*^*SYYSEMOJEN KEVÄINEN KEKSIVIIKKO*^*
Kommentit (26)
Minuakin kyllä kiinnostaisi jatkaa keskustelua tästä curling-vanhemmuudesta :) Mielenkiintoista ja tosiaan, ajatuksia herättelee.
Alli
Minua kiinnostaa kaikki asiat, kuten arvata saattaa:) Minä en tiedä miten se onnistuu, mutta koita päästä omantunnontuskista!
Ankkis, vähänkö hienoa, että haastattelukutsujakin tulee!
Väsyttää...
T: Ynis
Vanhukset tulee kohta ja oon jo nyt iha hermona..Tiiän et nää mun ostos suunnitelmat tuskin onnistuu ja sit ärsyttää viel enempi.
Miten et pitäskö mennä pojan kans taksilla sinne ultraa?!Sen pitää olla syömättä ni jos on kovin hankala julkisissa..
mua väsyttää ja poika on ihan vauhkona...ei saa aikseks pesuja eikä pukemisia..nyt läks typy kiipeilee,jos ei huomais...meinas ottaa kahvipannun,oli pakko huomata!!
Eilen typy teki kakkaa 40min ja itki..lopulta tuli kova pallo :-( Yleensähän typy tekee sellasta puuroo...illalla tuli kyllä sit ihan löysät..Liekö pääsiäisen vapaasyönti sen aiheutti vai mikä?!
Ankkis:hienoa et haastatteluja tulee...Nämä työjutut muistuttaa siitä mikä urakka on siiten edessä-mulla vaan ei ole mitään paikka varalta odottamassa..No ei kyllä vielä oikeesti hirveesti jaksa aatella koko asiaa...
Täytyy keittiö raivata ku saa viel olla rauhassa
jatu
Pääsiäisestä selvitty hengissä, joten kuten. Kun kovasti vähättelee, sanoisin, että selviytyminen on vaatinut vähän työstämistä. Lepo teki kuitenkin hyvää, nukahtamiskykyni on taas erinomainen.
Lapsukaiset olivat riemuissaan kun tulin mökille, mikä sen ihanampaa. Isä oli opettanut hyviä tapoja poissa ollessani. Hänen hoidossaan karisee minun curlinkini. Poikanen mm. hoitaa itse vessakäyntinsä ja hampaidenharjauksen, Kukkanen osaa nukahtaa viereen vaikka en teeskentelisi nukkuvaa, kun pyydetään laittamaan pää tyynyyn ja menemään nukkumaan. Liikaa vastuuta lapsille, vai terveellistä oppimista? Voi tätä vanhemmuuden tuskaa, kun koskaan ei tiedä mikä on oikein.
Saamuskalle paranemistoiveet täältä sairastuvasta. Kaksi viikkoa kipeenä, ja vieläkin kuulostan aivan nuhaiselta. Yskittääkin.
Pääsiäismaanantaina tongin puutarhaani, voi iloa! Sireenejä on paljon, eri sorttisia. Marjapensaat kaiveltu esiin heinikosta ja yrtit istutettu. Testaan juurruttaa mustaviinimarjapensasta, näistä kokeista minä pidän. Ynkkä tartutti Plantagenvimman, eilen jo meinasin pysähtyä matkalla, tänään varmasti menen ostoksille. Multaa ja orvokkeja, ehkä mininarsisseja myös. Siemenjutskia on nyt riittävästi, en ole varma kuinka jaksan nämäkään hoitaa.
Onnea Ankkis haastattelupyynnöistä! Hienoa, että työnantajat näkevät lahjasi!
Curl curl,
Kukkuu
P.s. Tämä linkkivinkki iski minusta asiaan. http://www.evl.fi/kkh/to/kkn/teesit.htm
Olisko tämä nyt sitten se vaihe, jolloin voi sanoa, että uusi lumi on vanhan surma? Räntää se eilinen sade lopulta oli mutta maa on siis valkoisena, tai oli, onhan se jo sulanut.
Kuume jatkuu Onskalla. Voi pientä. Käytiin illalla yksityisellä. Sinänsä turha käynti, kun ei päästy lastenlääkärille mutta määräsi se sentään verikokeisiin. Mennään tänään. Sain ihanaiselta tk-avustajalta vinkin puhelimessa, että menepäs sairaalaan kirran labraan, siellä yksityisen lähetteen käy ja maksaa huomattavasti vähemmän. Kiitos tuosta vinkistä. Oltiin jo menossa samalla, kun vein pissanäytteen *2 terveyskeskukseen mutta Onni nukahti autoon. Toin kotiin jatkaan unia kun heräs jo kuuden aikaan tänäänkin vaikka nukahti eilen 21.
Tänään siis olen saanut parempia kokemuksia tk:sta. Ihan perääni soittelivat, että otettiinko eilen pika-crp eilen. Se eilinen valitus ei missään nimessä tarkoittanut sitten sitä, etten arvosta alan henkilökuntaa. EIlen vaan oli todella huono päivä mulla ja tuntui kohtuuttomalta valvottaa väkisin lasta, jolla on korkea kuume.
Tänään pääsen kampaamoon!!! Edellisestä leikkauksesta on tosiaan puoli vuotta ja kun päivittäin föönaan tukkaa, voi arvata, että aika on jo mennäkin. Samalla otan monivärjäyksen. Ihanaa. Tämä kevät on siitä armotonta aikaa, että paitsi että auringonvalo paljastaa vartalon virheet, myös tukan huono kunto näkyy selvemmin. Kun kävin kaupungilla äitin kanssa viikko sitten ostaan ulkoilupuvun, siellä huomasin peilistä, että näytän aika kauhealta. Kotiäidiltä? :D
Ihanaa Mimmuli, että Nöösällä oli mennyt anopin kanssa hyvin. Voimia työelämän aloitukseen. En voisi kuvitellakaan jaksavani vakituista työtä vielä.
Ynis, minä ainakin allekirjoitan tuon, että reissusta/töistä tulleen vois olettaa jaksavan sitten lasten kanssa. Onhan työkin raskasta tietty mutta kotona tosiaan ei ole niitä omia hetkiä, varsinkaan jos lapsia on useampi. Minä ainakin odotan mieheltä sitä ensisijaisesti, että se katsoo Onnin perään kun tulee kotiin. Siis ettei mulla tarvi enää siinä vaiheessa olla tuntosarvet pystyssä ja tarkkailla missä ukkeli milloinkin kulkee. En tarkoita, että vaanisin Onnia koko ajan mutta täällä talossa on enemmän semmosia lapselle vaarallisia paikkoja. Mulla ei ole onneksi vielä kokemusta monen päivän yh-ajasta..
@itin O:lle paranemistoivotus täältä ja äidille voimia!!! Kurjia nuo taudit. Onni on kuumeessa mutta onneksi ihan hyväntuulinen, joskin väsynyt.
Nyt pitää mennä syömään.
T-P
Minäkin poikkesin tyttösen kanssa puutarhaostoksilla kun palasimme muskarista. Nyt etupihalla odottelee multaa ja orvokkeja :) Haluan jo kesän tuntua, joten istuttelen muutaman orvokki-amppelin piristämään ja helpottamaan kesän odotusta.
En muista kuka ystävistäni varoitteli minua, että puutarhan hoitoon voi jäädä koukkuun. Minä vaan nauroin että hah-hah, ei käy mulle noin koska minulla ei ole multasormea. No, ei ehkä olekaan multasormea mutta kyllä täytyy sanoa, että onpa vaan minuunkin iskenyt tuo mystinen kuume joka aiheuttaa suunnatonta iloa kun tonkii puutarhaa sekä suunnitelee mitä kaikkea voikaan kokeilla.
Ja minä sain maanantaina siirrettyä muutamat sipulikasvit kasvamaan takapihan aidan viereen. Narsisseja sekä lumikelloja. ENKÄ ole tappanut niistä yhtään :) Kaikki hengissä ja voivat hyvin. Jippii. En ole siis ihan toivoton tapaus. (Sorry, tais olla taas pupi-aihetta ..)
Kukkuun linkki oli myös hyvä :) Kiitos!
Ja Saamuskalle paranemista! Toivottavasti et enää vappua sairasta...
Ankkis, onnea kovasti työhaastatteluihin! Toivottavasti tärppää.
Mukavaa keksi-päivää toivottelee
Alli (iloinen puutarhuri)
Kotona siis. Ihana arki ja suloiset rutiinit. Suosittelen parin viikon ekskursiota kenelle tahansa mihin tahansa, jos se aina vain sama arki kyrsii.
Loma meni hyvin. Pönksy oli iloinen ja hyvinvoiva, ja kuulkaas, en edes pelännyt, että hän tulisi sairaaksi. Olisikohan jo pahin takana... Sukulaisia nähtiin mahdottomasti - nyt pärjää mukavasti vähän aikaa ilman. Ainoa mutka matkassa oli pari tuntia myöhästynyt paluulento, mikä opetti, että emme enää ikinä varaa viimeisen lomapäivän iltalentoa. Oltiin kotona vasta yhdentoista nurkilla maanantai-iltana ja pelkäsin, että Pönksy ei jaksa, mutta jaksoi hyvin. Meidän poika on elämänsä tässä vaiheessa osoittanut pystyvänsä joustamaan kaikista hankalimmissa tilanteissa. Vähemmän hankalissahan ei aina tarvitsekaan :D
Tuosta aasinsilta Kukkuun linkkiseen. Kaunein kohta oli minusta tämä: " Jokaisella lapsella on oikeus saada kokea hyväksymistä sellaisena kuin hän on ¿ ei vain sellaisena kuin hänen toivottaisiin olevan. " Toiseksi kaunein oli: " Hyväksytyksi tuleminen ilman ehtoja on lapselle elintärkeä kokemus, kokemus armosta ja rakkaudesta."
Tämä AOS odottaa myös saavansa Ayapilta sähkistä. Perustetaanko kukankasvatuspiirin alajaokseksi muu mikä kasvatusharrastus? Hurraa, että Väkkärä on terve.
Mimmulille hurjasti voimaa uuteen elämäntilanteeseen!
Onskalle pikaista tervehtymistä.
Palaan paremmasti. Kohtpuolin tuloo Ystävä ja täytyy kiiruusti mennä lakaisemaan pahimmat roskat maton alle.
Kiitos teille ihanaiset naiset, mä tiesin että te ymmärrätte " yskän" tuosta mun eilisestä sekavasta sepustuksesta :)
Täytyy oikeasti jutella miehen kanssa tästä vastuun/hommien jakamisesta, silloin kun ollaan yhdessä kotona.
Ja sekin on niin totta mitä Ynis kirjotteli, että työmatkoilla ei tarvitse siivota, kokata, vahtia lapsia ym. Vaan työpäivän jälkeen voi vaikka maata sängyllä ja räkiä kattoon loppuillan, toisin kuin minä jonka " työpäivä" on ympäri vuorokauden.
Palkitsen itseni ensi viikonloppuna :) Lähden ystäväni kanssa hotelliin yöksi lauantaina, mennään heti päivällä hotlaan, saunotaan ja syödään hyvin ja illalla viihteelle jes!
Sunnuntaina voi luovuttaa huoneen vasta yhdeltä, ihanaa käydä hyvällä aamiaisella ja sitten voi vielä kömpiä peiton alle parantelemaan oloa hetkeksi ennen kotiinlähtöä.
Köhäisille, pienille ja isoille paranemista, tuntuu olevan sitkeää sorttia pöpöt.
Hienoa Mimmuli että Nöösan hoitopäivä sujui hyvin, voimia sinulle työpäiviin, varmasti on poikki työn jälkeen.
Multasormeni on hukuksissa... en ole edes sisäkukille saanut vaihdettua multia. Pihaa ei kyllä edes ole, ehkä hyvä niin tällä aktiivisuudella.
Hilu
Jostain syystä laiskuus iskenyt ja oon vain lueskellut, nyt päästin ryhdistäytyä. Hetki omaa aikaa, kun Nekkis nukkuu ja iltapäivällä meen kaverin kanssa kaupungille, ihanaa! Aamulla jo ysiltä Nean kanssa lähdettiin keskustaan. Yritin löytää jotain tukevia lenkkaritapaisia puistokengiksi, mut ei löytynyt, höh. Sitten piti Nean papalle teettää paita Nekun kuvalla ja järkytys oli kamala, kun paita valmistui: 37¿!!! Kova hinta mustalle t-paidalle! En ollut tajunnut kysyä hintaa, ajattelin, et samaa luokkaa, kuin valokuvaamoissa, mut tässä paikassa Stockan (oishan se pitäny arvata!!) yläkerrassa aikaa meni 10min ja hienokin tuli, mut niin kallis! Ei siinä muuta, mut kun jo 50¿ laitettu toiseen lahjaan ja rahaa ei oo liikaa.. Muistin vaan koko jutun liian myöhään, enkä enää ehtinyt tilata mistään liikkeestä, kun perjantaina jo mummi, pappa ja miehen veli tyttöystävänsä kanssa tulee meille. Juhlitaan papan kuuskymppisiä, täytekakku pitäs vääntää ja lauantaina mennään ravintolaan syömään. Kiva viikonloppu siis tiedossa!
No käytiin syömässä vielä kahviossa pala pullaa ja ihan mukava reissu oli, kun Nea viihtyi niin hyvin. Sydän vaan meinas pysähtyä, kun riisikakku juuttui Nean kurkkuun siellä kahviossa ja tyttö kakoi ja myyjäkin tuli jo sanomaan, et pitäskö se lapsi kääntää alaspäin. No ei se ollu oikeesti niin vakavaa, mut en enää uskalla noita kakkuja antaa, kun Nea saattaa tunkea jättipaloja kerralla ja sit ne takertuu kurkkuun ja liimautuu kitalakeen. Mitähän keksin tilalle!?? Ovat meinaan iso pelastus kun kitinä alkaa...
Tänään on meidän 6-vuotis hääpäivä. Mut voitteko kuvitella, ei kumpikaan miehen kanssa muistettu!!! :-/ Anoppi tossa soitti ja onnitteli! En ymmärrä, et miten tää on mahdollista! Hääpäivää vietän siis kaverin kans kaupungilla! Jotenkin on ajatukset pyöriny noissa appiukon synttäreissä ja päivämääristä oon ollu ihan pihalla. No, lohduttaudun sillä, et ei kumpikaan muistettu! Jotain pientä pitää miehelle kaupungilta ostaa kuitenkin! Ja Nekulle vilkasen vielä niitä kenkiä. Ja itselle jotain. Vaikka rahat kyllä loppuu kesken.
Juu ois kaappeja vielä siivottavana, mut mistä löytyis into. Huomenna siivouspäivä ja silloin ei muuta ehdikään. Nyt haluan vaan olla, kun väsyttää. Perjantaina vois yrittää yhden kaapin kimppuun käydä. Tästä tuli mieleen, et Nea on hassu. On ihan innoissaan kaikista elukoista (paitsi kaloista, Sea Lifen traumareissun jälkeen huusi jopa Hakiksen Hesessä kun siellä oli akvaario. Puhuu usein et ' peekää' =pelkää, ja kun kysyy, et mitä, niin vastaus on ' KALOJA' ! Tänään tehtiin siedätyshoitoa Stockalla ja viivyttiin hetki sen kala-altaan luona neloskerroksessa, Nea katseli ihan tyytyväisenä).. Niin siis olin kertomassa sitä, et kun näkee koiran, tytsy huutaa ' hyökkää' ja yrittää lähteä perään. Jostain syystä haluaa hyökätä elikoiden kimppuun! :D Eilen löyty Citymarketista tosi kivoja ale-kirjoja ja muovailuvahaa, sitä tosin ei oo vielä testattu, vaan Nekku luulee saaneensa uusia palikoita ja tekee muovailuvahapurkeista ' tooneja' . Puhevimma iski pitkän hiljaisuuden jälkeen, enkä edes muista miti piti kommentoida..
Ankkis, hienoa kun sait kutsuja!
Ayap, muakin myös kiinnostaa aihe enemmän!
Paranemisia kaikille pienille ja isommillekin sairasteleville! Oispa mullakin oma piha, jota tonkia..nimimerkillä ruma betoninen parveke kuudennessa kerroksessa.. Aurinkoista päivää kaikille!
Enkeli1 ja Nea
Päivän eläinsaldo: Orava, jänis harakka ja koira
Kepali, pieni sadisti, jahtasi pihaoravaa lähes koko ulkoilun. Kirvoitti hyvät naurut molemmille.
Tässä sen huomaan kuinka hyvään tottuu nopeasti. Ummetuksen tai minkälie seurauksena yöt taas huonoja ja äiti ihmeissään. Niin, hetki sittenhän tämä oli arkipäivää ja nyt tuntuu ylivoimaiselta. No, kurssi voi onneksi muuttua nopeasti
Muut:
Ankkis, toivotaan onnea, tai ehkäpä enemmän palkkaajien tarkkanäköisyyttä :)
Linkki osui ja upposi
Minäkin tahdon harrastelijapiiriin
teretulemast lempo ja pönx -reipas matkamies
Lapista tulee lapsuudenystävä kylään. ei olla nähty viiteen vuoteen. vähän jännittää :) Munkin pitää lakaista roskia maton alle :)
apua huutoa, gotta go
hk
Minäkin tahdon pihan -ja jonkun hoitamaan sen kuntoon, voisin palkata kukuluksen kuokkimaan ja ynksin hoitamaan oheisreissut
Kivaa, että työpäivä meni mimmulilla hyvin ja nöösä nautti mummista
Tää kävi työhaastattelussa, tän haastattelu meni ihan hyvin. Tän lisäksi haastatellaan 3 immeistä. Tää huomasi kotiintullessa sanoneensa väärän valmistumisvuoden, mutta se tuskin haittaa:) CV jäi todisteeksi oikeista ajankohdista.
Enkelille hyvää hääpäivää! Kyllä ne päivät kummasti alkaa unehtua, kun on kaikkea muuta hälinää ympärillään. Juhlistakaa viikonloppuna muiden juhlien ohella.
Tää lähtee istuttamaan orvokkeja. Kjäh, kjäh, tarttuupa into muihinkin:)
Mimmuli: *kovasti olitte eilen mielessä * varmasti sulla oli naatti olo, mutta hyvältä kuulostaa Nöösän viihtyminen. Toivottavasti anoppi pysyy mukana Nöösä-neidin vauhdissa :-)
@iti: inhalta vaikuttaa O:n tauti, pikaista toipumista ja jaksua sulle!
T-P: hyvä, että paremmat fiilikset ja jotain apuakin olette saaneet. Paranemispuhallus Onskallekin!
Ynis: kiva, että haastattelu sujui - jos jaksat vinkkejä ja ideoita jakaa, niin tervetuloa katselemaan meidän maaseutupihaa :-) Juuri sain mullattua sormeni parvekkeella ja mietin, että kohta pitää käydä kasvimaa laittamassa kuntoon. Muuten piha onkin ollut pari vuotta pelkällä heikolla nurmella. Harkinnassa on mm. portin siirtäminen. Täytyy alkaa kysellä miten rak.virasto moiseen suhtautuu. Arvaten huonosti...
Kukuluksen piha puolestaan kuulostaa jo 98% valmiilta :-) Vähän vielä omannäköistäsi viimeistelyä niin avot.
Hilu: olen kyllä aina iloinen puolestasi, kun teet " omaa" . Olet niin vilpittömästi ansainnut omaa aikaa miehen työrupeamien jälkeen!
Ayap: curling-vanhempiin on tullut törmättyä ja en usko, että olet sitä luokkaa. Aihe on mielenkiintoinen, niinkuin kasvatusaiheet ja erilaiset näkökulmat. Pojat on poikia on tullut mieleen taas parikin kertaa kun olen lehdistä lukenut jääkiekkojuttuja tyyliin Jere on Jere.
Enkelille ja miehelle hääpäiväonnittelut! Eikö ole hauska huomata, ettei olekaan maailmanloppu, vaikka jokin tuikitärkeä pääsee hiukka unohtumaan. En toki tarkoita, ettei asiaa kannata juhlistaa ja iloita yhteisistä menneistä ja tulevista vuosista. Toivon teille iltasella hetkeä yhteistä aikaa ja Nealle unia :-)
Jatu: mitenkäs teidän sairaalapäivä eteni? Toivotaan teidänkin kotiin unirikasta yötä yövieraista huolimatta.
Lempo: kiva, että olette terveinä maisemissa :-)
Meillä on toistaiseksi ollut ihan tapahtumarikas mukava päivä. Typy meni myöhässä päiväunille, joten annan vielä hetken koisia. Kaapissa odottaa pahaenteisesti iiiiso paketti keksejä...
Keilin
Haravoin Väkkärän päiväunien aikana takapihaa ja nyt vähän käet väpäjää. Nokkoset yrittävät kovasti soluttautua meidän pikkuruiselle nurmikolle, mur. Näin leskenlehden :)
Jatu, miten meni?
Onnea Ynis onnistuneesta haastattelusta! Vinkkejä tosiaan olisi kiva kuulla. Ei luulisi valinnan olevan vaikea, jos hakijoiden joukossa on syysmamma, vaan menevät nuo silti joskus vipuun ja valkkaavat jonkun muun :) Sitten olisi oikeasti vaikea valita, jos kaksi meistä hakisi samaa paikkaa ;)
Ankkis, kiitos, oli hauskaa postia :) Ja onnittelut myös!
Enkelille & miehelle hääpäiväonnea!
Aamupäivällä ulkoiltiin pienten kanssa omassa pihassa, joka ikkunasta näytti melko kuivalta. Totuus oli " ulkona jossain" eli pihalla - julman kuraista ja märkää! Tulihan testattua uuden karhean Lassie-välikelipuvun vedenpitävyys... Väkkärä istui, oli polvillaan ja pötkötteli lätäköissä. Vain haalari kastui - ulkopuolelta. Jipii!
Valvoin eilen ai-van-liian-myö-hään ja kyllä väsyttää! Tänään saan onneksi miehen kotiin, mutta vain lainaan eli hetkeksi. Kultaseni tulee myöhään illalla, mutta ehtii sentään kaksi vajaata yötä nukkua kotona, pe on aikainen lähtö. Tämä " yksin" (eli viisisteen hahaha) olo on sellaista, että jotenkin täytyy käyttää itseään koko ajan ylikierroksilla, ettei kone kokonaan sammuisi. Illalla meneekin kierrokset sitten jo rajoitinta vasten ja siitä on vaikea rauhoittua nukkumaan.
Vähän niinkun keikka kusee - anteeksi karkea sanavalinta - täytyy mennä hommiin.
Orvokeilla saa halvalla paljon iloa:) Pari sikspäkkiä riitti kahteen isoon ruukkuun (joihin lisäksi tulee myöhemmin jotain muuta), yhteen pikkuruukkuun pöydälle ja muutama vielä kukkapenkkiinkin. Hinta vajaat 6 euroa:) Minä ajattelin aina, että orvokit, pelargoniat muut vastaavat on liian mummokukkia. Pelargoniat jää kyllä edelleen kauppaan, mutta orvokeissa on niin monia lajeja, että kyllähän niistä mieleiset löytää. Kukkivatkin läpi kesän isoina kukkamattoina.
Kyllähän minä tulen idoimaan ja möyrimään pihoja, jos joku oikeasti haluaa:) Alotetaanko viikonloppuna, niin mulla on hyvä syy ottaa äiti lapsenvahdiksi tänne ja häipyä itse jonnekin:)
Voihan mamma sentään. Taitaisin saada slaagin, jos syysmammoista löytyis mulle kilpaileva työnhakija. Onneksi monta vuosikurssia meidän jälkeen on jo valmistunut ja muitakin kouluja on joista kelvollisia ehdokkaita löytyy, eli vanhoihin luokkakavereihin törmää enää vain todella huonolla tuurilla:) Huh, ei ois pitänyt sanoa tota. Tuli paniikki, jos joku vanha tuttu tosiaan vie paikan nenän edestä:( Onneksi ei tarvi kauhean kauaa jännittää, kun lupasivat noin viikon kuluttua ilmotella.
Enkä oo oppinu tällä selaimella avaamaan uutta ikkunaa, joten mun kommentoiminen ja vastaaminen on hyvin satunnaista.
Laitoin jo s-postiinki, että tahdon ilman muuta mukaan kasvatuskeskusteluihin ja mullakin pitäis olla niihin jotain sanomistakin, kunhan saan taas aivot pelaamaan.
Se kyllä piristää, että ees hetken jaksoi aurinko paistaa ja lumet sulaa kyllä nyt vauhdilla. Ja kukkapenkistä alut pilkistelee. Jos en ois luonu lumia, siinä kohdalla ois vieläkin puolisen metriä. Vähän piti myös seinänvierustoja haravoida, että saatais vähän vihreyttä. Orvokithan mulla on pienenpieninä taimina sisällä kasvamassa, mutta ei niitä kyllä auttais vielä ulos laittaakaan. Yleensäkin moista kannattaa suunnitella aikaisintaan toukokuun alussa ja tällä menolla ei vielä silloinkaan.
Aamulla mentiin ajoissa kerhoon kahveja keittämään. Kerhonvetäjä lopetti jostain syystä jo, niin jatketaan sitten omin päin loppukevät. Pappi käväsee sitte pitämässä hartauden (Lila huom! kestää n. 5 min ja usein mukana on myös aiheeseen liittyvä kuva tai esine).
Iittalalle soitin, että missä juomalasit viipyy (no, esitin kyllä asian ihan fiksusti). Laitoin nimittäin laadunvalvontaan 4 kartio-lasia, joista puttui pieni pala ja sieltä tuli jo kirje, jossa asiaa selvitettiin ja lupasivat lähettää uudet tilalle. No, lähetyslista oli hukkunu jonnekin tmv ja nyt lupas, että huomenna lähtee 6 lasia tulemaan. Kovasti sanoi, että aina kannattaa soittaa ja selvittää asiat.
Soitin myös Kajaaniin ja varmistin, että meidän huonevaraus on voimassa. Kuulin myös , että siellä sattuu just silloin olemaan potkiaiset OKL:ssä eli saattaa kaupungilla olla iltasella ihan kivasti vipinää ja päästään opiskeluaikojen muistoja myös verestämään.
Kiitos muuten Ynis ruokavinkeistä. Tosin kalaahan meillä myös syödään muutenkin, mutta hyvä vinkki oli se, että kattelee listaa avoimin mielin ja rakentelee mieleisensä kokonaisuuden eikä takerru johonkin tiettyyn juttuun. Tosin itse olen pihvien ystävä.
Sekin selvis tänään, että päästäänki majoittumaan serkkuni kämpälle Lauttasaareen silloin kesäkuussa, niin saadaan sitte olla ja kulkea ihan vapaasti. Täytyy vielä miehen kanssa jutella, niin voidaan sitten teidän kanssa sopia tarkemmin tapaamisesta. Leikkipuistotietoja en muuten ainakaan vielä Helsingin kaupungin sivuilta löytänyt, mutta täytyy vielä selvitellä.
Ynikselle onnittelut hyvin menneestä haastattelusta ja Ankkikselle haastattelukutsuista. Kiva, että Mimmulin ja Nöösän työ- ja hoitojutut on alkanu kivasti.
Paranemisia Onskalle, Saamuskalle ja muille sairastaville!
Enkelille ja miehelle hääpäiväonnittelut! Meillä mies menee ilmeisesti 11v hääpäivänä yhden kaverin polttareihin.
Taas pää lyö tyhjää.
T@hti
http://www.hel.fi/wps/portal/Rakennusvirasto/Viheralueet?WCM_GLOBAL_CON…
tuolta pitäisi löytyä
Hirmu paljon olen aina päiväkävelyillä mielessäni elänyt myötä ja kommentoinut teidän juttuja. Harmi vaan ettei ne tänne ajatuksen voimalla siirry! Ihme kirjoitusblokki iskee kun muutamaan päivään ei ole mitää riipustanut, teidän juttuja on vaan niin kiva lukea ihan taustalla.
Pääsiäinen sujui työllisissä merkeissä. Yniksen kanssa samoilla linjoilla, tähänkö tosiaan on tuntu, että pyhänä sitten tehdään rästihommia, kun ei arkena kerkeä. Toisaalta nautin, kun sain rauhassa tehdä. Paljon nähtiin sukua ja kerettiin myös olla öllöttää. Vessan maalaus lähti käyntiin ja noh, voisin kyllä käyttää tuota Ayapin ilmaisua. Minusta ei ole sistustajaihmeeksi ja visioni epäonnistui surkeasti. Nyt visioin lisää ja jokapaikka on täynnä vessasta pelastettua kamaa, kun urakka ei valmistunutkaan.
Minnuu huvittaa nuo teittin orvokit. Täältä ei ole läheskään edes lumet häipynyt. Kuraa ja savivelliä löytyy kyllä, ihan järkkyä. Mottia on puettu kosteussuojaan ja kuravaatteisiin päästä varpaisiin, kumpparit on lahkeesta kiristettyä mallia. Silti sisään on tullut useita kertoa läpimärkä pikku mies:( Itsekään ei voi kuvitella menevänsä pihalle ilman kurahousuja. Ei ole hirveän kiva, eilen sanoin tekeväni ulkoilulakon, en vain ole löytänyt osoitetta minne sen lähettäisi. Vettä on myös jokapaikassa,vaikkemme perinteisellä tulva-alueella asukaan. Joessa näyttää olevan vielä tilaa, laskuissa ei ja palokunta pelasti kivajalan jo yhden kerran. Lapiot saa olla ahkerassa käytössä pikkupurojen tekoon.
Vanhemmuus kriisissä on täällä. Taas, voisi joku ajatella. Jotennii Motin kanssa ei suju ja se vie fiilikset matalaksi. Minusta olisi kiva tulla kärpäseksi kattoon tirkistelemään huudetaanko ja kiukutellaanko muilla yhtä paljon. Tämä viikko on ollut yhtä huutoa ja kitinää sekä raivokohtauksia aamukuudesta iltayhdeksään. Mikään ei ole hyvä ja minä en tunnu saavuttamaan äitiyden tuntosarvilla ymmärrystä siitä mikä on hätänä ja miten voisin auttaa. Olo on epävarma ja uuvuttaa, onko tämä nyt vain ihan uhmaa itseään, jota en kokemattomana ymmärrä. Algeeria? Vai luonnekymysys? Tylsyyttä? *Huoh* Mistäs sitä vanhemmuuden itsevarmuutta saikaan ostaa? Minä vaan jotenkin pelkään että onnistumme kasvattamaan sellaisen lapsihirviön. Ärsyttää tämä oma valitus, aina kasvatuskirjoja lukiessa siellä mainitaan, että vanhemuudesta on nykyään unohdettu ilo ja peruslähtökohdat ja vanhemmat tuntevat tehtävänsä nykyään kumman vaikeaksi. Mutta minusta tämä vaan on vaikeaa:(
Joo, huuto alkoi taas, ehkä joku ymmärsi jotakin sekavasta ja noepasta tilityksestä.
Aavis ja MOtti
kun en ymmärtänyt koko curling-juttua... eli tunnustettakoon: olen ollut muissa maissa jonkin aikaa.
Reissussa oltiin juu.
En just nyt ehdi oikien mitään, mutta Aavikselle pikakommentti: onko Mottiksella jo kulmahampaat? Kuulostaa tuo touhu meinaan niin kulmahampailta kuin vai voi.
Nimim. kokemusta yli kuukauden ajalta.
Pusi pusi ja vointeja eli jaksua Teille!
m + helminen iso ja ihana tyttö :)
Ps. Vai orvokkeja... nytkö se sitten alkaa? :) Kuuluuko " nurmikon" muuten olla vaalean oliivinvihreä? Kysyy Nimim. Epätietoinen Hämeestä
jännää. Nyt ei ehdi, kun pitää mennä istuttamaan orvokkeja, jee. Kuistilla minäkin niitä meinasin pitää.
Miksi mun istutus/kaktusmulta haisee ihan homeelle?
Aavis, Kukkanen tekaisi poskihampaan ja oli hyvin kiukkuinen, epäyhteistyöhaluinen ja täysi mysteeri äidilleen. Ei juurikaan naurattanut.
Meitiltä lähti joesta jäät. Kotijoukot näki, minä näin vastapäisen talon keltaista seinää koko päivän.
Puhutaan kasvatuksesta, se on kivaa, ainakin teoriassa :-)
Ayapin tapaan jätän jäljelle jääneet hymyt tähän, ottakaa ken tarvitsee :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-D
Kukkuu
Yesterday: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7030531&p=1&mpage=3&tmode…
Eilisiä kuulumisia muuten: Postissa tuli yksi " kiitämme mielenkiinnosta" -kirje. Sain myös yhden puhelun ja yhden sähköpostin, joissa pyydettiin haastatteluun. Saldona siis ensi maanantaille kaksi työpaikkahaastattelua, ihan hyvin.
Mimmulille onnittelut hyvin sujuneesta ekasta työpäivästä! Toivottavasti jatko sujuu myös mukavasti.
Lilliä taitaa vaivaa alkava flunssa, ainakin hän on ihan kamalan pahantuulinen :-/ ja maitoa vain lutkuttaisi aamusta iltaan ja etenkin illasta aamuun. Ja muuten huutaa ja vinkuu. Hö. Taitaa jäädä jumppa väliin tänään.
Saamuskalle parempaa vointia!
Mukavaa päivää kaikille!
T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥