Räpsäytätkö märät pyykit, ennen kuin laitat kuivumaan?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Meillä "rumpsautetaan" ennen kuivausrumpuun laittamista.
En räpsäytä enkä rumpsauta. Sullon vaan nopeasti kuivausrumpuun. Siellä ne möyhyää pehmeäksi.
En räpsäytä vaan rupsautan. Rups rups 💩
Otan koneesta ja silitän ne, jotka pitää silittää, ja laitan sitten muiden kanssa kuivumaan. Muuten en ihmeemmin mitään räpsäyttele, mutta katson tietysti, että ovat naruilla ja telineessä ja henkareissa mahdollisimman suorina.
En ole ikinä kuullut koko sanaa "räpsäytän". Mitä se tarkoittaa, joten ravistamistako? En ole koskaan tehnyt mitään tuollaista.
Räpsäytyksen jälken vimpsautan ne narulle
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan oikeasti viikkaa sukkia? Enpä ole koskaan kuullut mitään yhtä hullua.
Minun äiti on silittänytkin sukkia :D
Vierailija kirjoitti:
Itse todellakin rapsaisen, mutta mies ei...Arvatkaa ärsyttääkö?
Jatkossa voit vain nostella miehen vaatteet narulle, kun miehellä ei rypyillä ole mitään merkitystä. Minä aloin tehdä noin. Omat vaatteet laitan paljon huolellisemmin.
Mistähän mulle on tullut käyttöön sana "puljauttaa", kun pyykit laitan kuivumaan :D Eli teen juurikin tuon räpsäyttämisen
Jep, kuivuu siistimmin ja nopeammin
No en, kun laitan vain kuivausrumpuun ja oikenevat yleensä siellä.
Kyllä "räpsäytän" ja saatan joitain vaatteita oikoa muotoonsa vielä ripustamisen jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä "rumpsautetaan" ennen kuivausrumpuun laittamista.
Meillä ”ropsautetaan”
Vierailija kirjoitti:
Mitä helevataa on räpsäyttäminen? Ravistamisen ymmärrän, mutta räpsäyttäminen on ihan vierasta.
Tuo räpsäyttäminen on oikein hyvin po. toimintaa kuvaava sana!
Älä natise inhokki, mene pois. Hus, hus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse todellakin rapsaisen, mutta mies ei...Arvatkaa ärsyttääkö?
Jatkossa voit vain nostella miehen vaatteet narulle, kun miehellä ei rypyillä ole mitään merkitystä. Minä aloin tehdä noin. Omat vaatteet laitan paljon huolellisemmin.
Minä myös. Ja olen kieltänyt miestä koskemasta mun pyykkeihin jos ei aio oikoa ryppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helevataa on räpsäyttäminen? Ravistamisen ymmärrän, mutta räpsäyttäminen on ihan vierasta.
Arvsin että väjakkiteinin täytyy purkautua.
Vierailija kirjoitti:
No en, kun laitan vain kuivausrumpuun ja oikenevat yleensä siellä.
Kuivausrumpu on kyllä toiseksi paras kodinkone pesukoneen jälkeen. Eipä ole tarvinnut ripustaa vaatteita kuivumaan 30 vuoteen! Ja tulee sileää pyykkiä, kunhan vain ottaa vaatteet rummusta heti ohjelman päättymisen jälkeen.
En ole kuullutkaan tuosta termistä. Oijon pyykit pyykinkuivaustelineellä suoriksi eikä niihin mitään ryppyjä jää kuivuessaan.
Todellakin räpsäytän. Ja joskus räpsäytän vähän muutakin.