että miten käy mun jaksamisen arjen alettua.

Poitsu on nyt keksinyt, että verhot tulee ikkunanpielestä alas kivasti rätisemällä, kun kiskasee alareunasta ja toi on sit ihan hittipuuha, kunnes muuta jäynää keksii.. =D Meillä on pysytty terveinä, koko perhe. Puuta pitäis kait koputtaa, kun tää on jo ihmeen harvinaista tällai pitkä ajanjakso ilman räkiksiäkin.

Ollaan taiteltu paperista lentsikoita ja sadepäivät kuluu kivasti sisällä niitä viskellessä. Ostin sellasen 1½-vuotiaalle tarkoitetun nuppipalapelin joskus kk sitten ja tais olla vähän turhan lälly juttu, kun tuo tekee sen ja nuo muutkin hetkessä. Mutta jaksaa sentään vielä tehdä eli intoa riittää. Myös isoilla legoilla on leikitty ja hän hienosti osaa rakentaa niistä ties minkälaisia juttuja. Insinööriainesta. =)

Ollaan myös opeteltu kovasti syömään nyt itse. Hienosti menee jopa jukurtti nassuun, vaikka sotkuakin tulee. Pieni mies siis syö pääasiassa sormin, lusikalla, haarukalla ja juo sit ihan tavallisesta mukista. Lempiruokia on selkeesti pastaruoat, mut kyllä ei oo äidin lihasoppaa voittanutta.

Kaikki siis varsin hienosti ja haikeana ajattelen, että miten sen vauva-ajan saakaan vietettyä, kun jotenkin siitä tuntuu jo olevan ihan ikuisuus, kun perheessä oli vauva. Vaikka muka lyhyen ikäeron piti tämä asia pitää mielessä..

Masussa sellasta, että tyttö on ja painoarvio 2,4kg. Jotenkin jännittää ihan, että aika on mennyt näin äkkiä ja kohta jo saadaan sitten vauva sylkkyyn asti. Huisia. Joskus kun tuntui, ettei mihinkään mene se aika.. Vaivoina on nyt ilmennyt närästystä ja anemiaa, joten lääkkeitä käytetään. Mut ehkä olo paranee, kun viikot vähenee.

Putkiremppaa pukkaa, täällä ravaa äijää tekemässä hommia joka toinen päivä, mut onneks ne on kaikki miehet todella mukavia ja niiden kanssa voi asioista sopia ja esittää toiveita ja näin ollen kaikki sulassa sovussa toimitaan ja saadaan remppaa etenemään ihan mukavaan tahtiin. Stressaa se silti mieltä vähän, mutta eiköhän tuo valmistu ennen vauvan syntymää.

Tässä näin pikaisesti näitä juttuja.. Iloista elokuuta kaikille!

Papu, Hermanni 1v5kk ja masuVarpu rv35

Vierailija
4/16 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut alkoivat, täälläkin. Arki on entistä enemmän läsnä ja talvea kohti mennään. Huoh, olihan lyhyt ja viileä kesä. Muutama lämpimämpi päivä olisi ollut tarpeen.

Kaksosmamma: Meilläkin on Reetan hampaat kiven alla.. tai ikenen ;) Nyt pullahti kaksi ylös lisää mutta ainoastaan 8 hammasta on. Näillä on mentävä kun ei enempääkään tunnu tulevan. Hyvin onnistuu pureminen, taitaa tulla teräsikenet =)

Haaveile vaan viidennestä, ihanaa olisikin saada vauvauutisia.

Papu: Miten sinulle nuo viikot jo tuonne saakka ennättivät?? Huh sentään, sinähän poksahdat ihan pian. Minulla on vielä alkutekijöissään. Peloteltiin vielä ultrassa fysiologisesta napatyrästä ja sain uuden ultra-ajan, keskiviikoksi. Hitto mikä kätilö olikin, puhui niin kamalia kauhukuvia miten voi olla syntyvällä lapsella vaikka ja mitä mahanpeitteiden päällä ja kuinka niitä korjausleikataan. Toivon todella, että minulla on ylihuomenna toinen kätilö ultraamassa tai että kaikki on nyt hyvin. Kaikenlaisia!!!

Keskimmäinen aloittaa huomenna tarhassa, täällä eskarikin alkaa vasta 1.9. mutta meillä ratkaistiin asia näin. Reilu 6,5 vuotiaalla alkaa tulla seinät vastaan kun kaverit ovat jo arjen pyörteissä. Ja onhan tässä hänen osaltaan muutakin, kesän aikan diagnosoitu aistiyliherkkyys ja mitä kaikkea vielä... aika näyttää.

Lämmintä viikkoa toivottelee

Z + Reeta 1v5kk (sunnuntaina), isommatx2 ja "toukka" 11+4

Vierailija
5/16 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kyllä itsekään oo saanut aikaiseksi kirjoittaa..

Koulut alkoi(meillä alkoi ykkönen,kolmonen,nelonen ja kuutonen),kesälomat takana.Vauvarokko oli tytöllä justiinsa,ensin 3 päivää 40 astetta kuumetta,sitten ihottuma ja kärttysyys.Kaksi pienintä aloittaa puistotoiminnassa syyskuun alussa.Ja harrastuksetkin alkaa.Ihana tasainen arki=)Ja siinä se aika sitten kuluu taas siivillä!

Papulla komiat viikot,tsempit tulevaan loppurutistukseen!

Ja lisää vaan vauvoja niitä kaipaaville=)

Petite-te ja seiska rv:t jo jotain23+

Vierailija
6/16 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi suuren suuret onnittelut Zeldattarelle uudesta masuasukista!!!!

Ja Papullakin on kohta jo nyytti sylissä,Wau!!!

Mitenköhän mä en ole saanut ruksattua tänne pitkään aikaan mitään, no varmaan voi syyttää niitä ns. aluajan ongelmia. Keskusteluja ei löytynyt mistään ja nyt mä toisen kerran sit yritän tässä et jos pääsis läpi...

Safia voi voi hyvin ja jaksaa tepsutella tuhatta ja sataa joka ikinen päivä. Tyttö on kiltti ja ei tee mitään "tuhmuuksia" Hyvin on kasvanut ihan omaa käyräänsä pitkin joten ei voi oikein valittaa mistään:)

Zahrakin on jo 5kk vanha, kahden hampaan omistava pikku auringon paiste. Zahrakin on kiltti mutta ihan paljon eri tasolla kiltteydessä kuin siskonsa, ei kyl mitään turhia itkuja tai raivareita ole!! Nukkuu hyvin ja syö tosi hyvin.

Kovasti silloin Zahran odotus aikana jännitti et miten mä tulen pärjäämään noiden kahden pienen kanssa ja todellakin meillä menee, ainakin vielä nyt kun Zahra ei kävele, tosi hyvin.

Poikakin aloitti ekaluokan joten siinäpä ne meidän isoimmat kuulumiset ompi.

Ainakaan vielä ei ole uutta pienokaista meille tulossa, jos jaksaisin nyt vaikka muutaman vuoden tauon pitää...;))

Mutta täällä me ollaan ja touhuillaan, aikaa koneella istumiseen pahemmin ei ole, mutta koitan kyllä ilmoitella taas meistä myöhemmin uudelleen.

OIkein hyvää elokuuta kaikille!!!

Hanan, Safia ja Zahra (+ se iso ekaluokkalainen:) )

Vierailija
7/16 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta sitten huomasin kun jo olin lopettanut viestini että olihan täällä toinenkin iloinen ylläri, Petite-te rv't jo yli 20!!!!!

Mä en edes tienyt että olit taas raskaana, siis mielettömän isot onnittelut pikkuisesta seiska vauvasta!!!!!!

Vierailija
8/16 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska tosiaan masussa ja nyt taas tuntuu aika kiitävän,25 viikkoa huomenna jo!

Hui!

Ja kiva kuulla että teillä menee hyvin pienten kanssa!Onhan se alkuun rankkaa,mutta kun rytmiin pääsee,niin eiköhän aina onnistu kun niin vaan haluaa!

Ihanaa loppuvuotta sulle!

Vierailija
9/16 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää elokuun loppua maalikset !!! Täällä sitä ollaan oltu koto Suomessa jo kaksi viikkoa. Reissu itsessään meni hyvin. Tyttö säilyi taudeilta, vaikkakin pienoinen onnettomuus kävi Chennain kentällä, mutta kaikki kuitenkin hyvin. Sormeen tuli haava, ja se vuoti niin hurjasti, että lentokenttä lääkärin luokse jouduttiin ja haava liimattiin kiinni. Tämä tapahtui tullessa kotiin. Lentomatka Intiaan oli mennessä yhtä tuskaa, valehtelematta neiti huusi 4h lennosta, mutta Mumbaissa sitten olimme pari pvää ja jatkolennot Sri Lankaan sujuivat jo hyvin. Tyttö viihtyi ja tuli hienosti juttuun sukulaisten kanssa. Sosiaalinen lapsi. Ruoka vain ei maittanut, ja jotenkin yhdistin sen kuumaan ilmastoon. Rannalla viihtyi ja oikeaksi vesipedoksi osoittautui.

Mutta omalla kohdallani ei kaikki sujunnut hyvin. Olin reissussa todella kipeänä, 3vk vatsataudissa. Kävin lääkärissakin jne. Mutta, kun oltiin kotiin päästy niin tauti puhkesi oikein kunnolla, ja olenkin tässä reissannut lääkärissä, sairaalassa jne. Saanut lääkkeitä, pistoksia ja vaikka mitä. Sain todella hurjan allergisen reaktion tuossa 2vk sitten ja jouduin mm. itselleni pistämään epi-penin. Tämä kaikki on vatsataudin, bakteeri-infektion aihauttamaa. Että sellaista. Saikulla olen ollut nyt 2vk ja vielä ainakin koko ensi viikon. Todella alamaissa olen ollut.

Mutta, aivan mahtavia uutisia on meidän pinossa :-)) Monelle on tulossa vauva !!! Meilläkin sitä hartaasti toivotaan ja yritetään. Kaikille vain yhtä paljon onnea odotukseen, ja papu kohta jo poksahtaa .. Ihanaa .. Ja Raisan perheeseen tulossa karvaisiakin vauvoja. Onnittelut vain nelijalkaisellekin :-)) Ja Hananin perheessä Zahrakin jo 5kk, mihin ihmeeseen se aika oikein katoaa ?? No toivotaan, että meilläkin pian kakkonen saisi alkunsa. Nyt on 2 yrityskierrosta takana, tai siis tässä kierrossa ei juuri ole ollut yritystä tämän oman sairauden ollessa kuvioissa :-((

Itse olen opiskeluja aloittamassa ja töitäkin pitäisi tehdä siinä sivussa.

Kaikille loppukesän terv. emmi ja Rosanna 1v4kk

Vierailija
10/16 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanan: Uskomatonta, onko se teidän pieni jo 5kk!! Mihin aika on mennyt? Hyvä, että olet jaksanut. Kahden (useammasta puhumattakaan) pienen kanssa on raskasta mutta oikealla asenteella selviää :) Äidithän jaksavat mitä vain.

Peti-te: Sinullakin jo noin paljon viikkoja! Masu on varmasti jo mukavan kokoinen. Oletko huomannut, että joka raskauden jälkeen vauvamasu olisi tullut aikaisemmin esiin? Minä muistelen, että esikoista odottaessa olisi voinut piilotella vaikka puoleen väliin mutta kolmannessa huomattiin jo paljon aikaisemmin. Nyt mulla on menossa vko 14 ja eipä tätä enää paljoa piilotella, tunikoistakin paistaa läpi...

Papu: Missä välissä sinullakin viikot ennätti tuohon lukuun? Sinähän ponnistelet kohta :) Kovasti voimia tulevaan ja vauvauutisia sitten ajallaan odotellaan ;)

Kaksosmamma: Toivo vaan kovasti viidettä, ihania nämä pienet nyytit ovat, minullakin taitaa olla krooninen vauvakuume. Jotkut pitää varmaan ihan kipeinä enkä usko, että moni osaa edes odottaa että meille tulisi neljäs. Mielenkiinnolla odotan millaisen vastaanoton uutinen saa.

Emmi: Toivottavasti tärppää pian. 2009 vauva ennättää vielä :) Onnea yritykseen.

Z + Reeta 1v5kk, isommat 8v ja 6.5v sekä "toukka" 13+2

Vierailija
11/16 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Z! Vauvamasusta.Mulla on silleen jännästi että masu on nyt kovin pieni=)

Kuutosesta(Ja viitosesta ja nelosesta )näkyi hyvin jo rv 12 mutta tästä ei ihmiset tajunneet vielä lähellä rv 18:stakaan=)Ja sf mitta oli rv 23 vain 19 cm eli keskikäyrän alla.

Tuonne viikolle 18 siis pystyin hyvin piilottamaan masun=)

Nyt on jo pompsahtanut kunnolla esiin!

Vierailija
12/16 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä on niin sateista ja painostavaa, että ihan päätäkin särkee :(

Meillä yritetään opetella potalle, mutta eihän tästä mitään tule. Olen nyt ottanut pojalta vaipan pois, että olisi tässä ilman vaippaa ja kävisi sitten pissalla potalla.. :) No yhtenä päivänä se onnistui, tänään on suihkautellut sinne tänne, huomaa kyllä, että ei ole vaippaa eikä kunnolla pissaa mutta silti ei mene siihen potalle.. ei malta kait, hassu jätkä :)

Zeldatar: Mites teillä nyt, selvensikö se uusi ultra asioita ollenkaan? Me ollaan muuttamassa, niin tulevat uudet naapurit on sellainen perhe jossa 7v. poika jolla on aistiyliherkkyys. Mukava poika, tulee tuon meidän kohta 6v. tytön kans tosi hyvin toimeen, leikit menee kivasti. Seinät tulee kuulemma sielläkin herkästi vastaan, arki ei ole ollut ihan helpointa mahdollista, vauvana ollut kuulemma todella vaativa ja itkuinen.

Ai että mun tulee tuo pää niin kipeeksi ettei kait auta kun sulkea tämä kone, pahentaa tätä näyttöä katsoessa. Lääkettä ottamaan ja vähän rauhoittamaan silmiä.

SInna

Vierailija
13/16 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sin-na: Kyllä se uusi ultra selvensi. Ensimmäinen oli ihan huuhaata sanon minä, säikytellä nyt ihmistä tuolla tavalla. Laskettua aika siirtyi 10 päivää eteenpäin, saattapa olla että helmivauvasta tuleekin maalisvauva :) Mulla on aina tupannut menemään yli... Vauvalla kaikki hyvin :) Kätilö sanoi, että reippaan oloinen pieni ihminen ;)

Muutatteko te kauas nykyisestä? Meidän keskimmäisellä 6,5 diagnosoitiin tänä kesänä aistiyliherkkyys. Tiedän mistä on kyse.. huoh. Ei ole helppoa ei, nyt päästiin toimintaterapeuttijonoon. Ja sehän on tosiaankin jono... yksi terapeutti koko kunnassa, voi olla ruuhkaa. Pikkuhiljaa totutellaan ajatukseen aistiyliherkkyydestä, kyllähän tästä selviää kun ei ole vaihtoehtoja. Arki on aika haastavaa...

Keskiviikkona Reetalla on maitoallergiakontrolli. Toivottavasti ei tarvitse ihan heti altistaa uudelleen. Se on niin kamalaa touhua. Lääkärikin on vaihtunut välissä ja tätä uutta ei olla vielä tavattukaan. Mielenkiinnolla odotan käyntiä.

Z

Vierailija
14/16 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkin parani eilen vaikka iltaan melkein jyskytti ja kovaa :/

Zeldatar: Kiva ettei ollut sitten mitään -huh! Mitä ne tuollain pelottelee!! Mun siskoakin peloteltiin aivan turhaan ensin, että lapsella on kromosomit miten sattuu ja sitten selvisi, että ne verikokeet onkin tehty aivan väärillä viikoilla ja silti sitä tulosta ei voitu aivan täysin mennä muuttamaan vaikka mitään vikaa ei uusissa löytynyt eikä ultrassa ja nyt on täysin terve vauva syntynyt.. odotettavissakin siis oli että terve vauva syntyy..

Ei me kauas muuteta, samaa paikkakuntaa tässä ollaan, vähän isompaan ja oma rakennettiin. Se meidän naapurin poikakin käy toimintaterapiassa ja kertoi että ovat käyneet myös ratsastusterapiassa joka myöskin ollut erittäin positiivinen kokemus, sitä kuulemma harvassa järjestetään mutta aikoi sitä uudelleen selvitellä jos pääsisivät. Tsemppiä ja jaksamista sinne teille arkeen, Reetankin kanssa tuo allergia, vie voimia kyllä.. Meillä on keskimmäisen, kohta 4v kanssa samaa, ei vain tiedetä mikä aiheuttaa mutta mahakipua on ja naama lehahtelee, vessassa saa juosta aina syönnin päälle ja aina ei voi syödä mitään kun maha on kipeä :( Neiti on kuitenkin jo siinä iässä, että osaa sanoa mutta kun ei aina tiedä onko se maito, leipä vaiko kaakao mistä se tulee..yritä sitä sitten selvitellä.

Ollaan oltu maidottomalla ja viljattomalla, ne auttaa mun mielestä molemmat aina hetken, sitten se jotenkin repsahtaa kun hän osaa jo itse ottaa ruoat jääkaapista ja nehän pitäisi olla niin ettei hän itse saa niitä mutta..mutta ;)

Mun täytyis alkaa se pakkaamisen ihanuus, suuren käden kanssa laittaa kaikki ylimääräinen pois, lelut ja vaatteet Pelastusarmeijalle!

Sinna

Vierailija
15/16 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa jättää soija pois keskimmäiseltä, jos auttaisi. Meidän Reetallahan on todettu myös soija-allergia joka on paljon pahempi kuin maito, ainakin tällä hetkelle. Annoin vahingossa kaksi siivua leikkelettä jossa oli soijaproteiinia ja ihmettelin, että miten se nyt raapii itseään ja takamus oli ihan tulessa. Kakka oli llöysää ja haisi kamalalle...

Olen todennut, että maitoallergian kanssa pärjää mutta tuo soija tuottaa vähän päänvaivaa. Tosin nyt on jo oppinut mitä voi ottaa ja mitä ei. Aika moneen sitä soija on tungettu (soijalesitiini, soijaproteiini....jne.). Koko sana soija on oikea kirosana!!

Jos voit koittaa tuota soijatonta niin ehkäpä helpottaisi :)

Vierailija
16/16 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi moi pitkästä aikaa!

Meillä on täällä ollut sellaista hulinaa - niin hyvässä että pahassa - että eipä ole niinä harvoina vapaina hetkinä muuta tullut mieleen kuin pitkälleen pääsy. Suurin hulinan aiheuttaja on meidän pikkanen vauva, karvanen sellainen :) Aivan ihana tapaus, mutta kun yhteiselämä alkoi vakavalla suolistoinfektiolla, ei ole lystiä ollut. Lisäksi äidillään, eli meidän keskimmäisellä koiralla, todettiin kohtutulehdus, joten sekin osaltaan on aiheuttanut murhetta ja huolta. Nyt koiruudet ovat antibioottikuureilla, ja tilanne toivottavasti rauhottuu. Mutta kyllä ne huolet vaan itseä sen verran stressasi, että supistelut alkoivat jo. Tosin niitähän oli suunnilleen näiltä viikoilta myös ekassa raskaudessa, joten sinällään asia ei yllättänyt, mutta harmittaahan se.

Meidän pimatsu on ollut aivan innoissaan ja otettu koiralauman kasvusta :) Mahtavaa on seurata, miten 1,5 vuotias jo osaa käsitellä eläimiä tottunein ottein, kyllä on ollut äiti ylpeä tyttärestään! :) :) Hänen elämäänsä kuuluu nyt lähinnä joka paikkaan juoksemista ja kaikenlaisten asioiden toimittamista. Aivan pop juttu koiranpennun lisäksi on erilaisissa askareissa auttaminen - pyykin laittaminen koneeseen, ruokien kantaminen pöytään, tavaroiden laittaminen paikoilleen jne. Omat leikit ei kiinnostakaan aina kuin hetken, kun pitää olla kytistelemässä, löytyisikö jotain arkipuuhaa :)

Meidän tyttö on kehittänyt aivan oman kielensä, jota hän lopottaa yhtä tottuneesti kuin me omaamme. Toki hän osaa meidänkin kielen sanoja, ja niitä ripotteleekin oman puheensa joukkoon, mutta posmotus on kova! Onkin mainiota seurata, miten aina isänsä tultua töistä kotiin, tyttö istahtaa isin viereen ja kertoilee kovin tohkeissaan päivän tapahtumista. Mitään ei kukaan ymmärrä, mutta se ei toista lannista :)

Kiva, että täältä lötyy vielä muutamia palstailijoita - on niin mukava lukea teidän kuulumisia. Ja ihanaa, että meitä isomahaisiakin on jo aika monta, ja toivottavasti kohta enemmän, kun Emmikin pääsee vauhtiin :) Oli kiva, Emmi, lukea teidän reissusta, kurjaa tosin ne sinun sairastelut. Onneksi kuitenkin sinä eikä tyttö, aikuisen sairastelut on aina niin paljon helpompi kestää.

Nyt painan pään taas hetkeksi tyynyyn, 3 koiraa ja tyttö nukkuvat kaikki :)

Raisa rv 18+5 ja rimpsessa 1,5 v